Beginnersvragen Cryptohandel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002965

Topicstarter
Beste allen,

Heb redelijk wat topics gelezen mbt cryptocurrency alleen ik heb nog een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden. Ik wil me wat meer gaan verdiepen in de handel in crypto's

1. Ik lees veel dat er geadviseerd wordt op een offline wallet, Bijvoorbeeld een ledger Nano, kun je hierbij wel je coins snel op je handelsplatform zetten?
2. En dan bijvoorbeeld de ledger nano, deze ondersteund veel coins maar bijvoorbeeld niet PPC. Kun je die daar dan niet op opslaan?
3. Wanneer je een offline wallet hebt, slaat hij dan de coins op die stick op? Zo ja, wat als je dan die stick kwijt raak?
4. Wat zijn goede beginners strategie currency handel websites ( liefst NL )?
5. Welke website of platform raden jullie aan om te gaan handelen?
6. Hoe werkt het handelen op platform? Stuur je dan steeds al je munten apart naar een platform? Of zet je alles om naar BTC en zet je het daar weer om?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1002965 op 02-12-2017 01:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 508148

Niet slecht bedoeld maar als je voor deze vragen niet genoeg hebt aan google is handelen in cryptomunten misschien niet de verstandigste keuze.

Al deze vragen zijn gemakkelijk via google te vinden en met enkel nederlands bronnen te volgen zul je niet echt ver geraken met handelen.

Moest je toch willen beginnen met handelen kan ik alleen maar aanraden van met een heel klein bedrag te beginnen en te kijken of je de "stress" wel aan kan. Begin zeker niet direct met heel je budget te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:31
advies:
niet doen
zeepbel
knapt een keer

en dat is wanneer jij er in hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002965

Topicstarter
Anoniem: 508148 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:30:
Niet slecht bedoeld maar als je voor deze vragen niet genoeg hebt aan google is handelen in cryptomunten misschien niet de verstandigste keuze.

Al deze vragen zijn gemakkelijk via google te vinden en met enkel nederlands bronnen te volgen zul je niet echt ver geraken met handelen.

Moest je toch willen beginnen met handelen kan ik alleen maar aanraden van met een heel klein bedrag te beginnen en te kijken of je de "stress" wel aan kan. Begin zeker niet direct met heel je budget te handelen.
Genoeg algemene info heb ik er wel over gevonden, maar een forum mag toch gebruikt worden om mijn vragen op te stellen? Stress en budget snap ik, maar over de swings & bankrollmanagement zul je ook wel kunnen lezen op crypto strategie websites toch? Wist niet dat er geen NL site is die zich richt op strategie hierop maar heb je andere engelse fijne sites?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
1: Dat kan inderdaad makkelijk, je moet echter wel je ledger aansluiten op een systeem natuurlijk.
2: Als ze niet worden ondersteund kan je hem daar inderdaad niet op opslaan, echter kan je nog wel een ouderwetse offline wallet aanmaken door de wallet.dat (met wachtwoord beveiligd) file van een windows wallet op te slaan op een reguliere usb en deze bijvoorbeeld te encrypten.
3: De coins slaat hij op op je adres of addressen die gekoppeld zijn aan je privatekey, deze zit geimplementeerd op je hardware wallet. Als je je hardware wallet de 1ste krijg configureert krijg je een 24 woorden reeks om op te schrijven. Mocht je de ledger kwijt raken kan je met behulp van die 24 woorden je privatekey weer genereren op een nieuwe ledger en toegang krijgen tot je coins. (Bewaar beide dus op een aparte plek, als je huis in de fik staat en zowel je ledger als 24 woorden vel liggen op dezelfde plek ben je je geld kwijt)
4: begin is met 0.01 bitcoin te traden in alts of kijk is hoe markten bewegen en speel met fictief geld, dus schrijf gewoon je posities op en kijk of je winst zou maken.
5: Meeste crypto's zijn wel te vinden op bittrex/poloniex/binance/bitfinex
6: Stuur bitcoin naar een beurs, koop andere coins met jouw bitcoin en zodra je klaar bent met handelen stuur je je coins weer naar je hardware wallet of een andere persoonlijke wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
boyette schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:41:
advies:
niet doen
zeepbel
knapt een keer

Verklaar je nader. En nee, tulpenmania is geen onderbouwing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mr.Joker schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 02:14:
[...]

