CPU/GPU upgrade voor PUBG

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Coy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02 14:51
Ik zoek een?
Nieuwe Processor en Videokaart

Wat is je budget?
550 euro, er moet een wel hele goede argumentatie bij zitten wil ik over deze limiet heen gaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het huidige systeem bestaat uit:
CPU: Intel i5 4460 4 Core (Stock cooler)
Mobo: MSI Z97 PC Mate
RAM: 2x4 GB Kingston HyperX Fury Blue
Opslag: Crucial BX200 240GB SSD
Videokaart: EVGA GTX 970 ACX 2.0+
PSU: Seasonic m12ii 520W 80+ Bronze rated
Main monitor: Acer Predator XB240Hbmjdpr (144hz; 1920x1080)

Nu is het onderhand 1,5 jaar geleden dat ik deze low-mid range PC in elkaar heb gezet, en wel tijd voor een kleine upgrade omdat er inmiddels een welbekend spel in de early access fase zit: Playerunkown's Battlegrounds. Dit laatste heeft mij er toe gezet om te gaan upgraden. Momenteel speel ik het op low-medium settings met ongeveer 60-70 fps in de meeste steden. Maar aangezien ik op een 144hz monitor speel en de soepele gameplay van CS:GO heel erg gewend ben is dit voor mij niet genoeg.

Hopelijk was dit genoeg informatie om mij te helpen met kiezen :)

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Om eerlijk te zijn, die game loopt gewoon beroerd, ik heb er met mijn 8700k zelfs last van dat die niet soepel draait. De game is jog echt in beta, naar mijn mening.

Zoals CSGO ga je die game voorlopig nig niet krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 02-12-2017 18:51 ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Zoals CS:GO gaat PUBG voorlopig niet draaien nee, sowieso omdat het niet op een stokoude engine is gebouwd zoals met CS:GO het geval is.

De beste optie die je mijn inziens hebt om de performance van PUBG te verbeteren is een nieuwe videokaart. Een CPU upgrade gaat je niet heel veel helpen voor die game. Voor 550 euro zou je net een GTX 1080 kunnen kopen, maar dat is wel een beetje overkill voor gamen op 1080p. Normaal gesproken zou ik zeggen kijk naar de GTX 1070, ware het niet dat die nog altijd wat te duur verkocht worden na de hele mining craze.

Ik denk dat qua prijs/prestatie-verhouding op dit moment het meest interessant is om voor de nieuwe GTX 1070 Ti te gaan. Die zit qua prijs rond de 500 euro, niet veel duurder dan de 1070, maar met performance bijna op het niveau van de 1080. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G

Dan nog moet je niet verwachten dat PUBG op 100+ fps gaat draaien, maar hij zal wel een stuk soepeler draaien met minder framerate dips, en je kunt de graphics settings dan ook nog wat verder omhoog schroeven.

• Coy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02 14:51
Devil N schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:10:
Zoals CS:GO gaat PUBG voorlopig niet draaien nee, sowieso omdat het niet op een stokoude engine is gebouwd zoals met CS:GO het geval is.

De beste optie die je mijn inziens hebt om de performance van PUBG te verbeteren is een nieuwe videokaart. Een CPU upgrade gaat je niet heel veel helpen voor die game. Voor 550 euro zou je net een GTX 1080 kunnen kopen, maar dat is wel een beetje overkill voor gamen op 1080p. Normaal gesproken zou ik zeggen kijk naar de GTX 1070, ware het niet dat die nog altijd wat te duur verkocht worden na de hele mining craze.

Ik denk dat qua prijs/prestatie-verhouding op dit moment het meest interessant is om voor de nieuwe GTX 1070 Ti te gaan. Die zit qua prijs rond de 500 euro, niet veel duurder dan de 1070, maar met performance bijna op het niveau van de 1080. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G

Dan nog moet je niet verwachten dat PUBG op 100+ fps gaat draaien, maar hij zal wel een stuk soepeler draaien met minder framerate dips, en je kunt de graphics settings dan ook nog wat verder omhoog schroeven.
het issue is dan wel dat een 1070ti zeer waarschijnlijk ge bottlenecked zal worden door mijn i5 4460? Daarnaast zou het doable moeten zijn om de game met 100+ frames te runnen op al dan niet semi-lage settings. Maar ik zal hoe dan ook even kijken naar wat een 1070(ti) zal kosten en misschien kijken of ik voor een vriendenprijs een 4770 op de kop kan tikken als het me zit _/-\o_

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Mwoah, ik draai zelf PUBG op een GTX 1080 met een i5 4670K (thuis) en op een GTX 1070 met een i5 6600K (op kantoor). Ik speel weliswaar op 1440p, maar het verschil in snelheid tussen de 1080 en 1070 is voelbaar, ondanks dat de 1080 op een oudere processor en met langzamer geheugen draait. De 1080 blijft eigenlijk altijd vloeiend, terwijl de 1070 op hectische momenten nog wel eens wil dippen. Dat is dus wel op 1440p; met de resolutie op 1080p draait de GTX 1070 ook uitstekend.

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
Bij mij verbruikt windows + de game 11GB. Een ram upgrade zal al veel helpen

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:44
Zelf zou ik je RAM vergroten naar 16GB, en voor de rest wachten tot PUBG de 1.0 / 1.1 versie uitgebracht heeft. Al heb je dan natuurlijk ook plezier van je upgrade.
Pagina: 1