Toon posts:

Welke mediaplayer ondersteunt Kodi, netflix en streamen NAS?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik ben op zoek naar een mediaspeler waar ik zowel Kodi op kan gebruiken als Netflix. Tevens wil ik hiermee films (min 8 gb) kunnen afspelen vanaf mijn NAS (WDmycloud) via een thuisnetwerk. Ik heb onder andere al een Cood-E en een AC Ryan gehad maar het streamen vanaf de NAS buffert enorm bij de Cood-E en op de AC Ryan kan ik geen Netflix en Kodi afspelen. Zonder allerlei losse apparaten aan te schaffen vraag ik mij af of er een mediaspeler is die dit alles feilloos ondersteunt.

Ik ben op onderzoek uit geweest en kwam deze twee tegen:
- Minix Neo U9-H
- Dune HE solo lite

Kodi en Netflix is bij beide geen probleem las ik, maar kan niet terug vinden of er probleemloos films (min 8gb) afgespeeld kunnen worden via een NAS.

Hoor het graag van jullie.
R

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:56
Als je het daar hebt gelezen, waarschijnlijk een forum ala dit http://www.minixforum.com/threads/minix-u9-h-and-nas.15919/, dan kan je de vraag toch ook daar stellen? Zij spreken over een desbetreffende mediaplayer en kunnen je waarschijnlijk nog sneller aan info helpen.
En welke wd my cloud heb je dan? Net te weinig gegevens om je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:02

Croga

The Unreasonable Man

Ik doe al een paar maanden onderzoek naar een soortgelijke usecase en de conclusie tot nu toe is:

- Androïd media boxes beweren dit allemaal te kunnen en falen stuk voor stuk.
- Chromecast doet Netflix maar voor Kodi moet je een berg kunstgrepen uithalen die tot nu toe voor mij nog niet gewerkt hebben
- AppleTV zou dit moeten kunnen maar heeft een sterke Apple-device lockin; aansturing met de eigen remote is kut en het enige alternatief is aansturen met een iOS device
- Het enige apparaat wat dit fatsoenlijk kan lijkt tot nu toe een Xbox One. Deze doet Netflix en Kodi zonder problemen en streamen (in Kodi) vanaf een NAS werkt als een trein.

Kodi 18 krijgt DRM ondersteuning. Ik verwacht dat dit gaat zorgen voor een Netflix addon in Kodi. Daarmee zou de Raspberry Pi de beste kandidaat worden, zolang je niet voorbij 1080p wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:02

jgj82

Ja, maar = nee

Croga schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:18:
Ik doe al een paar maanden onderzoek naar een soortgelijke usecase en de conclusie tot nu toe is:

- Chromecast doet Netflix maar voor Kodi moet je een berg kunstgrepen uithalen die tot nu toe voor mij nog niet gewerkt hebben
- AppleTV zou dit moeten kunnen maar heeft een sterke Apple-device lockin; aansturing met de eigen remote is kut en het enige alternatief is aansturen met een iOS device
- Het enige apparaat wat dit fatsoenlijk kan lijkt tot nu toe een Xbox One. Deze doet Netflix en Kodi zonder problemen en streamen (in Kodi) vanaf een NAS werkt als een trein.

Kodi 18 krijgt DRM ondersteuning. Ik verwacht dat dit gaat zorgen voor een Netflix addon in Kodi. Daarmee zou de Raspberry Pi de beste kandidaat worden, zolang je niet voorbij 1080p wilt gaan.
Zelf worstel ik ook al een poosje met deze "ellende" en ik denk de oplossing nu wel gevonden te hebben:

nVidia Shield

+
  • Android
  • STABIEL geen enkele vastloper meegemaakt in +/-4 maanden
  • Kodi
  • Netflix
  • VPN
  • Wifi 5Ghz
  • Snelle Hardware
  • Updates/Support
-
  • relatief duur (~€200,-)
  • Slecht te verkrijgen in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

jgj82 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:38:
  • relatief duur (~€200,-)
  • Slecht te verkrijgen in NL
Dan is de vraag dus: Waarom geen Xbox One S? Die is goed verkrijgbaar in Nederland, niet heel veel duurder en heeft een hele berg meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Croga schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:47:
[...]

Dan is de vraag dus: Waarom geen Xbox One S? Die is goed verkrijgbaar in Nederland, niet heel veel duurder en heeft een hele berg meer functionaliteit.
Android? ;)

En wat heeft die meer? Ik kom alleen op een optische drive?

[ Voor 9% gewijzigd door jgj82 op 03-12-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

jgj82 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:49:
En wat heeft die meer? Ik kom alleen op een optische drive?
Nou, voor een mediaspeler is dat natuurlijk al een hele interessante.
Maar daarnaast speelt de Xbox ook alle Microsoft Store zaken af, naast de spellen die je er op kunt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Croga schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:23:
[...]