Verklaar je nader. En nee, tulpenmania is geen onderbouwing.
Laat hem zich aub niet nader verklaren. Genoeg onzin te vinden betreft zwartkijkers.
Dit staat ook helemaal los van de vraag die TS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vind het normale vragen en snap niet dat er gewoon op zijn vragen wordt ingegaan. Alleen @Mr.Joker geeft normaal antwoord.

Gezien @Mr.Joker al antwoord heeft gegeven kan ik alleen aanraden om met een klein bedrag te beginnen en je niet gek laten maken door anderen. Trek zelf je conclusies...

Ledger zou ik alleen gebruiken wanneer er serieus geld wordt gebruikt. Voor 100 euro aan coins zou ik de Exchange gewoon vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:07

GforceNL

Out of memory....

Als het je alleen om de handel gaat, voldoet een Exchange prima i.p.v. zelf een Wallet te gebruiken. On een paar te noemen: Kraken, Coinbase, Bittrex.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 207712

Je kan ook inkopen op een ICO.
100 Euro om mee te beginnen is echt wel heel weinig hoor, denk dat je pas wat leuks kan verwachten vanaf
1000 Euro. Zelf speculeer ik op fluctuaties, ik verdien daar goed mee, zogoed zelfs dat ik per 1 January niet meer naar mijn werk hoef. Je moet er dan wel dagelijks mee bezig zijn. Poloniex is de fijnste exchange vind ik zelf, overzichtelijk en snelle trades zijn mogelijk en de fees zijn ok.

In het weekend zie je veel plussen, vooral tegen Dollar (USDT). Er zijn een paar Crypto's die echt in de lift zitten, BTC/DASH/LTC/Monero en nog enkele, alleen zijn deze al zo duur voor iemand met jouw budget of wat anderen denken dat je moet gaan inzetten dat er geen rendement uit te halen valt. Ik zelf ben nu 2 jaar bezig en heb BTC's uit de tijd toen ze nog enkele honderden Dollars kosten, huidige koers voor 1 BTC is meer dan 10K. Negativiteit zou ik me niet door laten leiden, als ik dat had gedaan dan had ik mijn leven lang loonslaaf geweest. Succes, gewoon doen, niet proberen maar doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

1: een offline wallet heeft niet zoveel zin als je wilt traden op een exchange. Voor zover ik weet heb je gewoon een wallet bij de exchange.

2: zie 1

3: ja dan ben je alles kwijt

4: weet ik niet, ik ben autodidact en leer zelf traden en lees af en toe wat en spreek wel eens met traders die me achteraf dan vertellen dat mijn strategie een bepaalde naam heeft :)

5: ik trade op bitstamp, de kraken UI kan ik niet verteren maar vooral het aantal storingen dat ik daar heb gezien

6: ik heb inmiddels al m'n bitcoin en ethereum naar bitstamp gebracht. Ik heb een paar bitcoins in 2014 gekocht.

Belangrijkste regel is dat je alleen moet traden met geld dat je kan missen. Verder wens ik je veel plezier. Laat die zwartkijkers hier maar roepen.
Mensen hebben vooral spijt van de dingen die zie niet gedaan hebben.

Edit: fix domme autocorrect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 16:23
advies:
niet doen
zeepbel
knapt een keer

Onderbouw jouw stelling eens.

Bitcoin is geen zeepbel, tulpenhandel of piramide spel. Neem eens de tijd om je zelf te informeren: YouTube: aantonop

Ik hoor het graag hoe je er over denkt als je deze video's hebt gezien.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
ik lees veel interessante informatie in dit topic, toch heb ik nog een vraag over iets wat me nog niet helemaal duidelijk is. Welke (soft) wallet kan ik gebruiken als ik in verschillende coins wil handelen.

