Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylboy043
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-04 16:14
Beste mensen van Tweakers,

Het WiFi netwerk dat vanaf mijn Ubee modem komt is niet stabiel. Hier bedoel ik dus mee dat de WiFi steeds disconnect met mijn smartphone/tablet. Ik heb het probleem getest met een iOS en Android apparaat, dus het probleem ligt niet aan het toestel.

Is er misschien iemand die hier iets meer vanaf weet, heb de modem ook al naar factory defaults gezet maar geen verbetert resultaat.

Alvast bedankt! :)

Edit: Ik heb dit getest met een: iPhone 7 (iOS 11 Public Beta 6), iPad Air (iOS 11), Samsung Galaxy S7 en een Sony Xperia Z3. Alle Android toestellen zijn ook met de laatste versie van Android lopend.

[ Voor 18% gewijzigd door Sylboy043 op 02-12-2017 19:46 ]

Beste antwoord (via Sylboy043 op 13-06-2019 10:29)

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Balen dat het internet niet lekker werkt! Wil je ons een privébericht sturen met daarin jouw adres, klantnummer en verwijzing naar dit topic? Dan gaan we jou helpen met de wifi problemen.

Groet, Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Hoe heb je dit exact getest? En welke apparatuur + versie + software heb je exact gebruikt? Meer info graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylboy043
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-04 16:14
MediaZoo schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:42:
Hoe heb je dit exact getest? En welke apparatuur + versie + software heb je exact gebruikt? Meer info graag :)
Heb de toestellen + versie's erbij vermeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Je verteld alleen niet hoe je het test en hoe de situatie rondom de router is (lees muren, ruimtes, etc.) 1 Betonnen muur kan al heel veel roet in het eten geven bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:25
Gewoon even belletje naar Ziggo plegen, je hebt namelijk nog een modem wat alleen single band ondersteund.

Wanneer je ziggo belt zullen ze ook direct voorstellen om het modem om te ruilen, dit lijkt me ook een erg goed idee met dat oude beestje :)

2,4GHz + 5Ghz is namelijk iets wat je nu wel wilt hebben, zeker omdat het 2,4Ghz netwerk altijd erg vol zit...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ondanks dat ik het ermee eens ben dat een EVW3200 best vervangen kan worden zal het probleem niet standaard opgelost worden met een nieuw modem als je niet eerst weet wat het probleem is. Het feit dat je getest hebt op diverse apparaten wil niet direct zeggen dat het modem niet goed werkt. Wegvallen van wifi verbindingen kunnen ook duiden op interferentie van andere apparaten. In dat geval kan het probleem blijven bestaan zelfs met een nieuw modem.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 03-12-2017 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
Dit is een bekend probleem van deze apparaten. Ziggo vervangt elke Ubee bij de eerste melding van een wifi probleem gratis en voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:25
Jay-B schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:08:
Ondanks dat ik het ermee eens ben dat een EVW3200 best vervangen kan worden zal het probleem niet standaard opgelost worden met een nieuw modem als je niet eerst weet wat het probleem is. Het feit dat je getest hebt op diverse apparaten wil niet direct zeggen dat het modem niet goed werkt. Wegvallen van wifi verbindingen kunnen ook duiden op interferentie van andere apparaten bijvoorbeeld.
Ik snap inderdaad dat je het probleem dan nog niet gevonden hebt. Echter weet ik dat die Ubee modems een bug hebben wat ervoor zorgt dat de wifi verbinding wegvalt.

Daarom dus ook mijn voorstel om het modem in ieder geval om te gaan ruilen, ik weet ook vrij zeker dat het daarna niet meer voor zal komen ;)

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Balen dat het internet niet lekker werkt! Wil je ons een privébericht sturen met daarin jouw adres, klantnummer en verwijzing naar dit topic? Dan gaan we jou helpen met de wifi problemen.

Groet, Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketelaar
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06-2020
Afgelopen week ook Wifi probleem gehad met ubee EVW3200 modem.
Getest met tablet Speedcheck Pro app (op Android) en daarmee gezien dat na een initiële burst de snelheid bijna volledig wegzakt.
Ziggo heeft een nieuw modem gestuurd en nu halen we weer de afgesproken 50 Mbit download en constant over de test.
Pagina: 1