Geen chats meer zichtbaar in Whatsapp Web

Pagina: 1
Acties:
  • 1.691 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004347

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.
Sinds een paar maanden maak ik op mijn thuis PC gebruik van Whatsapp Web. Heel handig en nooit problemen mee gehad.
Echter, sinds een dag of 3 zijn de chats niet meer zichtbaar. Ook kan ik niet meer naar beneden scrollen in de contactenlijst.
Verder werkt alles prima. Berichten komen binnen, maar ik kan alleen het laatste bericht per contact nog maar zien door op het contact te gaan staan met de cursor. Een lijst met de chatgeschiedenis per contact ontbreekt. Dat veld aan de rechterkant van het scherm blijft grijs.

Op mijn Samsung A3 Android werkt alles overigens prima. Ik heb al een nieuwe verbinding gemaakt van telefoon naar PC door die QR-code opnieuw te scannen, maar dat heeft het niet opgelost.
Ik gebruik nog wel een oude XP Windows computer, met Google Chorme. Maar dat is de laatste maanden nooit een probleem geweest.

Iemand een idee waar ik het zoeken moet? Zit het 'm in XP? In Google Chrome? Mijn mobiel? Of heeft Whatapp Web zelf problemen. De laatste dagen waren er veel storingen weet ik. Maar op mijn mobiel heb ik nergens last van gehad.

Alvast bedankt voor alle reacties! :)

Groeten Frenk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows XP... Chrome werkt/update daar niet meer. Grote kans dat root CA's zijn veranderd en die heb jij niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, MAX3400.

Zoiets verwachte ik al inderdaad. Zou er een manier zijn om toch nog van Whatsapp Web op deze PC gebruik te kunnen maken, wellicht?
Een andere browser. Andere Chrome versie? Kan updaten handmatig nog wel? Of überhaupt niet meer?
Ik ben even al mijn opties aan het nagaan nu :)

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je zou een moderne portable browser kunnen proberen zoals Pale Moon.

Neemt niet weg dat ik ondertussen XP als afkorting zie voor "eXtreem Prejudice"; het OS wordt niet meer gepatcht waardoor een aantal "layered" security-zaken zoals SSL niet meer kunnen/hoeven werken. Je bent hierdoor dus extra kwetsbaar voor backdoors, malware of andere zaken, zolang de PC op internet is aangesloten.

Een andere test is natuurlijk; loop naar de buurman ofzo en als hij/zij Windows 7/10 heeft, kan je proberen of Whatsapp Web daar wel werkt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg!
Ik ga even kijken wat er nog te proberen valt.

Erg balen allemaal. Oude PC, ok, maar werkt nog prima. Maar nu moet ik vanwege een beslissing van Microsoft in principe de boel gaan vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 1004347 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:41:
Maar nu moet ik vanwege een beslissing van Microsoft in principe de boel gaan vervangen...
Nee hoor; daar was je bewust bij. Tenminste, ervanuitgaande dat je ouder dan 6 jaar oud bent en sinds je derde kan lezen:
nieuws: Chrome stopt ondersteuning voor Windows XP, Vista, OS X 10.8 en ouder
nieuws: Google blijft Chrome voor Windows XP nog tot april 2016 ondersteunen
nieuws: Google Chrome pusht update-waarschuwing naar Windows XP- en Vista-geb...
nieuws: Microsoft stopt met antimalware-updates voor Windows XP
nieuws: CBS: computerwinkels verkopen helft meer door einde Windows XP
nieuws: Microsoft neemt afscheid van Windows XP

Sorry, jij negeert bewust/onbewust al 3 jaar alle berichtgeving omtrent Windows XP en de implicaties die dat heeft voor andere partijen (zoals Google) en dan vind je het heel raar dat ineens iets niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een beetje flauw en niet wat ik bedoel...
Ik heb het niet genegeerd, vind het in die context ook niet raar dat het niet meer werkt.
Ik vind het merkwaardig dat een bedrijf de beslissing kan nemen om iets niet meer te laten werken door het niet langer te updaten. Terwijl veel consumenten (hun klanten!) nog gebruik maken van ouder materiaal.

Dat is wat anders. Ik zag dit natuurlijk wel aankomen afgaande op de laatste berichtgeving. Die ik ook echt wel gelezen heb, want ja, ik ben ouder dan 6 en kan prima lezen. Maar het wordt niet verteld bij aanschaf van een PC of laptop. Niet de kwaliteit van het materieel bepaalt de levensduur. Maar het bedrijf reguleert dit nu zelf.
Toch een wezenlijk verschil waar je in je laatste reactie aan voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar voordat dit ontaardt in een flauwe discussie, ik heb al een oplossing gevonden.
Het werkt nog prima met Firefox. Gewoon van browser veranderd.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Anoniem: 1004347 Ik snap je reaktie maar het is en blijft jouw interpretatie.

- tientallen GSM-fabrikanten stoppen met updates na enkele jaren
- meerdere TV-fabrikanten stoppen met updates na enkele jaren
- meerdere fabrikanten van IP-camera's geven helemaal geen updates

Windows XP is 13 jaar lang ondersteund geweest. Veel langer dan welk OS ter wereld dan ook (proprietary closed source EEPROM etc uitgezonderd). XP was zelfs het eerste OS van Microsoft wat ondersteuning had voor x64-architectuur. Maar onderhuids was het gebaseerd op 16-bits instructies en bijbehorende beperkingen.

Hoe "flauw" jij de discussie ook beoordeelt en nu dus een omweg hebt gevonden; feit is dat jij een OS gebruikt (bewust) wat elk moment keihard kan worden aangevallen of onderhevig kan zijn aan onfrisse zaken waardoor alle informatie op jouw PC versleuteld kan worden, gejat kan worden of tegen je gebruikt kan worden.

Doe ermee wat je wil; Microsoft heeft jarenlang (en zeer recentelijk zelfs nog) kritische updates verstrekt aan XP-gebruikers. Zelfs langer dan ze zelf wilden/hoefden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad416
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-06 09:01
Whattapp Web werkt niet meer ik krijg een melding dat ik Crome moet updaten op mijn iPad

Ik draai met de laatste versie maar krijg de melding niet weg

Iemand een oplossing??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Als Chrome niet verder kan updaten, dan heb je waarschijnlijk een te oude iPad OS-versie. Welke versie van iOS/iPad OS heb je?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ad416 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:48:
Whattapp Web werkt niet meer ik krijg een melding dat ik Crome moet updaten op mijn iPad

Ik draai met de laatste versie maar krijg de melding niet weg

Iemand een oplossing??

Alvast bedankt
Bij de melding kijken waarom je die krijgt, want je zit blijkbaar toch niet op de nieuwste versie. Daarnaast heeft het geen zin om een topic van ruim 1,5 jaar omhoog te schoppen met een mededeling dat iets niet werkt, terwijl je omgeving compleet anders is (je werkt met een tablet, niet een desktop wat Windows XP draait).

Je zou op zoek kunnen naar anderen met dezelfde problemen, een ander apparaat gebruiken om te verifiëren dat het aan je tablet ligt en als dat allemaal op niets uitkomt een nieuw topic openen. Deze gaat iig op slot. Oude koeien moet je laten liggen waar je ze vindt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.