Ik zie vaak dat ik een installatie moet doen op een pc waarna de volledige block chain wordt gedownload. dan heb ik het nog maar over 1 wallet. stel dat ik een 5 tal currencies wil aankopen hoe doe ik dit dan zonder voor deze currencies allemaal een lokale wallet te installeren. Ik zie wel apps zoals Jaxx, maar daar ontbreken ook weer veel currencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 16:43
Ik heb mijn ethers en ripples op mijn ledger nano wallet. Stel, vanwege koersdaling wil ik bloedsnel uitstappen en coins als euro's terug op mijn bankrekening. Dan kan ik natuurlijk een NL broker gebruiken maar dan betaal ik volgens mij een hoge provisie. Is de enige andere optie om dan over te maken naar een (buitenlandse) exchange? Bij een paniekreactie van velen, is dan niet het riisco dat je withdrawl heel lang blijft hangen? Ofwel: wat gebruiken jullie als de beste (snelste) exitstrategie als je heel snel wilt uitstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 16:43
Wat ik met bovenstaande bedoel: ik worstel een beetje met het dilemma: coins op je hardware wallet is het veiligst, maar je bent niet flexibel om snel te acteren. Coins op een exchange laten staan is (relatief) onveilig, maar je kan wel snel acteren als het moet. Dus wat is het beste poldermodel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 207712 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:53:
Je kan ook inkopen op een ICO.
100 Euro om mee te beginnen is echt wel heel weinig hoor, denk dat je pas wat leuks kan verwachten vanaf
1000 Euro. Zelf speculeer ik op fluctuaties, ik verdien daar goed mee, zogoed zelfs dat ik per 1 January niet meer naar mijn werk hoef. Je moet er dan wel dagelijks mee bezig zijn. Poloniex is de fijnste exchange vind ik zelf, overzichtelijk en snelle trades zijn mogelijk en de fees zijn ok.

In het weekend zie je veel plussen, vooral tegen Dollar (USDT). Er zijn een paar Crypto's die echt in de lift zitten, BTC/DASH/LTC/Monero en nog enkele, alleen zijn deze al zo duur voor iemand met jouw budget of wat anderen denken dat je moet gaan inzetten dat er geen rendement uit te halen valt. Ik zelf ben nu 2 jaar bezig en heb BTC's uit de tijd toen ze nog enkele honderden Dollars kosten, huidige koers voor 1 BTC is meer dan 10K. Negativiteit zou ik me niet door laten leiden, als ik dat had gedaan dan had ik mijn leven lang loonslaaf geweest. Succes, gewoon doen, niet proberen maar doen!
Gemiddeld genomen laten cryptocurrencies een stijgende lijn in waarde zien. Dus gemiddeld genomen maken mensen momenteel winst erop (of dat door gaat in de toekomst kan je het heel lang over hebben). Die winst pak je mee door te kopen en niet te handelen verder.

Daar bovenop heb je nog de fluctuaties, (*kuch* pump & dumps), en daar kan je ook winst mee maken zoals @Anoniem: 207712 dus doet. Maar hierbij moet je wel bedenken dat elke cent die hij aan winst maakt, het verlies van een ander is. Oftewel als je niet veel tijd erin steekt en goed weet wat je aan het doen bent, ben jij degene waardoor @Anoniem: 207712 niet meer hoeft te werken. Ik zou dat dus sterk afraden.
2ehands schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:39:
[...]

Onderbouw jouw stelling eens.

Bitcoin is geen zeepbel, tulpenhandel of piramide spel. Neem eens de tijd om je zelf te informeren: YouTube: aantonop

Ik hoor het graag hoe je er over denkt als je deze video's hebt gezien.
Hoe weet je dat het geen zeepbel is? En als ik eerst een paar uur aan video's moet kijken dan was ik wel naar een Zeitgeist topic gegaan.

Ik durf wel te stellen dat momenteel veruit het merendeel in Bitcoins gaat niet omdat ze erin geloven*, maar omdat ze gratis geld willen hebben. Dat is de definitie zo ongeveer van een zeepbel. Ik durf echt niet te zeggen wanneer en hoe hard hij knalt. Misschien als hij straks 50k is, knalt hij terug naar 25k, en heb je alsnog een hoop winst als je nu koopt. Maar een eeuwigdurende stijging omdat er steeds meer mensen gratis geld willen bestaat niet.

* En persoonlijk geloof ik er niet in. Zelfs als de enorme capaciteits en efficientie problemen geheel zouden worden opgelost met het Lightning network, dan geloof ik nog steeds niet in een deflationaire munt gebaseerd op het neo-liberale idee dat de markt alles wel oplost en efficienter doet dan de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 16:23
dan geloof ik nog steeds niet in een deflationaire munt gebaseerd op het neo-liberale idee dat de markt alles wel oplost en efficienter doet dan de overheid
Kijk. Nou komen we tot de essentie van jouw mening of gevoel.
Jij hebt vertrouwen in de huidige overheden en de wijze waarop ze nu met geld omgaan.

