Toon posts:

PC wordt niet meer wakker, wel via RDP te bedienen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een PC die na een tijdje niet gebruikt te worden, niet meer 'wakker' wordt wanneer ik de muis of het toetsenbord bedien (het scherm licht niet meer op).
Er is geen sleep mode of hibernation ingesteld, alleen uitschakelen van het scherm.
Het probleem stelt zich niet vlak nadat het scherm uitgaat, maar enkele uren later.
Wanneer ik nieuwe (USB) muis of nieuw toetsenbord insteek gebeurt er ook niets, er komt geen licht in deze.

Wanneer ik via Remote Desktop inlog, dan flikkert het scherm weer aan, en kan ik vaak weer via de lokale muis & toetsenbord overnemen (maar nu en dan kan ik zelf niet via RDP verbinden, en is een hard reboot noodzakelijk).

Mijn eerste idee was dat de USB-dingen uitgeschakeld worden.
Maar, energieschema staat op performance, en dingen zoals USB suspend zijn uitgeschakeld.
Welke instellingen zou ik nog kunnen nakijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Heb je het toevallig al geprobeerd met een andere scherm?
Het lijtk erop dat hij het beeldsignaal niet meer oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Misschien staat er in de bios wat dingen ingeschakelt waardoor windows moeite heeft met het aanspreken van het scherm na lange tijd ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 13:57

Praetextatus

the dutch_paki

Het kan aan instellingen liggen, eventueel energie instellingen. Beeldsignaal lijkt mij niet het probleem, want zodra beweging wordt gedecteerd gaat het scherm weer aan. Eerder dat muis en toetsenbord in standby gaan en niet meer wakker worden. Misschien dat wake up via USB uit geschakeld is?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27
Heb je al een ps/2 toetsenbord geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 13:57

Praetextatus

the dutch_paki

Teddy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:42:
Heb je al een ps/2 toetsenbord geprobeerd?
Dit zal inderdaad waarschijnlijk ook werken. Vraag is natuurlijk wil je terug naar iets wat steeds minder gebruikt wordt.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1