Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511925

Topicstarter
Gisteren was ik een film aan het kijken met mijn Optoma HD141X DLP projector. Na deze film van ongeveer 2 uur begon mijn projector ineens raar te doen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Optoma HD141X problem

Knipperende balken en op random plaatsen lichtere pixels die niet bewegen of van helderheid veranderen.
Als het input signaal losgekoppeld wordt dan blijven de problemen nog altijd zichtbaar. Ze zijn ook zichtbaar op de menu van de projector zelf. Hierdoor denk ik dus dat het probleem intern is.
Ik heb de projector sinds oktober 2016 en heb nog maar 70 uur deze projector gebruikt.

Weet er iemand wat er mis kan zijn?

En weet iemand hoe lang ik garantie heb hierop? Want in de documentatie staat dat ik dat op de website moet kijken, en op de website staat "A minimum of twelve (12) months for a Product. The Product warranty period may be longer according to local terms and model variants. Refer to your local Optoma website for details" Source: http://www.optoma.be/warranty.aspx Dus ik weet niet als ik nog garantie heb, en ik heb als arme student niet het budget om deze op eigen kosten te laten repareren...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het beste kun je contact opnemen met de partij die jou deze beamer heeft verkocht.
Want, wat Optoma zelf ook benoemd op hun website:
This Limited Warranty does not affect your legal (statutory) rights under the applicable national laws relating to the sale of consumer products.
Ergo, Optoma kan van alles roepen omtrent garantie maar onze wetgeving is leidend. En onze wetgeving zegt op zijn beurt dat jij van zo'n dure projector, in alle redelijkheid mag verwachten, dat deze geen kuren vertoont binnen zo'n kort tijdsbestek.

[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 03-12-2017 12:07 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh bedankt, hier had ik over gekeken.
Ja, dit wou ik doen, maar dit lukt me niet. Ik heb deze op amazon.de gekocht maar bij deze bestelling staat de knop om iets te retourneren er niet en de knop om de verkoper te contacteren is ook weg:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksjxERX.png
Dus ik zou niet weten hoe ik dit dan met Amazon moet regelen, want links zoals https://www.amazon.com/gp.../ref=orc_surl_ret_hp?fg=1 sturen je gewoon naar je orders pagina, en daar kan ik dus niet verder door de ontbrekende knoppen...
Switchie schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:04:
Het beste kun je contact opnemen met de partij die jou deze beamer heeft verkocht.
Want, wat Optoma zelf ook benoemd op hun website:

[...]

Ergo, Optoma kan van alles roepen omtrent garantie maar onze wetgeving is leidend. En onze wetgeving zegt op zijn beurt dat jij van zo'n dure projector, in alle redelijkheid mag verwachten, dat deze geen kuren vertoont binnen zo'n kort tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kijkt u eens:
https://www.amazon.co.uk/...isplay.html?nodeId=471044

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 03-12-2017 12:22 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de support van Amazon gecontacteerd, want ik vind nergens waarom de opties om te retourneren weg zijn.

En volgens mij is de DMD chip kapot, want volgende persoon had dezelfde symptomen: http://en.community.dell....ipherals/f/317/t/17861538

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mocht je hier niet uitkomen en uiteindelijk op jezelf gewezen zijn dan verwijs ik je graag naar www.htforum.nl daar zitten forumsponsoren die projectoren verkopen, calibreren en onderhouden/repareren, etcetera.

allicht kun je daar eens navraag doen door 1 van die bedrijven te contacten wat reparatie zou gaan kosten.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een antwoord gekregen van Amazon support, ik kan mijn projector retourneren en krijg het volledige aankoopbedrag terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 511925 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:24:
Ik heb een antwoord gekregen van Amazon support, ik kan mijn projector retourneren en krijg het volledige aankoopbedrag terug :)
Dus nu de HD142x halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk het wel, de HD141X is ook nog wel te koop op amazon, maar deze is duurder dan de HD142X en is op paar features na identiek hetzelfde denk ik (142 heeft sRGB bijvoorbeeld).
Maar ik weet het nog niet zeker wat ik ga doen, had deze projector nog maar 70 uur gebruikt...
Als iemand goede alternatieven weet dan mag hij deze altijd laten weten ;) of goede/slechte ervaringen met de HD142X mag je ook altijd laten weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
Anoniem: 511925 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:40:
[...]

