Firewall hosting provider blokkeert sommige landen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:53

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb een webshop waarmee ik wereldwijd producten verkoop (bytedelight.com en zxspectrum.shop, komen op hetzelfde domein uit).
De laatste maanden ontving ik wel eens opmerkingen dat de website niet te benaderen was, o.a. vanuit Rusland en Malta.

Offtopic: van sommige klanten hoor ik dat ze mijn producten gelukkig wel via andere verkoopkanalen alsnog kunnen kopen, zoals eBay en een Britse webshop waar ik mijn producten aanbiedt, maar het liefst verkoop ik via mijn site voor het vergroten van naamsbekendheid en niet hoeven te betalen van allerlei fees.
En natuurlijk bestaat de kans dat sommige klanten afhaken vanwege de bereikbaarheid perikelen.

Ik kon het probleem zelf niet nabootsen, ook niet met een hulpmiddel zoals https://www.locabrowser.com/ of soortgelijke, waarmee je kunt doen alsof je de site vanuit een ander land test - dat leek allemaal prima te werken.

Dus ik heb m'n hosting provider een mail gestuurd met bovenstaande info.
Ik kreeg deze reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het klopt inderdaad dat in theorie de firewall regels strenger voor het buitenland zijn dan voor Nederland. Wanneer er een blokkade van onze firewall optreedt is dit in vele gevallen enkel voor een paar uur, hierna word het IP-adres weer vrijgegeven.

Als het voor u mogelijk is ons de IP-adressen aan te leveren kan ik u wellicht een duidelijkere beschrijving wat de reden van blokkade is.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende geïnformeerd heb en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

----- ------------

Yourhosting
Hmpfr.
Nu kan ik wat IP adressen van klanten achterhalen, maar ik vermoed dat het niet gaat voorkomen dat het vaker gaat gebeuren.

Iemand ervaring met zo'n probleem?
Is het normaal dat een hosting provider bepaalde landen / gebieden blokkeert?

Zou het verstandig al dan niet de enige oplossing zijn om een andere hosting provider te kiezen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een goede hostingprovider hebt zetten ze dit op jou verzoek gewoon uit voor jou site lijkt me. Als ze dat niet kunnen of willen is inderdaad de enige mogelijkheid een andere hostingprovider.

Let wel dat je bij een pakket van 5 euro per maand wellicht niet kan verwachten dat ze dit soort dingen op individuele basis aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bij mass shared hosting is het vrij normaal dat ze het zo onderhoudsvrij mogelijk inrichten, dus ook met strikte firewall rules zodat ze niet constant rommel van China en Rusland en andere blacklisted-by-default locaties binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En sowieso is het om deze reden al niet verstandig om een belangrijke webshop op een Shared-hosting platform te hosten. Bij sterke voorkeur op een eigen (virtuele) server. En dan kan je zelf bepalen hoe jij je firewall inricht. Plus dat je eventueel kan bijschalen als je resources te kort komt, of als je de boel wilt tunen om er wat meer snelheid uit te persen. Ook kan je dan een mooi onderhoudscontract erbij nemen.

Het kost wat, maar voor een webwinkel is het waard. Plus dat de SLA's vaak beter zijn dan een Shared Hosting van een paar tientjes per jaar.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 03-12-2017 18:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:53

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik kreeg van een kennis met een websolutions bedrijf de tip om CDN te onderzoeken, en na te gaan of YourHosting dat gebruikt / aanbiedt.
Dat zou ervoor moeten zorgen dat de site wereldwijd perfect bereikbaar is.

Ik heb er 0 verstand van (okee, klein beetje misschien? lijkt erop dat de website dan op verschillende plekken gezet wordt zodat bepaalde landen bij een andere server uitkomen dan bijvoorbeeld vanuit Nederland).
Is dat een optie?

[ Voor 26% gewijzigd door ByteDelight op 03-12-2017 21:42 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:36
met cpanel heb je toch zelf toegang tot de firewall en access logs
kijk daar eens in voor de specifieke ip's wat je daarin terug vind

ik denk eerder aan een blacklist als ik dit verhaal hoor

bij rusland denk ik eerder aan censuur
en in malta gebeuren vreemde dingen met routeringen de laatste tijd
zou me niets verbazen als een datacenter daar problemen heeft

ik denk eerder dat het andersom is de blokkade / of routeringsprobleem

[ Voor 47% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:18:
met cpanel heb je toch zelf toegang tot de firewall en access logs
kijk daar eens in voor de specifieke ip's wat je daarin terug vind
Ik begreep dat het om shared hosting gaat. Grote kans dat je dan helemaal geen toegang hebt tot de firewall logs, laat staan de instellingen kunt wijzigen. (In dat geval word het verkeer ook vóór dat het de hosting bereikt tegen gehouden en is de provider de enige die er inzicht in heeft en eventueel wijzigingen kan aanbrengen.)
ik denk eerder aan een blacklist als ik dit verhaal hoor

bij rusland denk ik eerder aan censuur
en in malta gebeuren vreemde dingen met routeringen de laatste tijd
zou me niets verbazen als een datacenter daar problemen heeft

ik denk eerder dat het andersom is de blokkade / of routeringsprobleem
Het uitsluiten van hele IP blokken op de firewall is vrij normaal. Dat heeft niets te make met censuur, maar alles te maken met veiligheid. Toevallig verkoopt TS daadwerkelijk spullen aan landen als Rusland en China, maar veel webshops doen dat niet en dan hoeven die websites dus ook niet vanuit die landen bereikbaar te zijn.

