Toon posts:

4k tv + 4k bluray speler vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zou graag willen investeren in een 4k televisie en een 4k bluray speler.
Maar mijn vraag is dus, uit welke bluray speler moet ik kiezen?

Heb gister avond deze 4k televisie besteld;
https://www.bol.com/nl/p/...0YHQ9BEAQYAiABEgJbOfD_BwE

Ik heb gelezen dat er al een 4k Bluray speler beschikbaar is vanaf €111 die ook al 4k ondersteund en UHD.
Zo lopen de bluray speler op tot wel een euro of €270, mijn vraag; wat heeft die van 270 euro dan meer te bieden dan bluray speler van 111 euro ?

Zou het aan te raden zijn om een van de duurste te halen, of zit ik wel goed met die van 111 euro?
Alvast erg bedankt!

Mvg,

Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

€ 270 is nog een relatief lage prijs voor een UHD-blu-rayspeler. De duurste van Panasonic en Oppo gaan voor circa € 550 en € 1800 respectievelijk. Zelf heb ik de LG UP970. Momenteel kost deze iets meer dan € 160. Wat mij betreft is dit een prima speler die alles doet wat hij moet doen.

Het verschil in prijs zit hem hoofdzakelijk in extra analoge aansluitingen, het afspelen van exotischere schrijfjes zoals SACD, of onderdelen-die-mogelijk-beter zijn. Vooral dat laatste is erg discutabel in audio-videoland. Als alternatief voor de LG, zou je voor de Sony UBP-X800 kunnen. Deze is wel honderd Euro duurder, maar staat ook goed aangeschreven.

Zie ook deze lijst in de Pricewatch: categorie: Blu-ray en DVD

Overigens hoort dit topic eigenlijk hier: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke raad jij aan om te halen met een budget van 300 euro?

Ik ben van plan deze Tv te halen:

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Welke Bluray Ultra HD raad jij aan en past het beste bij die tv ?

en nog een vraag klopt het dat je met een 49 inch bijna geen 4k ziet?
Ik lees vaak dat je echt minstens 70 inch moet hebben om echt pas verschil te zien tussen 1080p en 4k klopt dat?

Alvast bedankt!

Groet,

Henk

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Daar gaat 'ie dan ook heen, move FTM -> CEA.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:19
Besef wel dat het webos van de LG smarttv echt fucked up is.
Voor dat geld had je een vele betere 4k android smarttv kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 02:36:
Besef wel dat het webos van de LG smarttv echt fucked up is.
Voor dat geld had je een vele betere 4k android smarttv kunnen aanschaffen.
Ik heb nu WebOS en dat is echt een verademing vergeleken met mijn vorige tv die android OS had.

@Verwijderd Ik heb bij mijn ouders een pricewatch: LG UP970 geplaatst en die zijn er tevreden mee, gewoon een simpele speler die doet wat hij doen moet. :Y

[ Voor 24% gewijzigd door Idanue op 03-12-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Nou had je kennelijk de allerslechtste Android tv.

Maar je komt er nog wel achter hoe erg je je hierin vergist hebt

Is wel erg .. nu al 2 miskopen achter elkaar

[ Voor 58% gewijzigd door boyette op 03-12-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@boyette Heb je dan ook suggesties voor de TS wat hij beter wel kan kopen? Hier heeft hij niet zoveel aan. Verder ben ik het compleet eens met @Idanue Zelf heb ik ook een tv met WebOS (3.5), namelijk een LG 55C7 en daar is echt helemaal niks mis mee. Het werkt intuïtief en naar behoren.

@Verwijderd Ik zou zoals gezegd de LG UP970 halen. Een prima speler, en de goedkoopste op de Nederlandse markt. Als je ook SACD wilt afspelen en mogelijke betere geluidsprocessing bij audio-cd's wilt, neem dan de Sony UBP-X800. Voor duurdere spelers zie ik de meerwaarde niet. Ik heb die LG UP970 en hij doet zijn werk meer dan goed. Muziek-cd's klinken goed en UHD-blu-rays zien er echt supergoed uit op mijn tv. (Getest met Smurfen: het verloren dorp; The Great Wall; en Fantastic Beasts). Ik speel er natuurlijk ook gewone blu-rays op (bijv. Life of Pi; Spectre; Harry Potterserie) en dat is ook hartstikke mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 07:59:
Nou had je kennelijk de allerslechtste Android tv.

Maar je komt er nog wel achter hoe erg je je hierin vergist hebt

Is wel erg .. nu al 2 miskopen achter elkaar
Na een half jaar nog steeds erg tevreden met mijn LG OLED 55B6 met WebOS.
Via X-Play speel ik 100+ GB 4k HDR films probleemloos af via wifi en alle gemist apps en youtube enz werken allemaal goed dus misschien kun je eens toelichten waarom TS geen LG moet kopen?

Je zegt wel dat het fucked up is maar niet wat nu precies de problemen zijn die je er mee hebt, als je ons dat nu eens uitlegt dan hebben TS en andere mensen er misschien ook nog iets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat zal ik uitleggen.
Webos heeft een aantal coreapplicaties zoals streaming players die door LG onderhouden moeten worden.
Veel apps worden ook niet verder ontwikkeld voor webos terwijl ze op android wel doorontwikkeld worden.