Denk het wel, de HD141X is ook nog wel te koop op amazon, maar deze is duurder dan de HD142X en is op paar features na identiek hetzelfde denk ik (142 heeft sRGB bijvoorbeeld).
Maar ik weet het nog niet zeker wat ik ga doen, had deze projector nog maar 70 uur gebruikt...
Als iemand goede alternatieven weet dan mag hij deze altijd laten weten ;) of goede/slechte ervaringen met de HD142X mag je ook altijd laten weten :)
Welk bedrag krijg je terug en/of wil je besteden? Welke schermgrootte wil je? Verlichte omgeving of donker? etc.

Heb zelf de HD142x zo'n 3 maand in gebruik met een Onkyo receiver icm PS3 / PS4 / Android Kodi box.
Eerste beamer en inmiddels zo'n 80-100 uur draaien, erg tevreden over de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 511925 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb deze zoektocht ongeveer 7 maanden geleden gedaan en ben met de Epson EH-TW5300 geeindigt. Heb er nu 2 van en beiden werken perfect, nooit problemen en mooi scherp beeld en goede lichtopbrengst. Ze zijn wel iets lawaaiiig vind ik, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hij heeft ook een Cinema mode om het stiller te zetten, maar daar is de lichtopbrengst ook lager. Ideaal voor 'savonds maar niet voor gebruik overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 511925 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:24:
d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Purehz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:45:
[...]

Welk bedrag krijg je terug en/of wil je besteden? Welke schermgrootte wil je? Verlichte omgeving of donker? etc.

Heb zelf de HD142x zo'n 3 maand in gebruik met een Onkyo receiver icm PS3 / PS4 / Android Kodi box.
Eerste beamer en inmiddels zo'n 80-100 uur draaien, erg tevreden over de kwaliteit.
Ik krijg 507 euro terug, dat was de prijs van de HD141X toen, maar zou beetje meer nog kunnen uitgeven (max 540 ofzo). Schermbreedte is beetje minder dan 2 meter denk ik, diagonaal weet ik niet meteen maar denk dat de breedte al een goed genoege indruk geeft. Is altijd donkere omgeving. De prestaties van de HD141X waren volledig naar wens voor mijn gebruik.
HDMI is een "must" want laptop heeft alleen HDMI en playstation 2 adapter is ook naar HDMI.

Wat ik me afvraag bij de HD142X is als deze even luid en warm is dan de HD141X, maar dan moet je beide gehad/getest hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb deze zoektocht ongeveer 7 maanden geleden gedaan en ben met de Epson EH-TW5300 geeindigt. Heb er nu 2 van en beiden werken perfect, nooit problemen en mooi scherp beeld en goede lichtopbrengst. Ze zijn wel iets lawaaiiig vind ik, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Hij heeft ook een Cinema mode om het stiller te zetten, maar daar is de lichtopbrengst ook lager. Ideaal voor 'savonds maar niet voor gebruik overdag.
Mijn projector vond ik ook luid maar nog zeer goed doenbaar, alleen klein beetje storend wanneer het stil was. Maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. De Epson is wel een beetje boven mijn budget, maar toch heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Anoniem: 511925 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:46:
[...]

Ik krijg 507 euro terug, dat was de prijs van de HD141X toen, maar zou beetje meer nog kunnen uitgeven (max 540 ofzo). Schermbreedte is beetje minder dan 2 meter denk ik, diagonaal weet ik niet meteen maar denk dat de breedte al een goed genoege indruk geeft. Is altijd donkere omgeving. De prestaties van de HD141X waren volledig naar wens voor mijn gebruik.
HDMI is een "must" want laptop heeft alleen HDMI en playstation 2 adapter is ook naar HDMI.

Wat ik me afvraag bij de HD142X is als deze even luid en warm is dan de HD141X, maar dan moet je beide gehad/getest hebben...
Allebei (141x en 142x) maken ze 26db geluid.
Verder zitten er dezelfde aansluitingen op, dus dat is volgens mij dan verder geen probleem.

De Epson 5300 is een mogelijkheid maar duurder en zul je een stuk dichterbij moeten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Purehz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:55:
[...]

Allebei (141x en 142x) maken ze 26db geluid.
Verder zitten er dezelfde aansluitingen op, dus dat is volgens mij dan verder geen probleem.

De Epson 5300 is een mogelijkheid maar duurder en zul je een stuk dichterbij moeten monteren.
Aja, afstand is wel iets wat belangrijker is, als ik een andere zou nemen, goed dat je het zegt.
En qua aansluitingen moest ik zelf nog opzoeken, het lijkt me wel een tikkeltje vervelend dat bij de 142x de aansluitingen vanachter zitten ipv opzij, omdat mijn kabels van opzij komen, maar dit is natuurlijk muggenziften :P
Pagina: 1