Verwijderd

Topicstarter
@FeaR zo?

Wellicht heeft het te maken met hdmi arc, die uitgang die vanuit de receiver naar de beamer zou moeten lopen. De hdmi waar hij ingaat is geen hdmi arc. Dus nu ga ik naar de winkel om een hdmi arc adapter te kopen. Hopelijk gaat dit helpen want anders weet ik het ook niet meer.

Btw: het zou zoooo geweldig zijn als alles zo makkelijk zou zijn als sommige mensen hier, hoe goed bedoeld ook, me menen te moeten vertellen maar als je al leest hoeveel problemen iedereen heeft met al dit soort aansluitingen, dan kan ik echt wel stellen dat het echt niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Zo had ik tot nu toe nog nooit van Hdmi arc gehoord, hoe zou ik dan moeten weten dat dat nodig is willen twee hdmi apparaten met elkaar kunnen communiceren?

Ik bedoel maar; voor sommigen van jullie zal dit allemaal gesneden kost zijn; ik on the other hand, begin me te bezinnen op een campagne voor 1 snoer en stekker voor alles. Want dit is gewoon een warboel aan het worden

Problemen met aansluiten beamer (wifi led beamer 86) en andere apparaten op denon versterker (avr x1300w).

Hallo, ben hier al twee dagen aan het proberen om mijn beamer te voorzien van geluid. De beamer heeft zelf ook boxjes maar ik wil alles wat ik op de beamer aansluit en daarvan het geluid via de beamer naar een receiver laten lopen. In de beamer zitten twee hdmi aansluitingen, een component audio line out (rood en witte stekker) en nog wat andere vage uitgangen waar ik niet precies weet waar ze voor dienen ( iets met video maar zeker geen optische aansluiting). Nu is het zo dat als ik de beamer via de component ( audio out) aansluit op mijn oude receiver ( audio in,
ook een denon) dat ik er prima geluid uit krijg. Doe ik dezelfde stekkers op de daarvoor bestemde audio ingang bij de nieuwe denoncersterker, gebeurt er niets. Nu heb ik op die nieuwe versterker ook een arc hdmi uitgang en ik dacht dat ik op die manier wel mijn beamer kon versterken maar ik begin een beetje te denken dat er vanuit de beamer geen geluid naar de versterker wordt gestuurd. Als ik een blu rayspeler op de beamer aansluit, krijg ik ook geen geluid uit de versterker, ook niet als ik de beamer via audio in aansluiting van de nieuwe of oude versterker doe.

Kan iemand me hier met de juiste vragen, naar een werkend geheel toebrengen ; ik ben zowat in staat alles in een doos te sturen waar het vandaan komt; beetje zonde want ik heb mijn slaapkamer er speciaal voor verbouwd; om een home cinema ervaring te krijgen

Wat er uit mijn muur komt en wat naar een aan het plafond opgehangen beamer zou kunnen gaan: een hdmi, een network ethernet kabel, een component audio rood en witte tulp en een.

Receiver heeft 7 hdmi aansluitingen, optisch, arc hdmi, analoog audio in, coax, ethernet en video in.

