Ik heb een webshop waarmee ik wereldwijd producten verkoop (bytedelight.com en zxspectrum.shop, komen op hetzelfde domein uit).
De laatste maanden ontving ik wel eens opmerkingen dat de website niet te benaderen was, o.a. vanuit Rusland en Malta.
Offtopic: van sommige klanten hoor ik dat ze mijn producten gelukkig wel via andere verkoopkanalen alsnog kunnen kopen, zoals eBay en een Britse webshop waar ik mijn producten aanbiedt, maar het liefst verkoop ik via mijn site voor het vergroten van naamsbekendheid en niet hoeven te betalen van allerlei fees.
En natuurlijk bestaat de kans dat sommige klanten afhaken vanwege de bereikbaarheid perikelen.
Ik kon het probleem zelf niet nabootsen, ook niet met een hulpmiddel zoals https://www.locabrowser.com/ of soortgelijke, waarmee je kunt doen alsof je de site vanuit een ander land test - dat leek allemaal prima te werken.
Dus ik heb m'n hosting provider een mail gestuurd met bovenstaande info.
Ik kreeg deze reactie:
Nu kan ik wat IP adressen van klanten achterhalen, maar ik vermoed dat het niet gaat voorkomen dat het vaker gaat gebeuren.
Iemand ervaring met zo'n probleem?
Is het normaal dat een hosting provider bepaalde landen / gebieden blokkeert?
Zou het verstandig al dan niet de enige oplossing zijn om een andere hosting provider te kiezen?
De laatste maanden ontving ik wel eens opmerkingen dat de website niet te benaderen was, o.a. vanuit Rusland en Malta.
Offtopic: van sommige klanten hoor ik dat ze mijn producten gelukkig wel via andere verkoopkanalen alsnog kunnen kopen, zoals eBay en een Britse webshop waar ik mijn producten aanbiedt, maar het liefst verkoop ik via mijn site voor het vergroten van naamsbekendheid en niet hoeven te betalen van allerlei fees.
En natuurlijk bestaat de kans dat sommige klanten afhaken vanwege de bereikbaarheid perikelen.
Ik kon het probleem zelf niet nabootsen, ook niet met een hulpmiddel zoals https://www.locabrowser.com/ of soortgelijke, waarmee je kunt doen alsof je de site vanuit een ander land test - dat leek allemaal prima te werken.
Dus ik heb m'n hosting provider een mail gestuurd met bovenstaande info.
Ik kreeg deze reactie:
Hmpfr.Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het klopt inderdaad dat in theorie de firewall regels strenger voor het buitenland zijn dan voor Nederland. Wanneer er een blokkade van onze firewall optreedt is dit in vele gevallen enkel voor een paar uur, hierna word het IP-adres weer vrijgegeven.
Als het voor u mogelijk is ons de IP-adressen aan te leveren kan ik u wellicht een duidelijkere beschrijving wat de reden van blokkade is.
Ik vertrouw erop dat ik u voldoende geïnformeerd heb en zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
----- ------------
Yourhosting
Nu kan ik wat IP adressen van klanten achterhalen, maar ik vermoed dat het niet gaat voorkomen dat het vaker gaat gebeuren.
Iemand ervaring met zo'n probleem?
Is het normaal dat een hosting provider bepaalde landen / gebieden blokkeert?
Zou het verstandig al dan niet de enige oplossing zijn om een andere hosting provider te kiezen?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com