Wolfenstein ET 0,3 FPS - i5 3437u - w10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:50
Mijn vraag:

Zou graag het spel spelen maar ik kan niet eens normaal de mouse pointer bewegen, 1 frame per 3 seconden.
Ergens klopt er iets niet want andere games werken wel prima. App heeft uitzondering in windows defender (toegang tot internet). Cpu cooler slaat niet aan dus laptop heeft het niet zwaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

W10 pro up to date
i5 3437u met 4gb ram, onboard hd 4000 gpu als ik het goed heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Heb een uur zitten googlen en troubleshooter van game forum (wolfenstein et). Ik kan niks vinden wat hier op lijkt.
Google termen als extreme low fps start wolfenstein en sluggish start, gezocht op w10 problemen en ook met de combinatie met mn cpu. Compatibiliteits mode op w7 geprobeerd. De hele map stond op read only, dat vond ik ook vreemd, ongedaan gemaakt.
Nieuwste intel drivers. Als administator opgestart.

Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 8% gewijzigd door Sunrise op 02-12-2017 17:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Is een game van meer dan 15 jaar oud gemaakt voor windows 98.
Dus zet de compatibiliteitsmode om te beginnen maar eens op XP.
En de resolutie op 640x480 of zo dan zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Die game was voor xp zo gemaakt, maar die game is al zo oud. Dus het kan lastig worden, op Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb net compatibiliteitsmode xp en 98 geprobeerd zonder verschil. Ik heb de 'lag' dus gelijk bij het game menu, bij create profile al. Ik denk dat ik maar voor mohaa spearhead ga als alternatief.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 20:35
Kan je hiervoor niet beter een virtuele windows xp installatie onder virutalbox installeren en het spel daarop draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
D-dark schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:54:
Kan je hiervoor niet beter een virtuele windows xp installatie onder virutalbox installeren en het spel daarop draaien?
Dat gaat voor mij een beetje te ver om dit te spelen met een onzeker resultaat. (Gaming in a Virtual box is a bad idea. You wont have the great 3D support that you desire and applications that require a lot of resources will lag.) Maar bedankt voor het meedenken.

Ik zocht een oud gratis multiplayer spel wat lekker soepel zou draaien maar deze valt dus af. Ik zoek wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Er zijn ook wat goede fps' die open source zijn en gratis. Die zijn misschien de moeite van het proberen wel waard :)
Ik heb Sauerbraten en Alien Arena weleens gespeeld, die zijn best goed. En UT2004 is ook de moeite, al is die niet gratis.

https://www.thoughtco.com...ooter-video-games-2532903

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Heb je trouwens wel alle patches geïnstalleerd en punkbuster ge update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
freaky35 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:53:
Heb je trouwens wel alle patches geïnstalleerd en punkbuster ge update ?
WolfET_2_60b_custom.exe Geïnstalleerd, volgens mij is er geen nieuwere versie.
Tijdens de installatie checked /update? punkbuster zichzelf, punkbuster status was goed.
Later nog een aparte punkbuster geinstalleerd voor de zekerheid, geen verschil.
Key vervangen, maar dat maakt ook niks uit.
Volgens het internet moet je 'm draaien als administrator en in windows xp sp3 mode, ook geen verschil.
Ik zal 'm voor de zekerheid helemaal uit de firewall gooien, en ook opnieuw installeren, dit keer zonder minimize ET, die had ik al verwijderd om te testen maar dat gaf geen verschil.
Cyphax schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:23:
Er zijn ook wat goede fps' die open source zijn en gratis. Die zijn misschien de moeite van het proberen wel waard :)
Ik heb Sauerbraten en Alien Arena weleens gespeeld, die zijn best goed. En UT2004 is ook de moeite, al is die niet gratis.

https://www.thoughtco.com...ooter-video-games-2532903
Daar staan wel een paar leuke tussen, bedankt voor de tip. Ik wou quake live weer gaan spelen alleen kost die nu ineens geld, the horror :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik heb gister WOLF ET op mijn laptop eens uitgeprobeerd, maar dat ging vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
freaky35 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:11:
Ik heb gister WOLF ET op mijn laptop eens uitgeprobeerd, maar dat ging vlekkeloos
Op mn pc met dezelfde gpu (intel hd 4000) doet ie het ook prima. Zonder aanpassingen.
Ik ga er straks weer naar mijn laptop kijken en dan zal ik weer posten.

Edit:

Ik krijg het niet goed op mn laptop en ik geef het op want ik ben wel tevreden met het alternatief sauerbraten.

Bedankt voor de hulp. d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Sunrise op 04-12-2017 23:25 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1