Tulpstekker doet het wel want beamer op oude versterker geeft geluid.
Zal nog cd speler op de ingang van de nieuwe versterker zetten om te kijken of die uitgang het doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 13:07 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het niet veel handiger om alle apparaten op je receiver aan te sluiten en alleen 1 hdmi-kabel van de receiver naar de beamer te laten lopen? Zo krijg je alle audio over de speakers die je op de receiver aansluit en alle beeld op je beamer. Dat is toch precies wat je wil?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat uiteraard geprobeerd maar er lijkt geen geluid door de hdmi te lopen die van beamer naar receiver gaat. Ook niet door de tulp aansluitingen. Het zou zomaar kunnen dat ' ze niet goed kunnen communiceren ', de beamer en de versterker. Iets met de hdmi handshake.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er hoeft ook geen geluid van de beamer naar de receiver te lopen. :)
Je sluit alle apparaten (tv-ontvanger, mediaspeler, console, blu-ray, enz) aan op je receiver. Deze stuurt het geluid daarvan naar de (op de receiver aangesloten) speakers en het beeld van deze apparatuur via de HDMI-kabel naar de beamer.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou zomaar kunnen dat dit werkt ; ik ga dit vanavond meteen uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt niet. Ook de cd speler die ik op audio in heb aangesloten, werkt niet. Ik begin te denken dat het een instelling is in de receiver omdat ik zeker weet dat de cd speler werkt. Ik blijf proberen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet op de receiver zelf even aangeven welke input ie per bron moet gebruiken. Check je manual, staat het in.
Verder ook even in de conversiematrix kijken in die zelfde manual. Niet alle type signalen kunnen mogelijk naar HDMI uitgestuurd worden.

Having said that: makkelijkste is idd een HDMI tussen beamer en receiver, en verder alles via de receiver laten lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb twee van de drie apparaten aangesloten gekregen zodat er geluid is. Ik moest idd in de receiver zelf aangeven welke bronnen ik moest gebruiken voor wat. Logisch zou je zeggen maar voor mij niet zo omdat ik dacht dat alle vanzelf zouden werken. Ik denk dat mijn beamer alleen beeld kan ontvangen (hdmi in) en geen geluid uit kan doen laten komen want alleen de audio out doet het nu omdat ik de tulpen op de receiver heb aangesloten die nu werkt vanwege mijn eerdere werk in de instellingen. Nu heb ik nog 1 probleem en dat is de blu ray speler. Als ik die in de receiver doe, krijg ik alleen geluid ( logisch) maar als ik die dan in de hdmi ingang doe van de beamer, krijg ik alleen beeld. Ik ben er bijjjna....

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat laatste begrijp ik niet. Als je de blu-ray aansluit op je receiver, moet hij het beeld uitsturen naar de hdmi-uit waarop de beamer is aangesloten en het geluid uitsturen naar de luidsprekerterminals waarop de speakers aangesloten zijn. Dat zou toch geen verdere instelling mogen vereisen, lijkt me.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:38
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:41:
Ok, ik heb twee van de drie apparaten aangesloten gekregen zodat er geluid is.
Heb je nu zoals gesuggereerd de apparaten direct op de receiver aangesloten om alleen het beeld via HDMI op de beamer te krijgen, of sluit je nu toch weer alles aan op de beamer om met analoge audio naar de receiver te gaan?

Voor de Blu-Ray speler moet je waarschijnlijk echt de eerste optie gebruiken, de beamer zal wel geen Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio e.d. streams kunnen decoderen.

Bovendien ben je een beetje dom bezig als je een mooie surround receiver koopt en vervolgens er alleen analoog stereo geluid er naartoe te sturen, om er dan zeker met prologic ofzo weer surround van te maken? 8)7 Je bronnen moeten gewoon allemaal digitaal naar de receiver toe...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
De blu rayspeler direct aansluiten op hdmi in op beamer, geeft geen geluid, wel beeld. Ook al heb ik de beamer aangesloten middels tulp op de receiver. Het probleem is ook dat de blue ray speler maar een hdmi stekker heeft die, als hij in de receiver wordt gestoken, geen beeld geeft omdat hij dan niet meer in de beamer kan worden gestoken. Ook een hdmi out van receiver naar beamer geeft geen soelaas. Ik denk dat de beamer geen geluid kan ontvangen via hdmi en dat deze dus niet naar tulpen kan worden gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
@ xander. Ja, dat is wat ik gedaan heb idd. Tot nu toe de enige mogelijkheid die werkt.

Ik ga nog eens in de instellingen kijken hoe het nu staat en als ik iets kan veranderen naar hdmi, dan doe ik dat...maar ook Dat heb ik volgens mij al eens eerder geprobeerd.