Nou, voor een mediaspeler is dat natuurlijk al een hele interessante.
Maar daarnaast speelt de Xbox ook alle Microsoft Store zaken af, naast de spellen die je er op kunt spelen.
Maar niet iets waar de TS om vraagt... :P
Als je daar behoefte aan hebt. En dat geld natuurlijk voor Android net zo. De Android store is groter. Op de Shield kun je ook prima gamen.

Ik heb geen ervaring met de Xbox dus ik stop ook met overbieden. Ik denk dat de TS twee prima suggesties heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Nuc waarop je gewoon Windows gaat draaien. Heb je je daarin al eens verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:25:
Een Nuc waarop je gewoon Windows gaat draaien. Heb je je daarin al eens verdiept?
Het probleem is dat de besturing daarvan nogsteeds niet zo goed is als van de andere opties hier. Om nog maar te zwijgen over de (veel) hogere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paddywacker schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:10:
waarschijnlijk een forum ala dit http://www.minixforum.com/threads/minix-u9-h-and-nas.15919/, dan kan je de vraag toch ook daar stellen? Zij spreken over een desbetreffende mediaplayer en kunnen je waarschijnlijk nog sneller aan info helpen.
Bedankt voor de link
Paddywacker schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:10:
En welke wd my cloud heb je dan? Net te weinig gegevens om je verder te helpen.
WDBCTL0040HWT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Croga schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:18:

Is er een fatsoenlijk werkende build van Kodi voor de Xbox One dan? Deze ben ik nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

sorted.bits schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:32:
Is er een fatsoenlijk werkende build van Kodi voor de Xbox One dan? Deze ben ik nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.
Ah, gatverdamme.... Ik zie dat ie er inderdaad nog niet is.

Kodi is sinds kort uit als Universal Windows Application. Daarmee zou hij in principe ook geschikt moeten zijn voor de XBO. Helaas is hij daar echter nog niet voor vrij gegeven. Volgens mij is er geen enkele reden voor; een UWP app zou gewoon op de XBO moeten werken.

Ze zijn er dan ook hard mee bezig.... Ik dacht dat het al zo ver was maar helaas is het nog "under construction"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Alles in 1 is mooi, dan is de shield de enige kennis keuze. Zelf heb ik een raspberry met osmc kodi voor lokale video, en een Chromecast voor Netflix. Voor mij persoonlijk een gouden combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:56
Kodi is ooit begonnen als XBMC, en nu mag je raden waar XB voor staat...

@Verwijderd
Als je NAS een WD is, dan zou ik geen Plex nemen, maar eerder een mediaspeler die uit zichzelf capabel genoeg is om alle video's te decoderen. Dat zijn onder andere een Apple TV 4(K), een Nvidia Shield Android TV, een Raspberry Pi of een NUC.

@Croga
De Apple TV remote is niet "kut". Naast het ongewenste taalgebruik is het gewoon niet waar; jij vindt het misschien niks, dat kan. Maar je hebt 'm helemaal niet nodig. Ik gebruik gewoonlijk mijn Logitech Harmony afstandsbediening voor alles, dus ook m'n Apple TV, alleen voor spelletjes gebruik ik de Apple TV Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Shield. Heb hem ook en gebruik hem i.c.m. Netflix, Kodi en jawel, een WD NAS. Works like a charm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:56
Precies. Combineer een NAS voor je films met Kodi op een Nvidia Shield (of Infuse op een Apple TV). Vergeet Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:12:
Mijn vraag

Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik ben op zoek naar een mediaspeler waar ik zowel Kodi op kan gebruiken als Netflix. Tevens wil ik hiermee films (min 8 gb) kunnen afspelen vanaf mijn NAS (WDmycloud) via een thuisnetwerk. Ik heb onder andere al een Cood-E en een AC Ryan gehad maar het streamen vanaf de NAS buffert enorm bij de Cood-E en op de AC Ryan kan ik geen Netflix en Kodi afspelen. Zonder allerlei losse apparaten aan te schaffen vraag ik mij af of er een mediaspeler is die dit alles feilloos ondersteunt.

Ik ben op onderzoek uit geweest en kwam deze twee tegen:
- Minix Neo U9-H
- Dune HE solo lite

Kodi en Netflix is bij beide geen probleem las ik, maar kan niet terug vinden of er probleemloos films (min 8gb) afgespeeld kunnen worden via een NAS.

Hoor het graag van jullie.
R
Lees dit topic op het Kodi-forum even goed door. Echt een aanrader! Up to date informatie over welke mediaspeler voor welke usecase het meest geschikt is.
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated November 2017)

Zelf heb ik overigens de Minix Neo U9H. Prima speler voor Kodi en alle bestandsgroottes worden keurig netjes afgespeeld. Ik had even wat kleine probleempjes om de audio op mijn receiver juist te krijgen, maar dat is allemaal opgelost. Het afspelen van Netflix kan overigens met bijna alle apparaten wel. Het ligt er vooral aan of Netflix zelf het apparaat ondersteunt, zodat je ook Full HD of zelfs 4k kunt streamen. Anders ben je begrenst op 720p. Ik gebruik voor Netflix zelf mijn tv-app, omdat die sowieso UHD ondersteunt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1