[Simyo] telefoon moeder werkt niet in Denemarken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Mijn a-technische (doch zeer lieve) moeder is een paar dagen in Kopenhagen. Van te voren heb ik haar mobiel gecheckt, het is een Motorola Moto G 2015, en roaming staat aan. Haar abonnement is het goedkoopste Simyo abonnement met data, daarop staat ook bellen & internetten in het buitenland aan.

Toch werkt het niet. Als ik haar bel krijg ik de bekende drietoon, en ze geeft zelf aan dat bellen en appen/internet niet werkt.

Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen veroorzaken, en vooral ook: hoe ik dat vanuit Nederland zou kunnen oplossen? Ze heeft de telefoon in Kopenhagen al een keer uit en aan gezet.

Hier een overzichtje van de instellingen van haar abonnement:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/97tavm.png

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 02-12-2017 10:12 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12
Lijkt me handiger dat je dat even aan Simyo gaat vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 12:54
Mogelijk dat haar telefoon handmatig ingesteld staat op een NL netwerk. Zonder toegang tot het toestel wordt het ook voor Simyo mogelijk erg lastig om dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat default roamingpartner Telia het in Denemarken en CPH gewoon doet op een iPhone :P. Het zou kunnen dat de APN instellingen niet goed zijn geconfigureerd, en/of dat roaming op handmatig is gezet? Lijkt me handig als één van jullie Simyo even bellen, zodat de klantenservice het script kan doorlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 920977 op 02-12-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
De eerste vraag is of het toestel zich wel heeft aangemeld op een Deens netwerk. Als dat niet zo is, is de suggestie van henk_dh in "[Simyo] telefoon moeder werkt niet in Denemarken" erg voor de hand liggend.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb het e-mail de beschrijvingen van Simyo geprobeerd door te geven, maar vrees dat ze niet technisch genoeg is om dit voor elkaar te krijgen. Bedankt voor de tips in ieder geval.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:55

Fiber

Beaches are for storming.

Hotel receptionistes kunnen meestal ook prima helpen bij dit soort vraagjes... (Moet je alleen liever niet tijdens de in-check en/of uit-check spits proberen...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Helpdesk van Simyo al om een reset gevraagd van haar aanmelding op het netwerk?
Dat wil soms ook wel eens helpen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:05
De roaming kan gewoon uit staan in de telefoon zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:20:
De roaming kan gewoon uit staan in de telefoon zelf
Dat heeft 0,0 met niet gebeld kunnen worden te maken. Lijkt erop dat ze niet op het juiste netwerk is aangemeld.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Als roaming uit staat kun je voor 0% verbinding maken met een buitenlands netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 18:45
Heeft ze d'r telefoon al een keer uitgezet en weer aangezet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:01

Oekol

waka waka hey hey

boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:41:
Als roaming uit staat kun je voor 0% verbinding maken met een buitenlands netwerk
Qua Internet ja. Qua bellen en sms'en nee. Dat heeft niks met roaming 't te maken. Dus als ze roaming uit heeft moet ze wel kunnen bellen en sms'en.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

anders ergens met wifi Teamviewer Quicksupport laten downloaden en installeren
Zodat je thuis de telefoon over kan nemen en alle settings na te lopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Leoon. schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:44:
[...]

Qua Internet ja. Qua bellen en sms'en nee. Dat heeft niks met roaming 't te maken. Dus als ze roaming uit heeft moet ze wel kunnen bellen en sms'en.
Dat heeft wel degelijk met roaming te maken.
Die kleine providertjes hebben vaak daar ook nog een simsetting voor die met een app die op je telefoon wordt geinstalleerd wordt.

Er zijn dus meerdere mogelijkheden die hier voor zorgen.

Je zou de sim in een ander toestel moeten proberen om zeker te zijn of het probleem in de sim zit of in de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06 07:22
Kan ze wel sms ontvangen, en evt. verzenden?
Leoon. schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:44:
[...]

Jij hebt het over dataroaming, en dat is inderdaad waar tegenwoordig doorgaans op gedoeld wordt met de term roaming.

Maar eigenlijk is roaming het gebruik van een mobiel netwerk anders dan dat van je eigen provider, en niet alleen de dataverbinding. En voor zover ik weet hebben (sommige?) telefoons ook de setting om 'roaming' helemaal uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Arrne schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:14:
Kan ze wel sms ontvangen, en evt. verzenden?

[...]

Jij hebt het over dataroaming, en dat is inderdaad waar tegenwoordig doorgaans op gedoeld wordt met de term roaming.

Maar eigenlijk is roaming het gebruik van een mobiel netwerk anders dan dat van je eigen provider, en niet alleen de dataverbinding. En voor zover ik weet hebben (sommige?) telefoons ook de setting om 'roaming' helemaal uit te schakelen.
Really? Ik heb die setting echt nog nooit gezien. Dit vang je normaal gesproken af door providerselectie op handmatig te zetten, niet door roaming uit te zetten. In Android wordt met roaming ook altijd dataroaming bedoeld.
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:05:
[...]

Dat heeft wel degelijk met roaming te maken.
Die kleine providertjes hebben vaak daar ook nog een simsetting voor die met een app die op je telefoon wordt geinstalleerd wordt.

Er zijn dus meerdere mogelijkheden die hier voor zorgen.

Je zou de sim in een ander toestel moeten proberen om zeker te zijn of het probleem in de sim zit of in de telefoon.
Serieus? Dat is wel heel lelijk. Welke providers zijn dat dan?

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 04-12-2017 10:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Bij lyca , delight , vectone , lebara

zie je dit soort zaken ook vaak

roaming settings komen ook voor bij telefoons waar niet eens data functionaliteit op zit dus dat heeft niet alleen betrekking op data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:52:
Bij lyca , delight , vectone , lebara

zie je dit soort zaken ook vaak

roaming settings komen ook voor bij telefoons waar niet eens data functionaliteit op zit dus dat heeft niet alleen betrekking op data.
Bah...

Dat laatste betwijfel ik eerlijk gezegd ook voor de meest populaire modellen, voor non-data heb ik dat echt nog nooit gezien.

Terug ontopic: Motorola Moto G 2015 is gewoon Android en roaming is enabled, dus dat is het issue niet.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Test de sim even in een andere telefoon. Dan weet je wat meer.
Als je moeder niet alleen reist kan ze misschien even de telefoon van de compagnon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@boyette Ik vind het een sterk verhaal. Dus met een speciale app wordt dus de toegang tot een netwerk geblokkeerd, zeg jij?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ja dat heet een simservice setting
die vaak in de vorm van een app wordt geinstalleerd op de telefoon.
Dus daadwerkelijk door die app op te starten kun je die settings manipuleren die standaard niet in android settings te vinden zijn.

Je zou het een beetje kunnen zien als een moderne sim lock. Maar dan wordt de sim gelocked op een bepaald netwerk door een parameter in je telefoon te veranderen.
Dus eigenlijk een netlock.

[ Voor 68% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 16:36 ]

Pagina: 1