Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Vandaag een nieuw toetsenbord aangesloten via USB op een iMac 21.5 van 2017 met de laatste beta van high Sierra, het wordt niet echt gevonden. Een keer kreeg ik de melding dat het toetsenbord niet herkend wordt en ik de toets rechts van de linker shift in moest drukken, meteen daaroverheen kwam de melding dat er geen Bluetooth toetsenbord gevonden werd. Elke rebooten en poging daarna gaf geen das keyboard gevonden.

Is het probleem dat het originele Apple toetsenbord of als toetsenbord geregistreerd staat? Moet ik deze eerst verwijderen uit de Bluetooth lijst voor ik het USB bord erop aansluit?

Toetsenbord is een Das Keyboard 4 Professional voor Mac, dit leek me de beste, meest luide keuze, met de Cherry Blue.

Beste antwoord (via dezeppo op 05-12-2017 12:44)

• Kevin.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 11:08
Ik zou inderdaad eerst even het originele toetsenbord verwijderen uit de Bluetooth lijst, dit zou de bluetooth melding moeten verhelpen. Wat betreft de melding van de toets rechts van de linker shift, voor zover ik weet is dat normaal. Als het goed is doe je dat één keer. (En krijg je waarschijnlijk de melding dat het niet vastgesteld kan worden) Daarna zou het opgelost moeten zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kevin.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 11:08
Ik zou inderdaad eerst even het originele toetsenbord verwijderen uit de Bluetooth lijst, dit zou de bluetooth melding moeten verhelpen. Wat betreft de melding van de toets rechts van de linker shift, voor zover ik weet is dat normaal. Als het goed is doe je dat één keer. (En krijg je waarschijnlijk de melding dat het niet vastgesteld kan worden) Daarna zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Dank, ik kreeg iedere keer een kort brandend LED lampje voor de caps lock als ik m aansloot op een Apple computer. Op een PC deed het toetsenbord het meteen, en daarna op de Mac ook, het zal wel een samenloop van omstandigheden geweest zijn maar het werk nu, fijn product, luid, direct en een grote plus (letterlijk, de kleine plus van de Magic Keyboard was een drama)