Ik zie regelmatig dat de pro's interferentie problemen hebben, alleen snap ik niet precies wat dit inhoudt en wat ik hier aan kan doen.
Ideeën zijn welkom
Ideeën zijn welkom
Niet, dan moet je op je smartphone of tablet even een WiFi scannertje installeren. Ik gebruik zelf 6 maar als al jouw 900 buren ook 6 gebruiken, is dat voor jou dus niet het beste.akatar schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:17:
Vast een "bekende" vraag, wat zijn de "beste" kanalen om te gebruiken?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Prutsen met een apps op een telefoon/tablet is met apparatuur als dit nergens voor nodig. Het kan zelf scannen en interferentie bepalen per kanaal (terwijl een app alleen RSSI en kanaalnummer kan geven)MAX3400 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:19:
[...]
Niet, dan moet je op je smartphone of tablet even een WiFi scannertje installeren. Ik gebruik zelf 6 maar als al jouw 900 buren ook 6 gebruiken, is dat voor jou dus niet het beste.
"46" is een 40MHz-kanaal.Welke "breedte" heeft jouw 5GHz? 20 / 40 / iets anders?
[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 02-12-2017 12:21 ]
Oslik blyat! Oslik!
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dank je voor de tip, zal er eens induiken!lier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:06:
Auto is de minst goede optie die je kan kiezen, altijd zelf instellingen doen!
Je kan de AP een RF scan uit laten voeren, dan vertelt hij jou welke kanalen het beste zijn. Kijk ook eens op de community pagina van UBNT, daar kan je heel veel tweaks terugvinden.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq