Heeft een Incomplete SPF zin?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Ik ben voor een klant een SPF record aan het inrichten ivm met mails wat in spam terecht komt.

Ik heb de klant de handtekening al laten aanpassen en nu wil ik bezig gaan met het SPF record.
In principe heb ik alle SPF gegevens van de klant Provider/office 365/mailchimp etc..
Nu hebben ze een pakket wat ze gebruiken om te factureren, daaruit verturen ze mail.
Dus ik heb contact opgezocht met de desbtreffende applicatie ontwikkelaar en zij gaan dit uitzoeken voor mij, maar het duurt allemaal een beetje lang. Meermaal gemaild/ gebeld.

Nu vraag ik mij af of ik met de gegevens die ik al heb en ik sluit de record af met ?all of dit dan wel zin heeft?

Zo ja, heeft het dan zin om een DKIM en een DMARC record aan te maken met de incomplete gegevens?

Ik kom met de informatie die ik op internet vind er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 19:31
En heb je geen voorbeeld van zo'n mail? Misschien kan je in de message header zien van waar hij komt? Of had je dat al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je in je SPF-record een policy definieert die iedereen in de wereld en z'n moeder toestaat mail te verzenden namens jouw domein, dan heeft het weinig zin ja.

Maar wat is het probleem met het facturatiepakket eigenlijk? In principe zou je hun medewerking niet nodig hoeven te hebben. Je kunt zelf vrij makkelijk achter de info komen die je nodig hebt, bijvoorbeeld door een email versturen naar jezelf vanuit het pakket. Vervolgens kijk je waar die email vandaan komt (IP-adres/domeinnaam) en dat voeg je dan toe in je SPF-record.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 15:32
Als het pakket gebruik maakt van 1 IP voor de mail, is dat zo. Gebruikt het meerdere ip's dan wordt het lastiger zoeken. DKIM kan ook nog wel complex worden als je zowel provicer, office365, mailchimp en een facturatie mailserver gebruikt. Post hier eens wat je nu in je dns records hebt staan. Je mag het domein wel wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Een ?all policy heeft in principe dezelfde waarde als helemaal geen SPF record instellen.

Het voordeel van ?all tov helemaal niks is dan wel weer dat als je mailt via een van de servers in je SPF record, dat de server die het controleert je minder snel in de spambox laat belanden dan wanneer je helemaal geen SPF record hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 13:10

3raser

⚜️ Premium member

_JGC_ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:08:
Een ?all policy heeft in principe dezelfde waarde als helemaal geen SPF record instellen.

Het voordeel van ?all tov helemaal niks is dan wel weer dat als je mailt via een van de servers in je SPF record, dat de server die het controleert je minder snel in de spambox laat belanden dan wanneer je helemaal geen SPF record hebt.
Dat is toch precies het doel van de topicstarter?

Ik zou zeggen, gewoon starten met die incomplete SPF. Zolang je er geen afkeuring (-all) aan knoopt kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:38
DKIM implementeren? Volgens mij gaat dat veel meer dan dan een goed SPF record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Rolfie schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:54:
DKIM implementeren? Volgens mij gaat dat veel meer dan dan een goed SPF record.
Ja, maar dat is wel iets waarvoor je medewerking van de facturatiesoftware nodig hebt. Die moet dan immers alle email ondertekenen met een (door jouw opgegeven, of op z'n minst bekende) key.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Compizfox schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:48:
Als je in je SPF-record een policy definieert die iedereen in de wereld en z'n moeder toestaat mail te verzenden namens jouw domein, dan heeft het weinig zin ja.

Maar wat is het probleem met het facturatiepakket eigenlijk? In principe zou je hun medewerking niet nodig hoeven te hebben. Je kunt zelf vrij makkelijk achter de info komen die je nodig hebt, bijvoorbeeld door een email versturen naar jezelf vanuit het pakket. Vervolgens kijk je waar die email vandaan komt (IP-adres/domeinnaam) en dat voeg je dan toe in je SPF-record.
Dat is een goede mogelijkheid, had ik nog niet eens aan gedacht.
Voor de zekerheid zal ik even meerdere mails sturen, mochten ze gebruiken maken van meerdere SMTP server.

Ik heb met MX toolbox het eigen SPF record van het pakket bekeken, maar die klopt al van geen kan. Ik verwacht dus ook niet oveel van hun kant.
Pagina: 1