Random HDMI notificatie pop-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Hallo,

Ik heb een probleem, en ik heb geen idee hoe ik het op los.

Als ik een film aan het kijken ben, of aan het gamen krijg ik soms uit het niets een hdmi pop-up “hdmi arc 3 game” of bij film “hdmi arc 3 film”

Ik heb zowel mijn bluray speler als mijn xbox aangesloten op mijn sony receiver (str dn1080)
En de receiver gaat via de arc poort (3) naar mijn sony tv (model 2017)

Dit probleem doet zich niet voor als ik tv aan het kijken ben via hdmi poort 2. Of als we netflix kijken via de tv app zelf.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, en belangrijker hoe ik het oplos :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
Je moet in de HDMI settings volgens mij iets van control aanzetten om die ARC te activeren. Staat dat aan beide kanten aan?

is de firmware up to date van de receiver als ook van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Firmware is up-to-date en de arc werkt gewoon, anders had ik geen tv geluid over de receiver gehad zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
omdat er output is vanuit de TV dat wil niet zeggen dat die instelling aan beide zijden goed staat.
het lijkt erop dat de receiver of de tv opnieuw synct waardoor dit gebeurt.
Als het niet met een setting te maken heeft kan je er weinig aan doen.
Een andere kabel gebruiken.

Maar je kan gewoon eens naar sony bellen. Het zijn beide sony apparaten. Zij geven daar gewoon support op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:19:
omdat er output is vanuit de TV dat wil niet zeggen dat die instelling aan beide zijden goed staat.
het lijkt erop dat de receiver of de tv opnieuw synct waardoor dit gebeurt.
Als het niet met een setting te maken heeft kan je er weinig aan doen.
Een andere kabel gebruiken.

Maar je kan gewoon eens naar sony bellen. Het zijn beide sony apparaten. Zij geven daar gewoon support op.
Zal het nog eens dubbel checken dan, en sony kan ik even bellen op maandag, maar uit ervaring weet ik dat dit vaak niet lijd tot een oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Nou.. mijn ervaring is anders.
Ik zou ook even kijken of er meerdere arc poorten zijn.

Maar je hebt 2 dure recente sony producten. Fabrikanten geven daar zeker support op.

Ik heb bij Philips eens zoiets gehad op een set. Die sturen gewoon een mannetje langs als dat niet opgelost kan worden hoor aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:26:
Nou.. mijn ervaring is anders.
Ik zou ook even kijken of er meerdere arc poorten zijn.

Maar je hebt 2 dure recente sony producten. Fabrikanten geven daar zeker support op.

Ik heb bij Philips eens zoiets gehad op een set. Die sturen gewoon een mannetje langs als dat niet opgelost kan worden hoor aan de telefoon.
Dan zal ik maandag even bellen als ik het zelf niet opgelost krijg.

Bedankt
Pagina: 1