Rsync wil niet stoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 19:57
Help!

Ik ben even ten einde raad, ik heb een domme fout gemaakt in mijn rsync script(kan niet anders) en nu wil rsync niet meer stoppen. Wie weet raad?

Script:
while [ 1 ]
do
/usr/bin/rsync -auv --delete --log-file=/mnt/nas/Log/vandaag.log /data/ /mnt/nas/backup/
if [ "$?" = "0" ] ; then
echo "" |mail -s "Backup klaar" mail@mail.nl

else
echo "" |mail -s "ERROR: Rsync mislukt, zie log: /mnt/nas/Log/vandaag".log" mail@mail.nl
fi
done

Wat heb ik gedaan:
pkill rsync -> geen resultaat
/etc/init.d/rsync stop -> geen resultaat
Eigenaar van rsync veranderd -> geen resultaat

Elke keer als ik kijk of rsync nog loopt, dan loopt deze nog maar elke keer met een nieuw proces id:
926 ? S 0:00 /usr/bin/rsync -auv --delete --log-file=/mnt/nas/Log/vandaag.log /data/ /mnt/nas/backup/

Ik ben op dit moment even ten einde raad en de server mag niet uit ivm klanten. Ondertussen heb ik 10.000 mails in 45 minuten..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 18:27
Als je rsync afschiet, blijft je script gewoon draaien en start de volgende rsync. Je moet dus het script killen (of de shell waarin die gestart is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet het script realtime editen en leeggooien? Of alleen een print-commando geven? Of een wait/pause inbouwen zodat je het pid langer kan zien & doden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech
MAX3400 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:17:
Kan je niet het script realtime editen en leeggooien? Of alleen een print-commando geven? Of een wait/pause inbouwen zodat je het pid langer kan zien & doden?
Dat gaat niet werken, want de oorspronkelijke versie van het script wordt uitgevoerd (in een oneindige loop).

Dus: ps -edaf | grep <naam van het script> en dan een kill op het PID daarvan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Tech duidelijk. En je commando zou idd een goede optie zijn. Snap ik nog steeds niet waarom de pid elke keer verandert (startpost). Vandaar dat ik opperde de inhoud te wijzigen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tech
Omdat het script steeds een nieuwe rsync start, die dus een nieuw PID krijgt. Het Parent PID (PPID) is hetzelfde (het script), die moet worden gekilled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Na flink ruzie schoppen is het gelukt met: ps -edaf | grep backup.sh en vervolgens nog vele kill -9 ID...
Ik heb alleen nog 7000 mails in de mailq staan die naar mij komen... :(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Mails zijn ook weer weg, alleen nog opruimen in mijn mailclient (die vind het niet leuk dat er 25.000 mails zijn...).

Heel erg bedankt Tech en Mac3400!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Even een paar puntjes voor de volgende keer:

1) een script dat zichzelf uit blijft voeren, kun je ook niet aanpassen. Als je geen while true do done loop gebruikt, maar hem oproept in cron of aan het einde

exec $0 $@

opneemt, kun je het script wel veranderen en worden de veranderingen ook opgepikt.

2) een mailclient die wel met 25000 mails kan omgaan, is mutt

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1