* moker en doos Bol.com nog even onaangeraakt laat

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bewijs geleverd: ik krijg als ik de audio over hdmi laat lopen ( dus van beamer naar receiver) geeeen audio. Laat ik dit lopen via tulp, krijg ik wel audio uit de receiver. Conclusie is dus dat alleen beeld via de hdmi kabels naar de beamer kan lopen en geen geluid. Vandaar ook dat ik de blue ray speler niet met geluid aan de beamer kan hangen want die is met hdmi en die geeft dan wel het beeld door maar niet het geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik met een splitter aan de gang moet; eentje met beeld naar de beamer en eentje met het geluid naar de receiver

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens wel raar, uit de tv ontvanger krijg ik wel geluid en die is ook met hdmi op de beamer aangesloten. Blijkbaar kan hij wel dat geluid overbrengen naar de tulpen. Maar een ding staat vast; beamer kan niets met geluid over hdmi out. Naja, morgen weer een dag. Bedankt voor de reacties tot zover

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Doe nu eens het volgende:

Koppel alle verbindingskabels los!
Sluit elk apparaat waarvan je beeld en/of geluid wilt zien/horen aan op de receiver en nergens anders op
Dit doe je zoveel mogelijk met HDMI en waar het niet anders kan bijv. met optisch of tulp
Pak nu 1 HDMI kabel en stop die in de HDMI out van je receiver en de HDMI in van je beamer.
Als je een televisie hebt, kun je in plaats van de beamer, natuurlijk ook de televisie aansluiten om te testen

Zet het afspeelapparaat aan, de receiver ook, kies de juiste bron op je receiver, zet je tv of beamer aan en presto. Zo zou het echt moeten werken. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op maandag 4 december 2017 @ 01:08:
@Verwijderd Doe nu eens het volgende:
En ook de Wijzig-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt aan een vorige post. Meerdere malen achter elkaar posten en daarmee je eigen topic omhoog kicken is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 13:37
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:29:
De blu rayspeler direct aansluiten op hdmi in op beamer, geeft geen geluid, wel beeld. Ook al heb ik de beamer aangesloten middels tulp op de receiver. Het probleem is ook dat de blue ray speler maar een hdmi stekker heeft die, als hij in de receiver wordt gestoken, geen beeld geeft omdat hij dan niet meer in de beamer kan worden gestoken. Ook een hdmi out van receiver naar beamer geeft geen soelaas. Ik denk dat de beamer geen geluid kan ontvangen via hdmi en dat deze dus niet naar tulpen kan worden gestuurd.
De beamer moet helemaal geen geluid ontvangen, dat regelt je receiver.

Stap 1. Verwijder AL je kabels uit je beamer, er gaat niets UIT je beamer naar je receiver.
Stap 2. Sluit al je bronnen aan op ingangen van je receiver, liefst met HDMI
Stap 3. Sluit een HDMI kabel aan vanuit de uitgang van je receiver naar de ingang van je beamer

Resultaat: Al het geluid en beeld zit waar het hoort, namelijk het geluid in je receiver, die het naar de speakers stuurt, en al het beeld wordt door je receiver naar de beamer gestuurd.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:57
Zoals hierboven ook al gezegd: de beamer hoeft geen geluid te ontvangen.

gaat het om deze beamer?
https://www.ebay.com/itm/...-in-Android-/253110824509

1. HDMI kabel van HDMI OUT / Monitor ARC naar de beamer (poort 1 of 2 moet niet uitmaken)
2. de Bluray speler aansluiten op HDMI IN / poort 2 of 4 (Blueray).
3. Speakers aansluiten op juiste aansluiting Front L / R / Center etc.

Beamer aanzetten, Receiver aanzetten op juiste HDMI ingang 2 of 4.

Alles zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens (en meisjes?) het probleem is opgelost ( sorry FeaR; ik doe het nog even zo want dit is toch de laatste post)!

