Dell Sonicwall SoHo gebruiken i.c.m. een Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panigale899
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-11-2023
Op dit moment gebruik ik een Airport Extreme als (wireless)router voor mijn thuis netwerk. Omdat het noodzakelijk is dat personen vanaf het internet mijn NAS moeten bereiken en ik de firewall wat specifieker wil instellen heb ik een Dell Sonicwall SoHo firewall aangeschaft. Nu wil ik deze firewall plaatsen voor de Airport Extreme en alleen de firewall functie van de Airport Extreme uitzetten omdat deze functie overgenomen wordt door de Dell Sonicwall. Kan iemand aangeven wat de beste manier is om bovenstaande te implementeren?
Bij voorbaat dank!
...
Dell Sonicwall SoHo firewall
Apple Airport Extreme

Beste antwoord (via Panigale899 op 03-12-2017 14:29)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Airport als los AP achter de Sonicwall?

Dan laat je t routeren/firewallen aan de sonicwall over en blijft je Apple als wifi AP functioneren.

Ik vraag me alleen af waarom je zo'n dure Sonicwall gekocht hebt. Een Mikrotikje van 60 eur kan hetzelfde kwa firewall.
Ik lees nergens dat je dingen als UTM enz van de Sonicwall gaat gebruiken, maar puur m als firewall wilt inzetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Panigale899 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:12:
Kan iemand aangeven wat de beste manier is om bovenstaande te implementeren?
Euh, de Dell configureren zoals je wil, ervoor zorgen dat de Apple alle verkeer eerst over/via de Dell stuurt alvorens af te handelen, klaar?

Of verwacht je dat we exacte informatie gaan geven over welke vinkjes wel/niet aan moeten in de Dell en/of welke manieren er zijn om protocollen/poorten aan policies onderhevig te maken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Airport als los AP achter de Sonicwall?

Dan laat je t routeren/firewallen aan de sonicwall over en blijft je Apple als wifi AP functioneren.

Ik vraag me alleen af waarom je zo'n dure Sonicwall gekocht hebt. Een Mikrotikje van 60 eur kan hetzelfde kwa firewall.
Ik lees nergens dat je dingen als UTM enz van de Sonicwall gaat gebruiken, maar puur m als firewall wilt inzetten.