Kassa software voor verf winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 00:23
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Mijn vader heeft sinds kort zijn eigen verf winkel. Hij gebruikt nu (tijdelijk) een kassa software van Softstar. Ik zeg tijdelijk omdat dit systeem vreselijk ingewikkeld is en de service belachelijk slecht (de helft van de tijd weten ze zelf niet eens waar ze het over hebben is onze ervaring...).

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat zou een goede kassa software (Windows) zijn voor in een winkel waar verf artikelen worden verkocht? Het systeem moet in ieder geval in staat zijn om bonnetjes en facturen uit te draaien / op te maken en het moet een klantenbestand en artikelbestand hebben.

Qua prijs het liefst niet te hoog, het is tenslotte een winkeltje haha.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, barcode scanner, bonnetjesprinter, gewone printer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is mijn bedoeling een beetje om input van jullie te krijgen wat een goed kassa systeem is en daarop een keuze te maken met mijn vader, hij is tenslotte de gebruiker, ik zorg voor de installatie.

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat jij wilt kun je zelfs nog met een iPad doen in combinatie met 1 van de 3 die hier vergeleken wordt. Hoef je niet eens een dure computer voor te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
sypie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:29:
Wat jij wilt kun je zelfs nog met een iPad doen in combinatie met 1 van de 3 die hier vergeleken wordt. Hoef je niet eens een dure computer voor te laten draaien.
Bedankt voor je reactie!

Er staat al een computer met alles wat er bij hoort. Mijn vader wil de kassa graag op die computer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Dountoun schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Er staat al een computer met alles wat er bij hoort. Mijn vader wil de kassa graag op die computer houden.
Ik denk dat je dan een beetje pech hebt, nagenoeg alle 'makkelijke' software wordt voor iOS en Android in app-vorm gemaakt. De rest is voornamelijk legacy/klassiek en vrij goed te categoriseren als 'moeilijk' en 'slechte support' en 'duur'. Dat komt meer door historische redenen dan technische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zoekterm moet "retail software" of "POS software" zijn. Dan kom je vast een stuk erder

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:56:
Je zoekterm moet "retail software" of "POS software" zijn. Dan kom je vast een stuk erder
Bedankt voor de tips. Het is alleen mijn bedoeling met deze post om input van jullie te krijgen, dus jullie ervaring en/of kennis van de beschikbare kassa systemen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zal best, maar dan zul je toch echt eerst aan moeten geven wat je zelf al gezocht en gevonden had bij reviews van anderen.
Persoonlijk ken ik alleen de kassasystemen waar ik zelf ooit mee gewerkt heb, en die werden door Centric geleverd iirc. WSerkt prima. Zal ook niet goedkoop zijn.

Wat is er mis met een losse kassa? Waarom moet dat via een computer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:25:
Dat zal best, maar dan zul je toch echt eerst aan moeten geven wat je zelf al gezocht en gevonden had bij reviews van anderen.
Persoonlijk ken ik alleen de kassasystemen waar ik zelf ooit mee gewerkt heb, en die werden door Centric geleverd iirc. WSerkt prima. Zal ook niet goedkoop zijn.

Wat is er mis met een losse kassa? Waarom moet dat via een computer?
Niet iedereen is hier om antwoord te krijgen op vragen als hoe doe ik dit of dat of hoe werkt dit of dat. Op het moment dat ik al kassa systemen ga noemen beïnvloed ik jullie keuze al en dat is niet mijn bedoeling.

Het is mijn bedoeling dat ik van jullie ervaring hoor van verschillende kassa systemen/software en op basis daarvan een betere keuze kan maken. ;)

En het gaat voornamelijk om de kosten die bij een losse kassa komen. Dit is zonde want eigenlijk staat alles er al, het enige wat nog nodig is, is de juiste software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat snap ik, maar wij zijn niet degenen die moeten kiezen. Je verwacht nu dat wij ineens werk voor jou gaan doen, en zo werkt dat hier dus niet ;)

Ervaringen horen betekent reviews zoeken en lezen. Dus begin daar mee, en dan vragen :)

Having said that: een losse kassa kost de wereld niet, is een dom ding en doet het gewoon. Is ALTIJD goedkoper dan software die het soms wel en soms niet doet, waar je licenties per jaar voor moet betalen en die je geld kosten aan personeel en gederfde inkomsten als de software niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:42:
Dat snap ik, maar wij zijn niet degenen die moeten kiezen. Je verwacht nu dat wij ineens werk voor jou gaan doen, en zo werkt dat hier dus niet ;)
Ik wil niet stom doen, maar als je geen ervaring wilt delen of nuttige tips wilt geven, reageer dan niet.

Ik maak hier geen topic aan om te horen dat zelf moet kiezen, dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag om ervaring en informatie zodat ik makkelijker een goed systeem kan kiezen.

Dit forum is bedoeld om informatie, ervaringen, hints en tips te delen. Niet om te zeggen van "zoek het zelf uit zeg".

Waarom bestaat er anders een forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Dountoun schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:50:
[...]

Ik wil niet stom doen, maar als je geen ervaring wilt delen of nuttige tips wilt geven, reageer dan niet.

Ik maak hier geen topic aan om te horen dat zelf moet kiezen, dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag om ervaring en informatie zodat ik makkelijker een goed systeem kan kiezen.

Dit forum is bedoeld om informatie, ervaringen, hints en tips te delen. Niet om te zeggen van "zoek het zelf uit zeg".

Waarom bestaat er anders een forum?
Dit is toch geen POS forum?

Ik heb ook het idee dat je niks gedaan hebt. Ik vermoed dat je met 10 min googelen en paar trials doen er al bent. Hier zitten geen tientallen kassa experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
5183 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:59:
[...]

Dit is toch geen POS forum?

Ik heb ook het idee dat je niks gedaan hebt. Ik vermoed dat je met 10 min googelen en paar trials doen er al bent. Hier zitten geen tientallen kassa experts.
Nee, dit is een algemeen tech forum, kassa is dacht ik ook tech.

Ik vraag jullie niet om voor mij op zoek te gaan, zoeken kan en doe ik zelf wel. Maar wat is er mis met om informatie en ervaringen vragen? Waarom maken jullie daar zo'n probleem van? Als je het hebt en wilt geven doe je dat, anders gewoon niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Inmiddels heb je zelf je topic om zeep geholpen. Dit gaat nergens meer over en zo zal het ook nergens meer over gaan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.