het laten zien van de hoeveelheid posts van de user

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
ik zit ben bezig met het bouwen van een site waarop je teksten kan plaatsen in een forum. Nu ik hiermee klaar ben ben ik ook van plan om een pagina te maken met het laten zien hoeveel posts je hebt geplaats als ingelogde user. als ik de onderstaande code gebruik krijg ik de error: "Parse error: syntax error, unexpected '' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE), expecting '-' or identifier (T_STRING) or variable (T_VARIABLE) or number (T_NUM_STRING)" en ik kom er niet uit wat ik wel moet doen |:( .

als ik dezelfde code gebruik maar dan $steamprofile['personaname'] verander naar bijvoorbeeld: hans, krijg ik wel gewoon de aantal posts op de naam hans, dus heeft iemand een oplossing om toch de posts van $steamprofile['personaname'] te krijgen?

PHP:

<?php
$sql="SELECT count(*) AS count FROM post_trade WHERE name LIKE '%$steamprofile['personaname'] %' ";

$result=$mysqli->query($sql);
echo $result->fetch_object()->count;
?>

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Hint: Tel eens het aantal single quotes wat in $sql staat?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Los van de syntaxfouten, je krijgt foute tellingen als er meerdere usernames aan de like voldoen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:05:
Hint: Tel eens het aantal single quotes wat in $sql staat?
5? ik snap niet wat hier fout aan kan zijn als de code wel werkt als het $ teken niet als LIKE staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:12:
Los van de syntaxfouten, je krijgt foute tellingen als er meerdere usernames aan de like voldoen. Toch?
Ja dat klopt, maar ik denk dat ik wel makkelijk een oplossing kan bedenken voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:51:
[...]

5? ik snap niet wat hier fout aan kan zijn als de code wel werkt als het $ teken niet als LIKE staat?
Zet in je PHP-code eens ECHO $sql, en voer die uitvoer direct uit op de database (bijvoorbeeld via phpMyAdmin).
Wat zie je dan als resultaat?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:53:
[...]

Ja dat klopt, maar ik denk dat ik wel makkelijk een oplossing kan bedenken voor dit probleem.
Makkelijker dan '='?
Overigens waar komt de $steamprofile['personaname'] vandaan, is die ge-escaped of is het een kans voor een SQL injectie?

[ Voor 19% gewijzigd door RGAT op 02-12-2017 23:54 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een variabele als "$name" wel 1 op 1 in een string gebruiken, maar voor een element in een associatief array werkt dat net even anders. Je moet een manier zien te bedenken waardoor "$steamprofile['personaname']" als een losse variabele wordt gezien, en niet als onderdeel van de querystring.

En haal die spatie voor de tweede % even weg, want anders matcht er niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:20:
Je kunt een variabele als "$name" wel 1 op 1 in een string gebruiken, maar voor een element in een associatief array werkt dat net even anders. Je moet een manier zien te bedenken waardoor "$steamprofile['personaname']" als een losse variabele wordt gezien, en niet als onderdeel van de querystring.
Dat, of er curly braces omheen zetten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een van de mogelijkheden om het als losse variabele te laten zien, maar ik kreeg in andere posts commentaar dat ik het de TS te gemakkelijk maakte, dus ik dacht nu "vogel zelf maar uit hoe precies"... ;)
Pagina: 1