Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 02:10:
Had de nieuwe Windows update uitgevoerd en daarna wilde mijn PC niet meer verbinden met het internet. Dit loopt via een KPN powerline. Om te kijken of het aan de powerline lag heb ik de LAN kabel in mijn laptop gestopt en verbond deze gelijk met het internet.
Ok, probleem heeft dus niets met internetverbinding, Powerline adapters/verbinding of netwerkkabels te maken.
Drivers gedownload om de powerline misschien te 'repareren' op mijn PC maar tevergeefs.
Je gaf toch aan dat je via netwerkkabel met de Powerline-adapter verbindt? Dan heb je op je PC geen driver voor iets met powerline nodig, maar voor je Ethernet-adapter waar die netwerkkabel in gaat...
Uiteindelijk Windows terug gezet naar oude software maar dit wilde ook niet helpen.
Jammer, het klinkt als softwareprobleem op je PC dus had gehoopt dat dit nog iets had uitgehaald.
Enig idee wat ik nog kan doen?
Eerst en vooral achterhalen waar het exact fout gaat.
Open eens een command prompt en vraag ip info op:
Hier kun je controleren of je Ethernetadapter nog door het systeem herkend wordt, zo ja of het ingesteld is om automatisch een IP-adres te krijgen en zo ja welke, en welk default gateway en DNS servers het krijgt.
Kun je die info er niet in terug vinden, post dan de outpur hier (als simpele text, niet als plaatje).
Zie je wel adapter met IP, gateway en DNS, dan pingen, dus:
Waarbij je ipv x.x.x.x achtereenvolgens doet:
[list]• 127.0.0.1 (localhost)
• het IP-adres van je ethernetadaptet
• het adres van je default gateway
• het adres van je eerste DNS server
• 8.8.8.8(een known-good publiek IP, de eerste DNS server van Google)
•
www.google.com (een url dus)
Ergens in dit lijstje zal het mis gaan. Waar het fout gaat vertelt je waar het probleem zit.