geen geluid bij afspelen muziek cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Als ik een gewone muziek cd wil luisteren op de computer krijg ik geen geluid.
De cd word wel gewoon gedecteert (de playlist word nl wel ingeladen), en hij speeld ook gewoon af, maar zonder geluid.

Het maakt ook niet uit in wat voor een player ik de cd afspeel. Winamb, realjukebox, MP, of de standaart cd-player die bij windows geleverd word overal het zelfde probleem (geen geluid)

Ik heb al gekeken bij de volume regelaar of dat ik misschien iets op mute had gezet, maar dat is niet het geval. Alles staat gewoon aan ik heb niets op mute staan.

Het rare is dat dit probleem zich alleen onder win2k voordoet, onder winME heb ik geen problemen, met het geluid.
Het probleem zit dus ook niet in de aansluiting van de versterker.

Verders werkt het geluid onder win2k wel bij MP3, DiVX, Spellen ect. overal zit geluid bij alleen niet als ik een gewone muziek cd afspeel. (meerdere geprobeerd, zowel orgineel als backups)

draadje dvd-speler naar geluidskaart heb ik ook al vervangen door een nieuwe, maar de oude werkte wel op een andere computer (draadje was dus ook niet stuk)

Is dit een bekend probleem onder win2k en zo ja wat kan je eraan doen.

[extra-info] Via 4in1 4.31, SP2 en alle andere updates zijn ook al geinstaleerd[/ extra-info]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

kijk eens bij device manager of te geluidskaart wel goed is geinstalled

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 15:48 schreef Windhoosje het volgende:
kijk eens bij device manager of te geluidskaart wel goed is geinstalled
Als dat niet het geval zou zijn zou ik toch helemaal geen geluid krijgen in win2k, maar zoals al gezegt krijg ik alleen geen geluid als ik muziek-cd's afspeel.
Spellen, Mp3, Internet, divx overal zit geluid bij alleen niet als ik een normale muziek cd afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
niemand :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

je hebt 2 keuzes:
Met een 2 aderig kabeltje de cd-rom intern met geluidskaart verbinden(analoog) of via de bus beluisteren(digitaal). Is bij een aantal programmas uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18511

Ik heb het zelfde probleem. Toch niet iemand een oplossing. Ik wil namelijk graag wat cd's via m'n dmx fire 1024 overzetten op minidisc.
Het rare is dat ie in windows xp wel afspeeld maar de md nog steeds nog signal geeft, in windows 98 totaal geen geluid al loopt de equilizer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31561

same here en ook geen oplossing.. Heb het al een hele tijd trouwens maar ik luister meer mp3's dan muziekcd's.

Maar als iemand het wel weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21249

kast openen draaien kijken of audiokabel van cdrom naar geluidskaart is aangesloten. Als dat niet zo is heb je ook geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brander en dvd speler zijn beide aangesloten, de ene met 2 dradig kabeltje de ander met 4 dradig kabeltje.
En nog geen geluid. Alleen dus in windows xp. Ik heb verder iets gelezen over het feit dat mediaplayer hoger dan 6.4 (hoger dan windows 98) op een geheel eigen wijze cda files leest.
Wie weet er het precies, of een ander oplossing.

Pleaseeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

staat de cdspeler of aux in de volumeregeling ?
Zijn ze niet gedempt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet gedempt, geluid staat op z'n maximum. Als ik een cdtje met mp3 erin doe doet ie het wel. Het lijkt puur een probleem met cda files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22
twee aderige kabeltje is digitale kabeltje geloof ikke. die wordt op je digital out van je CD-ROM aangesloten. Ik heb dat nooit werkend gekregen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb beide, dus in ieder geval 1 zou het moeten doen. Maar in beide speelt ie mp3 cd's af. Of maakt een mp3 file geen gebruik van een audio kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand!
Ik wil nog ff wat cds overzetten op md voor m'n vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 13:34 schreef The_Bass het volgende:
Niemand!
Ik wil nog ff wat cds overzetten op md voor m'n vakantie.
Overzetten naar wat? naar cassettebandje?

Als je het op mp3 wil hebben, dan kan je de tracks gewoon van de cd rippen. Als je ze met je cd-writer wil kopieren, kan dat ook gewoon.

Voor winamp is een pluginn beschikbaar waarmee je via de IDE bus cd's kan afspelen (heb je dat hele kabeltje niet nodig! :)).

volgens mij was het deze:

http://am.net/lib/TOOLS/Multimedia/Players/WinAmp/Plug-ins/wacdr171.exe

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het klinkt mij in de oren dat of het audio kabeltje niet is aangesloten, of het kabeltje kapot is, of verkeerd erin zit. Als je niet weet waar ik het over heb: er moet dus een kabeltje van de cd speler naar de audio pci kaart, als die er niet is dan doet ie het niet :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16361

Op maandag 30 juli 2001 13:44 schreef JvS het volgende:
Voor winamp is een pluginn beschikbaar waarmee je via de IDE bus cd's kan afspelen (heb je dat hele kabeltje niet nodig! :)).
Ik gebruik daar deze voor.

Edit: ik heb ff gekeken, JvS en ik hebben het over dezelfde plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14470

Er staat bij mij bij de XFire settings (ik geloof bij Config-scherm->audio settings) in Win2k ergens een vinkje bij digital-cd-output only. Misschien dat dat helpt. Ik kan het nu niet opzoeken, ik zit nu op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27702

Is hier geen winamp plugin voor ofzo? Mijn cdrom is namelijk nogal lawaaierig op de boxen als ik hem niet mute (analoog..)
[edit]OOPS, ik heb weer es niet gelezen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die plugin werkt perfect met winamp. Gaf ff een foutmelding ivm aspi drivers, maar ff opnieuw opstarten deed wonderen.
Kabeltjes weg gehaald, want die zijn nu niet meer nodig. En met behulp van de plugin wincue pakt mijn minidisc speler perfect de nummers (anders zou die een hele cd zien als 1 muziekstuk)
Ik ben blij......:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01

Duim

Thumbs up!

Ja, die plug-in werkt inderdaad, bedankt (had het zelfde probleem) alleen stoort het me dat dat kabeltje nog steeds niet werkt, hier moet toch een oplossing voor zijn?

trouwens muziek cd's afspelen met die plug-in, oftewel via de IDE bus, schokt bij mij soms terwijl ik een prima snelle bak heb. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga even gokken: DMA aanschakelen bij de cd-rom speler? (system profile > device manager).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1