Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo! Ik gebruik een Qi-lader voor mijn iPhone 8.

Met vorige iOS11 versies (tot gisteren 11.1.1) kon ik mijn iPhone draadloos opladen met ongeveer 5Watt/1 Ampere. Dit komt neer op 5 watt, dezelfde snelheid als het standaard oplaadblokje.

Ik gebruik een 10Watt iPadlader, dus het draadloos opladen werd beperkt door mijn iPhone zelf. Apple meent dat je met de 11.2 software tot 7.5 watt draadloos kunt opladen, maar daar merk ik niets van.

Het opladen gebeurt na de update met 0,7-0,9 ampere... dus met slechts 4 watt. |:(

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/53xyo39.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SalimRMAF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:03:

Met vorige iOS11 versies (tot gisteren 11.1.1) kon ik mijn iPhone draadloos opladen met ongeveer 5Watt/1 Ampere. Dit komt neer op 5 watt, dezelfde snelheid als het standaard oplaadblokje.

Ik gebruik een 10Watt iPadlader, dus het draadloos opladen werd beperkt door mijn iPhone zelf. Apple meent dat je met de 11.2 software tot 7.5 watt draadloos kunt opladen, maar daar merk ik niets van.

Het opladen gebeurt na de update met 0,7-0,9 ampere... dus met slechts 4 watt. |:(

[afbeelding]
Met welke draadloze lader test je dit? Want “fast” wireless charging is idd geactiveerd maar geld alleen voor door Apple geselecteerde modellen helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Donstil schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:14:
[...]

Met welke draadloze lader test je dit? Want “fast” wireless charging is idd geactiveerd maar geld alleen voor door Apple geselecteerde modellen helaas.
Wat een oplichters weer! :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach dit was van te voren ruimschoots bekend, oplichting kan je het dan ook weer niet noemen maar jammer is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SalimRMAF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:03:

[afbeelding]
4 watt is toch tot 7.5watt en je hebt het over draadloos maar je test bedraad

[ Voor 91% gewijzigd door Hackus op 02-12-2017 14:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:31:
[...]

Ja natuurlijk test hij bedraad. Hoe wil je dat anders doen dan?

Je hebt een adapter die afgeeft wat de (in dit geval) draadloze lader vraagt.
Daar zet je een test apparaatje tussen zodat je dit kunt aflezen. Oftewel vraagt de adapter 7,5watt dan zie je dat.

Het lijkt mij hier eerder een gevalletje niet ondersteunde lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
[...]

Die draad is van de draadlozer lader tot het stopcontact. Het laden van de lader naar de telefoon zelf gaat wel draadloos :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan test je (de stekker met usb kabel ) van de betreffende Qi-lader en gebruik je niet het Apple iPad(blokje)
Wie zegt dat dat compatible is met de Qi-lader. En tot 7.5watt is maximaal 7.5watt en 4 valt daar onder in deze testopstelling.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Donstil schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:18:
[...]

Ach dit was van te voren ruimschoots bekend, oplichting kan je het dan ook weer niet noemen maar jammer is het zeker.
Ze hebben het mij niet verteld toen ik ‘m kocht, het was Qi compatible, en de Apple geselecteerde laders zijn net als alles van Apple veel te duur, waarom dacht je anders dat je zoveel winst maken! 7(8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat een kneuzige stelling. Denk je nou echt serieus dat Apple stiekem alleen maar minder dan 1 Amp wil opladen zodat ze op een of andere magische manier daar 'beter' van worden?

Een oplichter is iemand die je bedriegt, dus de waarheid probeert te verdraaien, verbergen of anders voor doet dan het is. Apple heeft vooraf gezegd: als je met X snelheid met Qi wil opladen moet je product Y gebruiken. En als je dat doet, dan werkt dat ook gewoon. Wat jij nu doet is wat anders gebruiken, en dan zeuren dat je niet hetzelfde krijgt dan het product wat je daadwerkelijk had moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
johnkeates schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:08:
[...]

Wat een kneuzige stelling. Denk je nou echt serieus dat Apple stiekem alleen maar minder dan 1 Amp wil opladen zodat ze op een of andere magische manier daar 'beter' van worden?

Een oplichter is iemand die je bedriegt, dus de waarheid probeert te verdraaien, verbergen of anders voor doet dan het is. Apple heeft vooraf gezegd: als je met X snelheid met Qi wil opladen moet je product Y gebruiken. En als je dat doet, dan werkt dat ook gewoon. Wat jij nu doet is wat anders gebruiken, en dan zeuren dat je niet hetzelfde krijgt dan het product wat je daadwerkelijk had moeten gebruiken.
Qi standaard is Qi standaard, dus als Apple het alleen toepast op zijn eigen laders noem ik dat oplichting!
Apple lacht zicht kapot met dit soort klanten! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
HereIsTom schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:13:
[...]

