HDD wordt niet gedetecteerd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een nieuwe ssd en een nieuwe hdd in mijn computer gezet.
Ik had eerst mijn hele computer gerefresht; daarna heb ik windows op mijn ssd gezet. Toen heb ik mijn oude hdd vervangen met mijn nieuwe en ik kreeg de volgende error: ''reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key'' Ik ging naar mijn BIOS en zag dat mijn nieuwe Hdd wel in mijn Sata-1 kabel zat en dat mijn ssd ook in mijn sata-4 kabel zat. Uiteindelijk in de Boot menu in de BIOS heb ik geregeld dat mijn computer wel opstart met mijn ssd maar als ik nu kijk naar mijn computer wordt mijn hdd van een TB niet opgemerkt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
danku.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Heb je 'm al geformatteerd in schijfbeheer?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:58:
Heb je 'm al geformatteerd in schijfbeheer?
Sorry ik heb vrij weinig verstand van computers, wat is schijfbeheer precies en hoe doe ik t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:59:
[...]

Sorry ik heb vrij weinig verstand van computers, wat is schijfbeheer precies en hoe doe ik t?
Begin eens met in je startmenu te zoeken naar Schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:00:
[...]

Begin eens met in je startmenu te zoeken naar Schijfbeheer.
Oke ik zie nu mijn dat hdd met 931,39 GB ''unallocated'' op Disk 0 staat. Betekent dit dat hij wel al is aangesloten? En hoe download ik bijvoorbeeld games op mijn hdd dan ipv op mijn ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:06:
[...]

Oke ik zie nu mijn dat hdd met 931,39 GB ''unallocated'' op Disk 0 staat. Betekent dit dat hij wel al is aangesloten? En hoe download ik bijvoorbeeld games op mijn hdd dan ipv op mijn ssd
Aangezien hij 'unallocated' is, is 'ie nog niet geformatteerd. Dus in plaats van al over downloaden na te denken, zou ik eerst beginnen met 'm te formatteren. Doe rechtermuisknop op Disk 0 en als het goed is staat daar Formatteer bij als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:11:
[...]

Aangezien hij 'unallocated' is, is 'ie nog niet geformatteerd. Dus in plaats van al over downloaden na te denken, zou ik eerst beginnen met 'm te formatteren. Doe rechtermuisknop op Disk 0 en als het goed is staat daar Formatteer bij als optie.
Mijn windows staat in het engels dus er staat als ik er rechtermuisknop op doe:
''Convert to Dynamic Disk''
''Convert to MBR Disk''
''Properties''
''Help''
Pagina: 1