Dit systeem bloed dood en is compleet afhankelijk van LG.

TS had waarschijnlijk een dual core cpu in zijn eerste android tv wat problemen gaf.

Als je een quad core android tv pakt kun je alle kanten op en zijn de mogelijkheden vele malen groter.

De philips en sony android tvs van de laatste jaren zijn top kwaliteit en die van Philips zijn nog goedkoper ook dan die van LG.

Daarom zeg ik
LG WEBOS
Samsung Tizen (daar geldt hetzelfde verhaal voor)

Niet doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een goedkope UHD-speler wil hebben en enigszins concessies wil doen omtrent design/bediening: Xbox One S. Kost je minder dan 180 Euro ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:03:
Dat zal ik uitleggen.
Webos heeft een aantal coreapplicaties zoals streaming players die door LG onderhouden moeten worden.
Veel apps worden ook niet verder ontwikkeld voor webos terwijl ze op android wel doorontwikkeld worden.

Dit systeem bloed dood en is compleet afhankelijk van LG.

TS had waarschijnlijk een dual core cpu in zijn eerste android tv wat problemen gaf.

Als je een quad core android tv pakt kun je alle kanten op en zijn de mogelijkheden vele malen groter.

De philips en sony android tvs van de laatste jaren zijn top kwaliteit en die van Philips zijn nog goedkoper ook dan die van LG.

Daarom zeg ik
LG WEBOS
Samsung Tizen (daar geldt hetzelfde verhaal voor)

Niet doen!
Je speculeert dus en je hebt geen er totaal geen verstand van. Wat een verademing toen ik van een Sony met Android overstapte op een LG. Werkelijk op elk vlak beter, geen vastlopers, geen gezeik, geen haperingen, alle formats worden afgespeeld, ondertiteling werkt, geluid loopt synchroon met beeld etc etc. Laten we over de beeldkwaliteit niet eens beginnen.

Dus hou aub je mening voor je en ga al helemaal niet advies geven als je er totaal heen verstand van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ik ben hier dagelijks mee bezig.
gedurende een uur of 10 per dag.

De problemen met het draaien van geavanceerde streaming apps op tizen en webos zijn legio waarbij webos nog de meeste problemen geeft waardoor developers er de stekker uit trekken.

WebOS variant van LG is namelijk CLOSED SOURCE!

Maar goed.. je komt er over een jaar wel achter..en krijgt spijt van deze aankoop.

[ Voor 83% gewijzigd door boyette op 03-12-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik zou alleen al Android skippen puur omdat ik niet wil dat Google nog almachtiger wordt dan ze al zijn.

Maargoed, mijn ma heeft een Samsung Tizen en die doet het goed. Mocht de software niet meer geupdate worden dan kan je altijd nog een extern apparaat erop aansluiten, daar is HDMI immers voor.

Wat betreft UHD Bluray-spelers ga ik mee met @MAX3400; de Xbox One S is zeer goede value voor 180 euro!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ramon schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:17:
Ik zou alleen al Android skippen puur omdat ik niet wil dat Google nog almachtiger wordt dan ze al zijn.

Maargoed, mijn ma heeft een Samsung Tizen en die doet het goed. Mocht de software niet meer geupdate worden dan kan je altijd nog een extern apparaat erop aansluiten, daar is HDMI immers voor.

Wat betreft UHD Bluray-spelers ga ik mee met @MAX3400; de Xbox One S is zeer goede value voor 180 euro!
Ja een android box.. kun je altijd nog los kopen voor 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:19:
[...]

Ja een android box.. kun je altijd nog los kopen voor 50 euro :)
Wijs er eens eentje aan waar fysieke UHD-discs in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Die reactie ging over wanneer je tegen de beperkingen van je webos aan gaat lopen.
Niet als vervanger voor de xbox van het nog machtigere microsoft want die kan op zich ook prima als mediaplayer gebruikt worden en is ook tamelijk veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:18

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:05:
Als je een goedkope UHD-speler wil hebben en enigszins concessies wil doen omtrent design/bediening: Xbox One S. Kost je minder dan 180 Euro ;)
Dat ja. Is een van de goedkopere uhd-bd spelers, en je kunt er nog mee gamen ook.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 17:18
Ik heb hier ook een Xbox One S voor gekocht en hij werkt hier (uiteindelijk) perfect voor. Pas wel op dat sommige One S-en een tikkende fan hebben. Mijn Xbox had dit probleem en ik heb deze (omdat ik hem toch niet voor gamen wil gebruiken) uiteindelijk zelf vervangen met een Silent Wings 3. Veel mensen hebben het probleem ook niet en/of merken er niks van en in dat geval is het een perfecte speler.