Qi standaard is Qi standaard, dus als Apple het alleen toepast op zijn eigen laders noem ik dat oplichting!
Apple lacht zicht kapot met dit soort klanten! :Y
Wat jij dat noemt is niet heel relevant door het gebrek aan onderbouwing van je mening en het gebrek aan inzicht.

Apple heeft daarbij zelf helemaal geen Qi laders, ze verdienen er dus niks aan.

Een van de redenen dat Qi (nog) selectief verschil heeft is het verschil tussen de implementaties van de verschillende chips die Qi aansturen. Het is geen simpel systeem, en om het dus wel simpel in gebruik te maken moet er redelijk wat gebeuren:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Qi_wireless_power_interface_specification_-_basic_system_overview.png

Het is al wel vrij lang bekend dat niet alle fabrikanten alle standaarden op dezelfde manier implementeren, kijk maar naar bluetooth, WiFi, DECT etc. Als Apple dus een chip van TI of NXP of Infineon gebruikt aan de client side, en de oplader een chip van Qualcomm of Renesas of Marvell gebruikt, en tussen die mogelijke combinaties van chips geen 100% compatibiliteit bestaat, dan gaat Apple met de nieuw toegevoegde functionaliteit niet zonder voorzichtig te zijn 100% power door de relatief onbekende factoren (chips, coils, API's) sturen.

Als Apples dus intern een team van ~20 man per chip vendor heeft zitten die niks anders doen dan de QI host en client chips op elkaar testen, dan kan het best zijn dat je dan op z'n best met 10 known-good combinaties uit komt. En dat is ook weer aan verandering onderhevig, want stel dat een combinatie die eerst bekend was als werkend later gevaarlijk of problematisch blijkt te zijn en beter op 90% of 80% vermogen kunnen draaien om problemen te voorkomen.

Je moet niet vergeten dat op de schaal waar dit op geïmplementeerd wordt zelfs een foutmarge van 0.1% niet acceptabel is. Als er meer dan 12 miljoen toestellen zijn met de voor de fabrikant nieuwe functionaliteit, dan is het misschien acceptabel als er 10.000 toestellen zijn met een defect of Qi-probleem, dat is iets van 0.08% ofzo. Dat betekent dat 'de rest' dus gewoon volgens de vooraf bekend gemaakte parameters moet functioneren. Om dat klaar te spelen kan je dus alleen implementaties 'goedkeuren' als je ook tijdens een test met redelijke kwantiteit 0.08% (of minder - je moet ook fouten tijdens fabricage meenemen, laten we zeggen 0.04%) foutmarge hebt.

[ Voor 72% gewijzigd door johnkeates op 02-12-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:02:
[...]

Ze hebben het mij niet verteld toen ik ‘m kocht, het was Qi compatible, en de Apple geselecteerde laders zijn net als alles van Apple veel te duur, waarom dacht je anders dat je zoveel winst maken!
Gelukkig heeft een consument in Nederland onderzoeksplicht en daardoor hoeft niet alles voorgekauwd te worden door de fabrikant/winkelier.

QI standaard is het nog steeds, die heeft niet direct iets met de snelheid te maken eerder met de manier waarop laden werkt.
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:58:
En tot 7.5watt is maximaal 7.5watt en 4 valt daar onder in deze testopstelling.
Ja dat zei je net ook al 8)7
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:58:
Dan test je (de stekker met usb kabel ) van de betreffende Qi-lader en gebruik je niet het Apple iPad(blokje)
Wie zegt dat dat compatible is met de Qi-lader.
Dat zegt natuurlijk helemaal niets, als de lader het kan leveren zou het moeten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 02-12-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:47
Waarschijnlijk komt het lage vermogen door je iPad laadblokje. Als ik het goed heb heeft deze een Apple coding op de USB poort en mogelijk laat het blokje nu dus Max. 5 watt door omdat er een niet-Apple product op is aangesloten. Zat er geen originele USB lader bij de draadloze oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
johnkeates schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:15:

Apple heeft daarbij zelf helemaal geen Qi laders, ze verdienen er dus niks aan.
Apple mag toch wel blij zijn met zulke goedgelovige klanten, je snapt toch zelf wel dat ze mooie afspraken maken met de makers van die apparaten! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
HereIsTom schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:28:
[...]

Apple mag toch wel blij zijn met zulke goedgelovige klanten, je snapt toch zelf wel dat ze mooi afspraken maken met de makers van die apparaten! 8)7
Als je constant ongefundeerde opmerkingen gaat maken, kan je dan niet beter gewoon naar een site als dumpert gaan? Misschien dat mensen je daar waarderen. Hier is je gebrek aan onderbouwing en gebrek aan inhoud niet echt gewenst of zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
*knip*

Flamen is niet nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Graag niet reageren en een topicreport aanmaken :)

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dat is genoeg.

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2017 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Waar baseer je dat op?

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het betreft hier een uGREEN Wireless charger (voor Samsung 8Edge, welke sowieso wél fast-charging ondersteunt).

