Sinds kort heb ik een Orvibo "mini hub", typenummer VS10ZW, die op de bekende internationale websites te koop is voor tussen 20 en 50 euro. In principe is het een Zigbee bridge, die zowel ZHA als ZLL ondersteunt. Ik heb al meerdere bekende merken Zigbee bridges (Philips Hue, Osram Lightify, Ikea Tradfri) in gebruik, maar die ondersteunen alleen ZLL dus alleen lampen en één of twee sensoren van het eigen merk. Het Orvibo systeem zou op papier zowel ZHA als ZLL ondersteunen, dus vrijwel alle Zigbee apparaten die je kunt kopen.
Ik heb er een deur-/raamsensor (ZHA) op aangesloten en een Ikea Tradfri lamp (ZLL).
De lamp schakelt aan en uit met de sensor, dus dat werkt alvast.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Orvibo hub? Het was best een klus om de lamp gekoppeld te krijgen, met meer geluk dan wijsheid. Hoe loopt de ZLL koppelprocedure het gemakkelijkst bijvoorbeeld?
Ik heb er een deur-/raamsensor (ZHA) op aangesloten en een Ikea Tradfri lamp (ZLL).
De lamp schakelt aan en uit met de sensor, dus dat werkt alvast.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Orvibo hub? Het was best een klus om de lamp gekoppeld te krijgen, met meer geluk dan wijsheid. Hoe loopt de ZLL koppelprocedure het gemakkelijkst bijvoorbeeld?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”