Buurman keek; trok idd alle kabels eruit, elimineerde het probleem, zei :Onmogelijk dat de blu ray speler het niet doet en de tv ontvanger wel; ga es naar de instellingen", keek vervolgens in de Gui van de receiver zelf en zag een mute tekentje aanstaan." Dat ding staat uit hoor". Mm, dat had ik eerder nog niet gezien, had ik soms poep in mijn ogen gehad?" Druk op de mute knop van de afstandsbediening loste het op.

Zoooo lamé!

Naja, het is nu opgelost, heel veel dank voor jullie bijdragen en jullie geduld ; het werkt precies zoals jullie zeiden maar ik heb gewoon een bril nodig vrees ik.

P.s.purehz; jaz, dat is dezelfde beamer ja, iets andere uitvoering maar geloof wel hetzelfde.

Bedankt jongens, ik ga meteen een van mijn 750 films opzetten, een koopje waar ik 75 Euro voor heb betaald; zou toch verschrikkelijk geweest zijn als ik die nou als enige niet had kunnen kijken....

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:38
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:29:
De blu rayspeler direct aansluiten op hdmi in op beamer, geeft geen geluid, wel beeld. Ook al heb ik de beamer aangesloten middels tulp op de receiver. Het probleem is ook dat de blue ray speler maar een hdmi stekker heeft die, als hij in de receiver wordt gestoken, geen beeld geeft omdat hij dan niet meer in de beamer kan worden gestoken. Ook een hdmi out van receiver naar beamer geeft geen soelaas.
Je probleem is dat je niet probeert om het diktedrukte stukje op te lossen, maar zoekt naar halve workarounds.

Ben benieuwd hoe je het nu uiteindelijk hebt aangesloten, maar ik vrees ervoor...

Veel plezier met het luisteren naar je surroundfilm, omgezet naar stereo, en met wat foefjes weer omgezet naar surround. :') Realiseer je wel dat je zo absoluut niet het beste uit je apparatuur krijgt qua geluidskwaliteit.

De enige kabel tussen de receiver en de beamer dient een HDMI kabel te zijn. De HDMI-kabel van de Blu-Ray speler moet naar de receiver, net zo goed als de kabels van al je andere bronnen.

Als je dan geen geluid of geen beeld krijgt, dan blijf je van de kabels af en duik je in de instellingen totdat het wel werkt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd een nieuwe post in je topic maken, mag altijd. Je mag alleen niet meerdere keren onder je eigen post nieuwe posts maken, dan moet je je laatste post aanpassen/aanvullen.

Nog even terugkomend op de problemen: je hebt nu van iedereen het advies gehad om alle verbindingskabels los te halen en al je apparaten op de receiver aan te sluiten. Daarna 1 enkele hdmi-kabel van de hdmi-out op je receiver, naar de hdmi-in op je beamer. Heb je dat nu ook zo gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
@Jorgen en @Xander

Ja, ik heb nu een enkele hdmi lopen van versterker naar beamer en de rest van de apparatuur zit in de receiver. Ongelooflijk maar waar, het werkt nu. Tulpstekkers zijn eruit en kan nu alles af net met 1 enkele hdmi.

Nogmaals dank.
O, by the way ; ik heb ook Spotify connect op de receiver en ik zou in hetzelfde wifi netwerk mijn telefoon moeten kunnen vinden zodat ik Spotify op mijn receiver zou moeten kunnen afspelen. De enige manier waarop me dit tot nu toe lukt is via bluetooth. Op een of andere manier vind de receiver de telefoon niet en andersom ook niet. Ideeën?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is je receiver verbonden met het internet/jouw netwerk via een ethernetkabel, of de Wifi?
In dat geval zet je je receiver aan; zoek je de spotify app op, op je telefoon en kies je bij het afspelen van een nummer onderaan voor beschikbare apparaten. Daar zou de receiver moeten staan. Als je de receiver kiest, stopt de telefoon met afspelen en hoor je de liedjes op de receiver.

Pagina: 1