Bitcoin gaat dit allemaal veranderen. Dat is immers het bestaansrecht van Bitcoin. Bitcoin staat dus recht tegenover jouw denkwijze. Dat gaat ook niet veranderen. Tenzij jij veranderd van mening ;)

Dat is niet erg. Want ook al zou Bitcoin een leidende rol gaan spelen in de wereld economie, dan nog denk ik dat er voor mensen zoals jij een Euro of Dollar zal blijven bestaan. Gereguleerd door overheden. Maar die zal t.o.v. de Bitcoin sterk in waarde blijven afnemen. Althans wel zolang ze euro's en dallars blijven bijdrukken... gewoon omdat iemand dat even wat beter uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door KopenMetBitcoin op 09-12-2017 15:31 ]

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
2ehands schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:30:
[...]

Bitcoin gaat dit allemaal veranderen. Dat is immers het bestaansrecht van Bitcoin. Bitcoin staat dus recht tegenover jouw denkwijze. Dat gaat ook niet veranderen. Tenzij jij veranderd van mening ;)
Is de enorme stijging de waarde van de BTC (zeg in 2017) niet vooral vanwege de grote rendementen die mensen zien? Ik denk dat veel mensen BTC zien als belegging (om winst te maken, kopen met het oog op een duurdere verkoop in de toekomst) en niet zozeer als alternatief voor 'overheidsmunten'.

De gedachte die je noemt is heel nobel, en er zit zeker een kern van waarheid in, maar je kunt die waarheid denk ik niet los zien van de groep die het als belegging ziet.

De stijging zal denk ik doorzetten tot een grote groep wil verkopen, maar er niet genoeg kopers zijn (let er daarbij op dat het steeds duurder wordt door de stijgende koers) dan daalt de koers wat meer investeerders er toe zal doen bewegen tot verkopen over te gaan. Kopers gaan bij een sterke daling niet instappen, want als je wacht wordt het goedkoper.

Wat ik beschrijf is een 'bubbel', op termijn denk ik dat het gezien het grote aantal beleggers (die dus eigenlijk vooral hun BTC duur willen verkopen) onvermijdelijk is dat de bubbel ergens klapt (grote daling inzet in de BTC waarde). Dat hoeft denk ik niet het einde voor BTC te zijn, maar het kan het wel een stuk minder interessant maken voor de belegger (en interessanter voor mensen die van 'overheidsmunten' af willen).
fry_35 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:01:
Ik heb mijn ethers en ripples op mijn ledger nano wallet. Stel, vanwege koersdaling wil ik bloedsnel uitstappen en coins als euro's terug op mijn bankrekening. Dan kan ik natuurlijk een NL broker gebruiken maar dan betaal ik volgens mij een hoge provisie. Is de enige andere optie om dan over te maken naar een (buitenlandse) exchange? Bij een paniekreactie van velen, is dan niet het riisco dat je withdrawl heel lang blijft hangen? Ofwel: wat gebruiken jullie als de beste (snelste) exitstrategie als je heel snel wilt uitstappen?
Als de koers hard genoeg daalt zullen heel veel mensen uit willen stappen, dat kan dan wel eens moeilijk zijn omdat er dan weinig mensen willen kopen (en heel veel willen verkopen), dan raak je je munten dus niet kwijt, en door wetten van vraag en aanbod zal de prijs verder dalen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd1 op 09-12-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
2ehands schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:30:
[...]

Kijk. Nou komen we tot de essentie van jouw mening of gevoel.
Jij hebt vertrouwen in de huidige overheden en de wijze waarop ze nu met geld omgaan.

Ik zeg niet dat ik vertrouwen heb in de overheden, maar wel meer vertrouwen in de overheden dan in de 'markt' die alles magisch gaat oplossen. En ook geen vertrouwen erin dat deflatie positief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arietje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 23:44
Dat het geen Piramidespel is: is het niet zo dat er alleen een stijging is omdat steeds meer mensen het gaan gebruiken / er vertrouwen in hebben / er in investeren? En is er een degelijke garantie dat dit op lange termijn gebruikt zal blijven worden, en dat niet andere coin(s) belangrijker worden?