Ik vond dit de mooiste draadloze oplader heb dus deze gekocht en geen Belkinnetje (plastic). }:O
[...]
Het gaat me er om dat het opladen met 11.2 SLOMER gaat dan met de eerdere versies. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0d9BHFL.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door SalimRMAF op 02-12-2017 17:39 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
SalimRMAF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:38:
Het betreft hier een uGREEN Wireless charger (voor Samsung 8Edge, welke sowieso wél fast-charging ondersteunt).

Ik vond dit de mooiste draadloze oplader heb dus deze gekocht en geen Belkinnetje (plastic). }:O

[...]

Het gaat me er om dat het opladen met 11.2 SLOMER gaat dan met de eerdere versies. :+

[afbeelding]
Hoeveel A trekt de S8E? Hetzelfde, of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:40:
[...]

Hoeveel A trekt de S8E? Hetzelfde, of meer?
Samsung? Wat is dat? :? :+

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Je schreef dit:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:47
Houd je er ook rekening mee dat tijdens het opladen van een li-ion accu het laadvermogen varieert. Tussen de 80 en 100% gaat het laadvermogen ver terug om de accu te beschermen. Daarom duurt het laden van 80 naar 100% ook zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Qi maakt gebruik van een inductieve koppeling: de smartphone heeft een platte spoel aan de binnenkant. De zender - dus het Qi-laadstation - genereert een elektromagnetisch wisselveld, dat een wisselspanning in de ontvangerspoel induceert, waardoor de batterij wordt opgeladen. Dit is relatief zwak bij 19 volt en biedt smartphones afhankelijk van de Qi-standaard tussen 5 en 15 watt. Dat is echter voldoende om een smartphone op te laden:

gewone iPhone-laders hebben ook "slechts" 5 watt aan Max laadvermogen. Naast de pure inductie is er ook een datatransmissie in de buurt van het veld: op deze manier kunnen zender en ontvanger het eens worden over hoeveel stroom nodig is en wanneer het laadproces is voltooid. De technologie is verrassend eenvoudig en maakt het bijvoorbeeld mogelijk om volledig afgedichte, waterdichte smartphones te laden, omdat het elektromagnetische veld heel gemakkelijk door plastic en andere materialen dringt, behalve metaal. De veldsterkte neemt echter af met de afstand tussen de spoelen - Qi-lading op langere afstanden werkt niet.

Apple ondersteunt alleen de eenvoudige Qi-standaard

Apple zal "slechts" de reguliere Qi-standaard 1.2 ondersteunen met laadstromen tot 7,5 watt, maar zonder het zogenaamde Extended Power Profile, het laadvermogen van maximaal 15 watt en dus snel opladen mogelijk maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het betreft hier een uGREEN Wireless charger (voor Samsung 8Edge, welke sowieso wél fast-charging ondersteund)
Fastcharging op iOS en Android/Samsung is niet gelijk. Ook op 11.2 ondersteund deze lader geen FastCharging op iOS. Daar zit dus je probleem.
Niet op reageren joh. Dan stopt het vanzelf :)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 02-12-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de Anker pad laadt de iPhone 8 hier zonder hoesje met 3.8 tot 4.2W en met hoesje 3.35 a 3.75W.
Dit zou by default al sneller moeten gaan, dus zelfs zonder fastcharge, maar hij detecteert max. 6W. Ben benieuwd of inderdaad het probleem is dat hij aan een iPad-lader gekoppeld zit. o0

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
WhatsappHack schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:06:
Met de Anker pad laadt de iPhone 8 hier zonder hoesje met 3.8 tot 4.2W en met hoesje 3.35 a 3.75W.
Dit zou by default al sneller moeten gaan, dus zelfs zonder fastcharge, maar hij detecteert max. 6W. Ben benieuwd of inderdaad het probleem is dat hij aan een iPad-lader gekoppeld zit. o0
Maar een iPad lader is toch 12W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:49
Check eerst maar eens of je wel een Qi lader hebt die gecertificeerd is;
https://www.wirelesspowerconsortium.com/products/search/

Meestal is dat niet het geval bij goedkope laders. Dat kan slecht of niet goed presterende laders opleveren. Dat kan je niet zonder meer bij Apple neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Steven.w schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:44:
Houd je er ook rekening mee dat tijdens het opladen van een li-ion accu het laadvermogen varieert. Tussen de 80 en 100% gaat het laadvermogen ver terug om de accu te beschermen. Daarom duurt het laden van 80 naar 100% ook zo lang.
Klopt daarom liet ik hem net voor de zekerheid tot 60% ontladen om het weer te testen; geen verschil!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
IPad is 12w bij 5V als ik me niet vergis.

Samsung QI Fastcharge compatible laders zijn 5V 2A (10w) en schalen op naar 9V 1.79A voor fastcharge.
Dus als TS een 5V lader gebruikt zal er vanuit de pad nooit opgeschakeld gaan worden naar 9V voor fastcharge.. Just my 2 cents.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1