Advies gevraagd voor onze auto audio upgrade.

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betwetor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-04 12:12
Beste allen,

Lang lang geleden had ik onze Citroen C5 uitgerust met twee sets van Polk mm6501 voor en mm651 achter aangedreven door een alpine radio met een ipod in het dashboard kastje (super handig om je halve muziek collectie bij de hand te hebben) en een alpine versterker (4x 175W als ik het me goed herinner). Gewoon top geluid. Super strak met alle typen muziek.
Nadeel was alleen dat vooral de tweeters best vaak kapot gingen. Blijkbaar een veel voorkomende klacht. En als ik op de waarderingen kijk van de huidige Polk auto producten zie ik dat het nogsteeds speelt. Daarna een mazda 6 met Bose standaard Bose install gekocht (en een mondeo die het uit principe niet verdient om geupgrade te worden) . Het nadeel is dat de geluidskwaliteit net niet slecht genoeg is dat je er geld en tijd in wil steken om er echt goed geluid van te maken.
Gelukkig hebben we net een Terracan uit 2006 (6" speakers) gekocht. Waarbij er geen twijfel is dat die hele installatie er uit moet. Jaren 40 radio kwaliteit komt daar uit de boxjes. Die alpine versterker heb ik nog, nu zoek ik daar nog 2 sets speakers bij die net zo goed zijn als die polk momo serie, maar die niet zo 1 2 3 defect gaan. Heeft iemand goed advies waar ik eens naar zou moeten kijken en heeft bij voorkeur de betere polk speakers eens gehoord?
Alvast bedankt voor elk advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om je lap text even samen te vatten
Je zoekt twee 6" speakersets die vergelijkbaar of beter zijn met de Polk momo serie + evt ervaringen.

- Had je zelf al gezocht naar reviews / vergelijkingen
- Al eens bij een auto hifi zaak binnengestapt?
- wat is je budget?

Verder:
- je zit in het verkeerde subforum. Je vraagt om aankoopadvies, dat kan in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
- doe ons en jezelf een lol, edit je starpost en gooi ff wat lege regels tussen je alinea's, leest net wat lekkerder. Of skip die hele intro hoe je er aan gekomen bent, boeit namelijk niet voor je vraag ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betwetor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-04 12:12
I'll do. Bedankt.

Dit topic is gesloten.