Aardlek knalt eruit bij 2 van de 4 groepen.

Pagina: 1
Acties:

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik heb thuis nog een oude meterkast, dus met porseleinen stoppen. Vanmiddag knalde de de aardlek eruit, eerlijk is eerlijk er stonden veel gebruikers aan op dat moment.
Niks bijzonders zou je zeggen maar na het uitschakelen van alle gebruikers kunnen alleen de derde en vierde groep weer zonder problemen gebruikt worden. Groep één en twee zorgen er beiden voor dat de aardlek na ongeveer veertig seconden eruit vliegt. Op beiden groepen , ik benadruk het nog eens, zijn alle gebruikers uit de stopcontacten verwijderd. Heb ik nu ergens een lekstroom tussen deze 2 groepen of is de aardlekschakelaar overleden ?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
nustys schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:28:
Groep één en twee zorgen er beiden voor dat de aardlek na ongeveer veertig seconden eruit vliegt.
40 seconden klinkt als de thermische trip. Dat zou betekenen dat je nog steeds teveel stroom afneemt op die groep.
nustys schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:28:
is de aardlekschakelaar overleden ?
Werkt de testknop nog?

• nustys
jeroen3 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:01:
[...]

40 seconden klinkt als de thermische trip. Dat zou betekenen dat je nog steeds teveel stroom afneemt op die groep.

[...]

Werkt de testknop nog?
Testknop werkt nog .

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 19:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoe lang heeft de boel af kunnen koelen? Ik zou gaan zoeken naar een gesmolten lasdop of een andere beschadiging in de leidingen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33

Reptile209

- gers -

Is er een mogelijkheid dat er verbruikers zonder stekker op deze twee groepen zitten (ventilator in de badkamer, plafondspotjes, lampen in het algemeen, een grondkabel naar de schuur, ...)?
Loopt de meter zichtbaar in de tijd tussen inschakelen van de groep en het afschakelen van de aardlek? Dan kan je misschien een idee krijgen van de stroom die er loopt.

Zo scherp als een voetbal!

• nustys
Reptile209 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:52:

Loopt de meter zichtbaar in de tijd tussen inschakelen van de groep en het afschakelen van de aardlek? Dan kan je misschien een idee krijgen van de stroom die er loopt.
Goede tip 👍🏻 Alleen vanochtend kreeg ik geen 40 seconden tijd meer maar sloeg de aardlek er gelijk uit.
En dan nu het goede nieuws :*)
Omdat ik het verlengsnoer naar de verwarming nodig had ondekte ik dat ik toch nog een stekker van een stekkerdoos over het hoofd heb gezien omdat er een natte dweil tegen aan was gezet.........😱
Er zat water tussen het stopcontact en de stekker in. Ben blij dat het is opgelost , stond op het punt om alle centrale dozen open te gaan maken en als dat niet had gewerkt een dure ( want zondag ) storingsmonteur le laten komen.
Nu op heel veel plekken alles weer aansluiten , keuken weer monteren. Gisteren 6 uur lang mee bezig geweest, vandaag een uurtje of 2. Bedankt voor de tips, topic mag dicht d:)b
Pagina: 1