Ik heb er meteen deze remote bij gekocht. Kan ik de controller voor m'n PC gebruiken (die wilde ik ook nog een, dus als dat bij jou ook het geval is is dat ook helemaal mooi meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Maakt elkaar technisch verschil uit op het grote webos euvel na
qua philips zou ik voor een 2017 model gaan die zijn goedkoper en hebben zelfs een soundbar eronder hangen.

bv

pricewatch: Philips 55PUS6482 Zilver

Foka geeft op philips tvs 5 jaar garantie

[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij er misschien eentje uitzoeken boyette ? ik heb vrij weinig verstand van tv's haha. budget is rond de 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
had de post net aangepast.

pricewatch: Philips 55PUS6482 Zilver

die heeft die nieuwe soundbar en is een 2017 model

https://www.philips.nl/c-...ht-en-pixel-plus-ultra-hd

deze is ook nog een optie
Die heeft niet de soundbar maar bij foka wel 5 jaar garantie wat ook leuk kan zijn

https://www.foka.nl/produ...&utm_medium=cpc&utm_term=

[ Voor 58% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En is de LG UP970 goed genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
@Verwijderd, je hebt toch al de LG besteld? Dan zou ik die gewoon houden. LG is de tweede grote TV-fabrikant (ongeveer 4x zo groot als Philips qua aantallen verscheepte TV's) dus lijkt me erg sterk als de apps daarvoor zouden ophouden te bestaan.

Wat betreft UHD Blu-ray speler is het jammer dat je de Black Friday aanbieding van de Xbox One S hebt gemist want voor 180 euro was dat echt een goede deal. Verder zit er qua beeldkwaliteit weinig verschil tussen spelers (het zit hem meer in wat er omheen zit, sommige komen bijvoorbeeld met streaming apps zoals Netflix erop). Deze LG zal dus ook wel goed zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey Ramon, ja ik was nog niet compleet zeker of ik hem wilde halen, ik ga het dus vanavond allemaal bestellen, de tv en LG UP970.

Ik had nog 1 vraag: klopt het dat je echt pas minstens 65 of 70'' moet hebben om echt pas verschil tussen 1080p en 4k te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:16:
Ik had nog 1 vraag: klopt het dat je echt pas minstens 65 of 70'' moet hebben om echt pas verschil tussen 1080p en 4k te zien?
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png
Oftewel; wat is jouw kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb ook de LG UP970, prima apparaatje maar achteraf zonde van het geld. Het aanbod van UHD Blu Rays is om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

EnigmaNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:18:
Ik heb ook de LG UP970, prima apparaatje maar achteraf zonde van het geld. Het aanbod van UHD Blu Rays is om te janken.
Er is zat aanbod maar het is amper te koop in NL: 420 resultaten aan movies & documentaires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dus effectief is het aanbod om te janken aangezien we in Nederland wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoe die 'philips' TV is, heb zelf exact die LG TV. Toestel is prima, bediening is goed, stel je alleen niet te veel voor van de HDR ondersteuning. Het is een LCD TV dus 'HDR' wordt bereikt door de achtergrond verlichting in redelijk grove verticale balken wat hoger of lager te zetten. Dat is af en toe zo storend dat ik die functie maar gewoon niet gebruik.

Wat betreft UHD spelers, wat gebruik je voor audio? Als je nog een oude versterker hebt met HDMI 1.4 aansluiting, koop dan een speler met een separate audio only HDMI uitgang! Ik ben zelf zeer tevreden met mijn SONY UBP-X800 (kost ca 300 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:39
UHD's kun je prima voordeliger aankopen als je via Internet wat rondshopt.
Zavi en Amazon hebben regelmatig leuke actie prijzen.
Vrijdag nog 3 halen 2 betalen bij Amazon DE besteld.
Fast & Furius 7, Wonder Woman en gratis vanwege de actie Guardian's of the Galaxy 2.
Voor 50 € dus 3 actuele films, welke o.a. bij de bekende rode winkelketen € 90 of meer samen doen.
Bij Amazon ES en IT kom je regelmatig al UHD's tegen vanaf zo'n 15 á 16 € stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:18:
[...]

[afbeelding]
Oftewel; wat is jouw kijkafstand?
Rond de 2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

EnigmaNL schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:27:
[...]

Dus effectief is het aanbod om te janken aangezien we in Nederland wonen :)
Gewoon importeren. Er zijn geen regiorestricties bij UHD-blu-ray zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mooi; dan laat het grafiekje dus zien dat 60" of meer voor jou een goede oplossing is. Aangezien 60" een relatief onbekende maat is qua televisies, zal je dus snel op een 65" uitkomen.

Begrijp een beetje niet waarom dit soort vragen pas komen nadat je eerst zegt al een TV besteld te hebben, toen weer niet, toen op zoek naar een 49" en eigenlijk zocht je een UHD-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey @MAX3400 Ja, dat klopt ja.

Ik zie nu dat ik inderdaad wat wisselvallig, excuses voor de verwarring.
Het komt er toch op neer dat ik graag zou willen investeren in een 4k Televisie met bijpassende UHD speler voor niet al te veel geld.

Door het vele twijfelen wist ik nou niet precies welke televisie ik wilde aanschaffen, ik vind 800 euro namelijk een hoop geld, dus wil meer dan zeker zijn als ik zo'n massieve aankoop doet.

Erg bedankt Max, en iedereen voor de reactie's!

Gr,

Henk

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 20:29 ]

Pagina: 1