Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe laptop (HP ProBook 450 G5, Intel Core i7 8550u, Intel UHD 620). Nu wilde ik net even kijken of de HDMI uitgang het ook doet, je weet immers maar nooit. Vervolgens krijg ik op mijn televisie de mededeling dat de resolutie niet ondersteund wordt ("resolutie niet ondersteund wijzig de resolutie van het externe apparaat").

Ik ben hier even mee gaan spelen en ik krijg de resolutie niet hoger dan 1024x786@60Hz terwijl het bij mijn vorige laptop (HP Envy 15, Intel Core i7 4510u, Nvidia Geforce GTX850m, ca. 4 jaar oud) wel op 1920x1080@60Hz lukt. Kan dit liggen aan de grafische kaart of ligt dit echt aan mijn televisie? Of zou het misschien kunnen komen dat de versie van de HDMI output van mijn laptop nieuwer is dan de input van de tv? Heb zelf het Internet al afgespeurd maar daar gaat het voornamelijk om een tv (wel allemaal Samsung overigens) in combinatie met een PS3.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Internet afzoeken naar oplossingen, niks kunnen vinden voor dit probleem in combinatie met een laptop.
  • De resolutie wijzigen, wat zoals bovenstaand aangegeven is gelukt maar uiteraard niet naar wens is aangezien full HD technisch wel mogelijk is, het lukt immers ook met mijn oude laptop.
  • Site van Samsung bezocht voor een oplossing, niet gevonden alleen troubleshoot opties.
  • HDMI poort geprobeerd op een VGA monitor met een VGA naar HDMI converter, werkt wel (poortje is mijn optiek dus niet stuk) tevens heb ik de laptop via de VGA poort aangesloten op de tv en dit werkt ook gewoon.
Maximale resolutie:
VGA (Dsub 15-pin) supporting:
● 2048×1536 external resolution at 60-GHz (60-Ghz?)
● Hot plug/unplug and auto detect
● HDMI 1.4b

Drivers zijn up to date volgens de HP Support Assistance.

Mocht het aan mijn laptop liggen dan contacteer ik HP uiteraard.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door PascalDutch op 03-12-2017 14:03 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HDMI is backwards compatible dus als je op de laptop een 2.0 "aansluiting" hebt, moet 'ie ook je TV met bijvoorbeeld 1.4 kunnen aansturen.

Wat ik mis: welke maximale resolutie zegt HP te kunnen uitsturen over HDMI? En heb je de laatste Intel drivers/updates al bij Intel vandaan gehaald; daar zit een veel hoger update-frequentie in dan bij Dell.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:48:
HDMI is backwards compatible dus als je op de laptop een 2.0 "aansluiting" hebt, moet 'ie ook je TV met bijvoorbeeld 1.4 kunnen aansturen.

Wat ik mis: welke maximale resolutie zegt HP te kunnen uitsturen over HDMI? En heb je de laatste Intel drivers/updates al bij Intel vandaan gehaald; daar zit een veel hoger update-frequentie in dan bij Dell.
Goede vraag, niet aan gedacht. Letterlijk uit de documentatie van HP:
VGA (Dsub 15-pin) supporting:
● HDMI 1.4b

Drivers updaten is een goed punt, volgens de HP Support Assistant zijn er geen updates beschikbaar.

Bovenstaande heb ik tevens in de OP bijgevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door PascalDutch op 03-12-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PascalDutch schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:59:
[...]

● HDMI 1.4b
https://downloadcenter.in...ows-15-60-?product=122589 ;)

Ik vraag me trouwens wel af of de output multi of single is. Oftewel; kan je je laptop-scherm EN extern scherm tegelijk aansturen of is het OF / OF?

Ik ken de laptop verder niet; sommige BIOS'en hebben de optie om meer RAM toe te wijzen aan de 620-GPU waardoor je net wat meer video-buffer creeert waardoor hogere resoluties of net iets meer fps mogelijk zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:06:
[...]

https://downloadcenter.in...ows-15-60-?product=122589 ;)

Ik vraag me trouwens wel af of de output multi of single is. Oftewel; kan je je laptop-scherm EN extern scherm tegelijk aansturen of is het OF / OF?

Ik ken de laptop verder niet; sommige BIOS'en hebben de optie om meer RAM toe te wijzen aan de 620-GPU waardoor je net wat meer video-buffer creeert waardoor hogere resoluties of net iets meer fps mogelijk zijn.
Ik kan mijn laptop scherm en een ander scherm tegelijk aansturen, wat je ook zou verwachten van een laptop van ruim €1000,-. In het BIOS is het inderdaad mogelijk het video geheugen te wijzigen. Oorspronkelijk was dit (ik dacht) 32MB en ik heb er 512MB van gemaakt. Verder heeft het updaten niet geholpen en ben ik er eigenlijk van overtuigd dat dit een issue is aan de kant van de tv. Ik heb zojuist geprobeerd de software van de tv te updaten, deze is echter up to date.

Ik zal aankomende week even een aantal schermen op school op zoeken en kijken of dat wel werkt. Werkt dat ook niet dan contacteer ik HP.

[ Voor 6% gewijzigd door PascalDutch op 03-12-2017 14:39 ]