Welke mediaplayer kopen?

Pagina: 1
Acties:

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
hallo,

Ik wil graag mijn films die ik op mijn pc heb staan. mkv bestanden etc. op mijn tv afspelen.
Welke mediaplayer/hdd kan ik het beste hiervoor gebruiken. deze moet ik dus aansluiten op mijn tv met de films erop.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MKV is een container, en zegt niets over wat erin zit. Of je mediaspeler het af kan spelen hangt dus af van wat het precies is.

Mijn suggestie zou zijn om gewoon een PC eraan te hangen, dan werkt 't altijd. Maar wat heb je zelf al gevonden?

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
PC aansluiten is inderdaad een optie. Je kunt eventueel Kodi op de PC installeren.

Je kunt Kodi ook op bv. een Raspberry Pi installeren en de films via het netwerk van je PC afspreken. Goedkope en doeltreffende oplossing.

Uitgaande van H.264 materiaal in je containers werkt dat altijd.

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 02-12-2017 14:18 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Als jij een smart TV hebt, kan het ook gratis: installeer Serviio (van serviio.org) op je PC, en wijs in de instellingen de map aan waarin je video's staan.
As Serviio eenmaal heeft geïndexeerd, kan je alle videofilms in en achter die map (dus ook in submappen) op je TV afspelen als je daarop de app "Video" (standaard) of "Plex" (gratis) opstart en daarin de film opstart.
Enige voorwaarde is dat op je PC op dat moment Serviio is opgestart (want dat dient dan als server voor de videofilms naar je TV).

Kan je in je OP melden welk type TV je hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Renault op 02-12-2017 19:32 ]