Zwart scherm oude laptop (Asus K51ac)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:32
Mijn vader heeft een oude Asus k51ac laptop die hij gebruikt voor wat kaarten en af en toe internet. Verre van een snelheidsmonster, maar hij voldoet.

Vorige week heeft hij zelfs op mijn aanraden een nieuwe accu gekocht. Kost een stuk minder dan een nieuwe laptop. Zoals te verwchten valt, accu nog niet binnen of laptop begeeft het. Dus zonder accu, maar met voeding aangesloten gebeurt er niet veel meer als de laptop aangezet wordt. Dvd-speler rammelt even, het lichtje van de aan/uit knop gaat aan en dat is het. Dus zelfs geen bios. Ook zonder harde schijf komt er geen biosscherm tevoorschijn. Hoort dat wel of niet te gebeuren?

De knoopcel batterij er een tijdje uit gehad en vervangen door een nieuwe geeft geen resultaat. De geheugenmodiles zitten nog vast. Deze heb ik er overigens niet uitgehaald.

Is er nog een mogelijkheid om dit oud beestje aan de gang te krijgen?

Beste antwoord (via MRIdev op 04-12-2017 20:30)

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58
En als je een scherm aansluit op de VGA plug, zie je dan nog wat? Dan is het of het scherm wat is overleden, of de hele laptop. Indien het laatste, het kan nog weleens helpen om even al het geheugen er uit te trekken en kijken wat het dan doet ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Helaas hetzelfde gehad met mijn K52. :/
Ook van alles geprobeerd met knoopbatterij eruit, etc.

Denk dat er een overspanning ergens in plaatsvindt/plaats heeft gevonden. Weetniet of dit gefixed kan worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58
En als je een scherm aansluit op de VGA plug, zie je dan nog wat? Dan is het of het scherm wat is overleden, of de hele laptop. Indien het laatste, het kan nog weleens helpen om even al het geheugen er uit te trekken en kijken wat het dan doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Houtenklaas goede tip! Nog niet aan gedacht omdat ik die spullen niet thuis heb. Morgen eens op het werk proberen.
Mocht dat geen resultaat geven dan ga ik mijn vader teleurstellen en ik denk een tablet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 23:17
Klinkt alsof de voeding stuk is en daarom de laptop niet meer start. Wellicht een andere lader eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Vandaag maar officieel aan mijn vader bekend gemaakt dat die laptop overleden is. De twee geheugenreepjes eruit gehaald en beide reepjes los getest en beide sloten, op een extern scherm werd ook niks zichtbaar en ook een andere voeding bood geen soelaas.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1