Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Experiabox V10 en Netgear R7000 Nighthawk enSynology NAS

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 12:27
Beste allemaal,

Ik heb sinds gisteren glasvezel met een Experiabox v10.
Achter deze experiabox heb ik (mbv een DMZ) een tweede router hangen (Netgear Nighthawk R7000). Op deze router heb ik de WIFI en de rest van de apparaten van het huis, inclusief een synology NAS.
De synology NAS is intern te benaderen middels 192.168.1.80:5000. Dit werkt perfect. Echter ik wil nu ook van buitenaf op deze NAS in kunnen loggen en dan wel met mijn externe ip 230:172:32:100:5000 (ip is dummy)
Ik moet dan op mijn Experiabox poort 5000 forwarden naar mijn router (192.168.1.1) die op zijn beurt deze poort weer doorstuurt naar mijn NAS (192.168.1.80:5000) maar, als ik naar de IPv4 forwarding ga van de experiabox dan kan ik daar alleen maar 'standaard' zaken selecteren die ik wil forwarden, zoals spelletjes, servers (FTP. HTTP, HTTPS) , apps e.d., inclusief de standaard gebruikte poorten, maar nergens zie ik de mogelijkheid voor mijn synology NAS.

Hoe kan ik dan deze specifieke poort (5000) erin zetten?. ik zie geen mogelijkheid voor een custom ipv4 port forward. Hoe krijg ik dit dan toch voor elkaar? iemand tips?

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:53
Op het scherm waar je port forwarding in kunt stellen kun je onderaan bij “Application Configuration“ een nieuw item toevoegen (bijvoorbeeld Synology) en vervolgens hierin de specifieke poorten aanmaken om te forwarden. Hierna kun je boven in bij “Poort forwarding - IPv4” het zojuist gemaakte item selecteren en het betreffende IP-adres opgeven.

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 12:27
BartW schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:54:
Op het scherm waar je port forwarding in kunt stellen kun je onderaan bij “Application Configuration“ een nieuw item toevoegen (bijvoorbeeld Synology) en vervolgens hierin de specifieke poorten aanmaken om te forwarden. Hierna kun je boven in bij “Poort forwarding - IPv4” het zojuist gemaakte item selecteren en het betreffende IP-adres opgeven.
Ha, super bedankt. ik ga het even proberen!!