Problemen met Trusteduser bij formatteren

Pagina: 1
Acties:

• SjoerdAch
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-01 21:39
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een 2e SSD in mijn laptop geplaatst. Deze komt rechtstreeks uit een andere laptop wat betekent dat de windows bestanden ed er nog op staan. Dit heeft weer als gevolg dat windows mij de bestanden niet laat verwijderen (need permission from TrustedUser) en mij de schijf niet laat formatteren.

Ik heb al geprobeerd de permissies van de mappen te veranderen en mijzelf de owner te maken, maar vervolgens geeft windows weer aan dat ik permissie van 'mijzelf' moet hebben.

Nou heb ik bedacht dat ik het misschien maar gewoon met 'brute kracht' moet doen, mits dat mogelijk is, en heb nog geen tooltje daarvoor gevonden. (dacht zelf aan een formatter die ik kan booten vanaf usb)

Nou vroeg ik mij af wat op dit moment wijsheid is;
Zijn er nog andere mogelijkheden wat betreft Trusteduser?
Of kan ik met een tool gewoon de boel formatteren zonder verder geklooi?

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat voor merk SSD is het? Zoek op de website van de fabrikant naar een secure erase tool en gebruik die.
Wel goed opletten dat je de juiste SSD kiest...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:29
Of gewoon op de juiste SSD alle partities verwijderen (dat kan je gewoon tijdens de installatie van Windows, in het scherm waar je moet kiezen wáár Windows moet worden geïnstalleerd: daar kan je alle bestaande partities verwijderen en ook overprovisioning instellen door handmatig 90 % van alle vrije ruimte op de SSD te benutten voor Windows).

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Met een linux livecd booten en de ssd formatteren.
Gparted starten, mbr wissen, vernieuwen, dan formatteren.

Misschien via bios een wachtwoord in je ssd gezet? Dit zou je dan via de andere laptop moeten verwijderen.

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-01 14:09
Zoals Renault al zij, gewoon met schijfbeheer de partities er vanaf gooien. Dan vervolgens weer een nieuwe partitie erop zetten.

Voor Windows 10:
Rechtermuisknop op de Windows start knop > Schijfbeheer

• SjoerdAch
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-01 21:39
Nuccie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:25:
Wat voor merk SSD is het? Zoek op de website van de fabrikant naar een secure erase tool en gebruik die.
Wel goed opletten dat je de juiste SSD kiest...
Het betrof een Sandisk SSD, Sandisk heeft een dashboard tool welke gelijk al aangaf dat hij de schijf niet kan secure erasen. Er stond een optie bij om een USB-stick bootable versie van de tool te maken. Dit geprobeerd maar de tool bleef crashen met verschillende boot opties.
Renault schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:16:
Of gewoon op de juiste SSD alle partities verwijderen (dat kan je gewoon tijdens de installatie van Windows, in het scherm waar je moet kiezen wáár Windows moet worden geïnstalleerd: daar kan je alle bestaande partities verwijderen en ook overprovisioning instellen door handmatig 90 % van alle vrije ruimte op de SSD te benutten voor Windows).
Ik ben geen nieuwe windows aan het installeren, kom dus ook niet op een windows installatiescherm.
jan99999 schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:12:
Met een linux livecd booten en de ssd formatteren.
Gparted starten, mbr wissen, vernieuwen, dan formatteren.

Misschien via bios een wachtwoord in je ssd gezet? Dit zou je dan via de andere laptop moeten verwijderen.
Op deze manier is het gelukt! _/-\o_ Zaten nog aardig wat haken en ogen aan om te kunnen booten vanaf de usb zonder crashes maar heb het uiteindelijk kunnen starten dmv secure boot uit te schakelen en legacy in te schakelen via uefi.
Omega schreef op zondag 3 december 2017 @ 02:54:
Zoals Renault al zij, gewoon met schijfbeheer de partities er vanaf gooien. Dan vervolgens weer een nieuwe partitie erop zetten.

Voor Windows 10:
Rechtermuisknop op de Windows start knop > Schijfbeheer
Oja ik had niet genoemd dat de partitie-verwijder-knop greyed was (waarschijnlijk tevens door de trusted user).

Bedankt voor jullie hulp! :)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:29
Okee, en als je nou eens "doet alsof" je Windows wil installeren? :+
Dan start je op vanaf een W10 iinstallatiemedium, doet overal "OK" totdat je aan het aangehaalde scherm komt, verwijdert alle partities en breekt dan de procedure af.
Zou je dan niet op eenvoudige wijze van je partities af zijn?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou ook een optie kunnen zijn idd, ware het niet dat het hem gisteren al gelukt was. Overigens wel opletten dan dat je de goede partitie pakt. En ik vraag me af of die trusteduser dan nieta lsnog roet in het eten gooit, maar daar kom je vanzelf achter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1