Waarom zou je hele IP blokken uitsluiten? Er komt een hoop troep vandaan. Alles dat je aan de voordeur al tegen kan houden (zo ver mogelijk van je kwetsbare hosting vandaan), levert je minder risico op een compromize van je hele platform op.

Ik snap het ook goed als de hoster zegt "sorry, maar we gaan die blokken niet toe staan voor enkel jouw website" als het gaat om shared hosting. Belang van het hele platform (en alle andere klanten op dat platform) gaat voor het belang van 1 individuele klant. WIl die klant wel verkeer toe staan, zal klant (dus TS) over moeten stappen op een platform met meer vrijheid op dat gebied. (Maar dus ook moeten accepteren dat 'ie meer risico loopt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ik wil wel wat testen met een VPN dan komen we er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bverstee schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:40:
Ik kreeg van een kennis met een websolutions bedrijf de tip om CDN te onderzoeken, en na te gaan of YourHosting dat gebruikt / aanbiedt.
Dat zou ervoor moeten zorgen dat de site wereldwijd perfect bereikbaar is.

Ik heb er 0 verstand van (okee, klein beetje misschien? lijkt erop dat de website dan op verschillende plekken gezet wordt zodat bepaalde landen bij een andere server uitkomen dan bijvoorbeeld vanuit Nederland).
Is dat een optie?
Nee, daar heb je niks aan, aangezien een CDN het probleem niet oplost dat jouw provider bewust bepaalde IP-ranges blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Yourhosting is toch geen shared hosting.
Hun tarief ligt meer dan 1500% boven de shared hosting tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:07:
Yourhosting is toch geen shared hosting.
Hun tarief ligt meer dan 1500% boven de shared hosting tarieven
Even in de whois gegevens gekeken:
[harmen@doos:~]$ host bytedelight.com
bytedelight.com has address 5.157.84.9
[harmen@doos:~]$ host zxspectrum.shop
zxspectrum.shop has address 5.157.84.9
[harmen@doos:~]$ host 5.157.84.9
9.84.157.5.in-addr.arpa domain name pointer server3.firstfind.nl.

[harmen@doos:~]$ whois 5.157.84.9
inetnum: 5.157.84.0 - 5.157.84.255
netname: YH-SHARED1
descr: Yourhosting Shared Hosting Infrastructure
:)

Plus, wel degelijk bieden ze goedkope shared hosting oplossingen:

https://www.yourhosting.nl/hosting/hostingpakketten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-07 00:16
Cloudflare (gratis) ervoor plaatsen zou wel kunnen helpen, gezien Cloudflare naast CDN ook een reverse proxy is, waarmee bezoekers je hosting bezoeken via Cloudflare. Door de caching van Cloudflare bespaar je bovendien ook nog een heleboel resources.

[ Voor 39% gewijzigd door siteoptimo op 04-12-2017 09:46 . Reden: Uitgebreider antwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

siteoptimo schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:20:
Cloudflare (gratis) ervoor plaatsen zou wel kunnen helpen, gezien Cloudflare naast CDN ook een reverse proxy is, waarmee bezoekers je hosting bezoeken via Cloudflare. Door de caching van Cloudflare bespaar je bovendien ook nog een heleboel resources.
Hoe interessant is CloudFlare financieel gezien als je main hosting al een shared hosting accountje van een paar € per maand is? (Ik ken de prijzen niet maar ik kan me voorstellen dat het duurder is dan de hosting as-such.)

Los van dat, het zou technisch wel een mooie oplossing zijn, mits zij dus dat verkeer wel door laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
unezra schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:57:
[...]

Hoe interessant is CloudFlare financieel gezien als je main hosting al een shared hosting accountje van een paar € per maand is? (Ik ken de prijzen niet maar ik kan me voorstellen dat het duurder is dan de hosting as-such.)

Los van dat, het zou technisch wel een mooie oplossing zijn, mits zij dus dat verkeer wel door laten. :)
Financieel gezien heeft het geen impact. Het kost niets (bij basisgebruik, het free plan is gratis en is voor 90% van de websites voldoende). Qua opbrengsten brengt het vooral minder load op de server en zal het in dit geval zorgen dat CloudFlare het doorgeefluik van de website wordt, waardoor er geen problemen naar buitenlandse bezoekers meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

siteoptimo schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:39:
[...]

Financieel gezien heeft het geen impact. Het kost niets (bij basisgebruik, het free plan is gratis en is voor 90% van de websites voldoende). Qua opbrengsten brengt het vooral minder load op de server en zal het in dit geval zorgen dat CloudFlare het doorgeefluik van de website wordt, waardoor er geen problemen naar buitenlandse bezoekers meer zijn.
Tenzij CloudFlare via meerdere IP’s binnen komt en de hoster alsnog een deel van die IP’s blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
downtime schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:47:
[...]

Tenzij CloudFlare via meerdere IP’s binnen komt en de hoster alsnog een deel van die IP’s blokkeert.
Gezien de omvang van Cloudflare veronderstel ik dat deze IP ranges gewhitelist zijn, anders krijgt de host wel veel deze vraag.
Pagina: 1