Macbook Pro herkent batterij niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Beste Tweakers,

na vandaag uren te hebben gekloot, ben ik ten einde raad. Voordat ik de Macbook naar reparateur of schroothoop breng, probeer ik het hier als laatste red middel om te kijken of er nog tips/tricks zijn die ik niet heb kunnen vinden via Google.
Eerst wat algemene info.

Model:
macbook pro 8.2, oftewel dit model: https://support.apple.com/kb/SP620?locale=nl_NL

Probleem
Mijn vriendin heeft deze laptop van haar vader gekregen. Deed het nog goed, alleen wat probleempjes met de accu. Deze probleempjes waren: als je de laptop van het netrstroom haalt blijft hij nog even aan of valt gelijk uit. Ik heb hem open geschroefd, accu was al ooit vervangen door een B merk (geen apple) om keer accu los te maken, schoon te blazen, terug te plaatsen. Resultaat: Laptop herkent batterij niet meer (pictogram met kruis in batterij rechtsboven in macbook).
Ik dacht dat het aan de accu of connector van batterij lag, dus een nieuwe accu besteld, deze erin geplaatst, zet hem aan: Macbook herkent batterij niet :(

Wat heb ik al geprobeerd
Wat niet....
SMC reset, PRAM en NVRAM reset, totale clean install, laptop hardware test gedaan, dit soort obscure zaken geprobeerd: https://nl.ifixit.com/Ans...+logic+board#answer104780

Wat denk ik dat het is
In zowel coconutbattery als standaard instellingen, ziet de macbook de batterij totaal niet. Geen info, geen cycles etc. Ik vermoed dat dus ergens in de connectors op het moederboard iets mis is.

Zie ik iets over het hoofd, of wordt het toch weg brengen/gooien... :'(
Dank!

—- edit—
Net uit frustratie haal ik stroom van de laptop ipv netjes afsluiten, draait hij gewoon door :?
Op een of andere manier ontleent ie toch soms stroom uit batterij ondanks dat hij hem niet herkend

[ Voor 6% gewijzigd door PhrancK op 03-12-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 09:49
Lijkt me een SMC probleem. Hardwarematig. Je kan eens Apple diagnostics laten draaien om hardware problemen te spotten. SMC repair: YouTube: Macbook Pro Replace SMC,No Battery detected,Not Charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Dank, filmpje bekeken maar dat gaat mijn technische skills helaas te boven. Denk dat ik hem toch maar ga weg brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Heb je de connector los gehaald met een ijzeren gereedschap? Dit probleem wordt hier vaak door veroorzaakt. Er is dan sluiting gemaakt tussen de data lijn en de voedingslijn van de mac/accu. Reparatie is dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Nee ik heb het zelf gewoon met mijn vingers gedaan, maar durf niet te zeggen dat dit in het verleden nooit is gedaan met ijzeren gereedschap gezien de laptop niet altijd in eigen bezit in geweest.
Dank lig voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier hetzelfde probleem.

Het volgende kan er aan de hand zijn:

Er lopen 2 draadjes naar de batterij, 1 naar de connector en 1 naar het moederbord, waarschijnlijk is 1 van de draadjes losgeraakt.

Oplossing Macbook openmaken en controleren, maar durf ik dus niet :-(

Ik ga wel even op youtube kijken of er filmpjes over zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 17:08
www.ifixit.com heeft (vind ik) mooie en duidelijke handleidingen. Als je het dan nog niet aandurft kun je altijd nog besluiten om hem weg te brengen. Even van binnen kijken kan in ieder geval nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zeer ingewikkeld filmpje staat hier over dit onderwerp:

YouTube: Macbook logic board not charging battery repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:10:
Er lopen 2 draadjes naar de batterij, 1 naar de connector en 1 naar het moederbord, waarschijnlijk is 1 van de draadjes losgeraakt.
Helaas, zo eenvoudig is het niet :) Maar hoe zijn je problemen begonnen?
Pagina: 1