Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik heb een LG 55UH850V TV, een Windows 10 PC en een TPlink C3150 v2 Router.
Alles is bekabeld aangesloten en tot ik deze router kocht kon ik media van mijn PC bekijken op mijn TV.
UPnP staat aan op mijn Router en upnphost service is running op de PC.
Wanneer ik media probeer te bekijken via de smart tv selecteer ik mijn computer (die vind hij dus wel) maar als ik op video klik krijg ik (instant) de melding: "instabiele verbinding". Netflix, youtube etc werkt allemaal wel, ook casten van video vanaf mijn telefoon, werkt keurig
Ik heb de router van de laatste firmware voorzien en mijn Windows firewall uitgezet (ter test). Nog altijd krijg ik het niet meer aan de praat. Heeft iemand een idee, ik zou denken dat ik iets op mijn router open moet zetten maar ik kan het niet echt vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Upnp zou ik maar gauw uitzetten dat is vragen om moeilijkheden;.
Met Upnp kun je softwarematig poorten forwarden en dat is iets wat je ten alle tijden zelf onder controle wilt houden.
Heeft ook verder niets met het verkeer op je lan zelf te maken.

Verder kan het zijn dat die TP link geen igmp snooping ondersteund of je hebt ip confilcten omdat je zowel een router van je ISP als die tp link router gebruikt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pindakaasman je openingspost is al erg compleet, maar kun je er de volgende informatie aan toevoegen:
- Welke netwerk apparatuur heb je nog meer?
- Hoe zit dit aangesloten?
- Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ben(V) schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:16:
Upnp zou ik maar gauw uitzetten dat is vragen om moeilijkheden;.
Met Upnp kun je softwarematig poorten forwarden en dat is iets wat je ten alle tijden zelf onder controle wilt houden.
Heeft ook verder niets met het verkeer op je lan zelf te maken.

Verder kan het zijn dat die TP link geen igmp snooping ondersteund of je hebt ip confilcten omdat je zowel een router van je ISP als die tp link router gebruikt.
Sorry voor de late reactie, ik heb niet altijd even veel tijd door de week voor hobby ;)
Ik heb een router van zeelandnet (mijn ISP) in Bridge modus staan.
Mijn router van TPlink support igmp snooping en het staat ook aan.
Ik dacht dat Upnp redelijk veilig aan mocht staan? Ik ben bang als ik het aanzet dat alle consoles , tablets en mediaspelers hier in huis het niet meer doen :X Is dit echt een beveiligings risico?
Alle devices krijgen een ip van de DHCP van de TPLink en ik weet 100% zeker dat er geen ip conflicten zijn, conflicten gaande zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Blijkbaar snap je niet helemaal wat Upnp is.
Upnp is een instelling in je router waarmee software dat op een device in je lan draait een portforwarding kan maken in plaats van dat je dat zelf in je router doet.

Als je dus ooit een stukje maleware ergens zou oppikken en je hebt Upnp draaien dan hoeft dat stukje maleware enkel wat poorten te forwarden en de buitenwereld kan via de poort alles op je lan doen waar ze zin in hebben.

Als je zelf portforwarding doet is dat een poort waarvan jij weet dat op het device waar je naartoe forward, software draait die alles wat daar heen gestuurd wordt afvangt en alleen wat hij herkent verwerkt.
Dat houd natuurlijk nog steeds wat risico in maar vele malen minder dan een poort waarachter alleen malware zit te wachten.

Wat je andere probleem betreft, heb je al een geprobeerd alles uit te zetten, dus van de netspanning af te halen.
Aangezien je dhcp gebruikt kan het zijn dat er nog een device is die een oud IP adres vasthoud en anders moet het aan die router liggen als je beide devices aan die router hebt aangesloten.
Dan zou je kunnen proberen er een simpele switch tussen te zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.