Als dit het geval is, dan heb je kans op winst op je investering, zo lang er anderen na jou komen die investeren. Ben je de laatste en gaat het daarna de afgrond in, dan ben je je inleg kwijt.

Vind het prima allemaal hoor, heb zelf ook BTC. Maar ik heb niet de illusie dat dit eeuwig door gaat blijven groeien dan wel dat dit in de komende jaren zal blijven staan en als mainstream betaalmiddel gebruikt zal worden dan wel dat dit als een soort goud zijn waarde behoud. Simpelweg: je weet het niet, er zijn genoeg andere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612398

Spam

[ Voor 98% gewijzigd door Grotman op 04-01-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439588

hallo,
ik heb mij een ledger nano S aangeschaft en ben bezig diverse munten in mijn wallet te plaatsen.
Ik heb mijn nano gelinkt met myetherwallet en
Ik wil mijn GNO in mijn myetherwallet plaatsen maar vind nergens een adres terug.
Klopt het dat alle ERC-20 tokens hetzelfde adres hebben als mijn ETH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:32

Typhone

Who Dares Wins

advies:
niet doen
zeepbel
knapt een keer

Vrijdag 1 december een BTC omgezet in 4 munten.
Stellar, Cardano, Ripple en Tron.

Ik zal je de 'zeepbel' maar niet verklappen maar de bel is niet geknapt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:31
Kun je alsjeblieft stoppen met het plaatsen van kreten zonder enige onderbouwing? Voegt echt niks toe hier

[ Voor 85% gewijzigd door Grotman op 05-01-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

fry_35 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:20:
Wat ik met bovenstaande bedoel: ik worstel een beetje met het dilemma: coins op je hardware wallet is het veiligst, maar je bent niet flexibel om snel te acteren. Coins op een exchange laten staan is (relatief) onveilig, maar je kan wel snel acteren als het moet. Dus wat is het beste poldermodel?
Scheid Holden en daytraden. Kies een 5tal munten uit en Hold die. Je speelgeld laat je op een exchange staan totdat je wellicht ook wil HODLEN. Dan zet je het naar je wallet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donviktor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo,
Ik heb ongetwijfeld een enorme beginnersvraag (of ervaring):
Ben net gestart met wat handel in crypto's.

Ik had voorzichtig wat BTC gekocht bij Bitkassa.nl en dit laten storten bij Gatehub. Voordat het binnen is heeft even geduurd maar wat me vooral bevreemd is dat bij 1 van de 2 transacties best wel wat BTC is "verdwenen".

Het lastige vind ik het "lezen" van de Blocktrail (verschaft door Bitkassa voor de transfer naar GateHub):
https://www.blocktrail.co...0c2b663b85332bccb6580cd66
Het gaat hier om 0.007855 BTC.
Binnen GateHub zie je een ander verslag:
https://xrpcharts.ripple....81BD2799078B60306EC94B1F9
Daar lees ik dat het om 0.006165 BTC gaat, zomaar 0.0017 BTC minder.

Een andere transactie van een dag eerder van 0.018834 leverde geen noemenswaardig verschil op, behalve dan dat het een dag langer duurde voordat het bij Gatehub binnen was.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik lees het graag!
Groeten
Viktor

Aanvulling: ik heb een mail gestuurd naar zowel Bitkassa.nl (reageren supersnel moet ik zeggen, maar zij zeggen: volgens het transactieverslag hebben zijn netjes hun BTC geleverd) en GateHub (maar daar heb ik geen reactie van gezien).

[ Voor 10% gewijzigd door donviktor op 05-01-2018 15:52 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89865

Ik heb vanmiddag 0.02 bitcoin bij bitconic gekocht en deze laten overmaken naar Gatehub. Ik wilde deze bitcoins (gedeeltelijk) gebruiken om Ripples te kopen.

Tot nog toe zijn de bitcoins niet binnen gekomen. Komt dit omdat de wallet nog "disabled" is (ik heb immers nog geen 20 ripples) of duurt het gewoon lang. In de blockchain lijkt het verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Edit: inmiddels opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door jolandacb op 07-01-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:39
Omdat de title vrij algemeen is en ik wil geen topic kapen, heb ik een vraag die hier in past.

Enkele dagen geleden begonnen met €50,42. Nu op €61. Met drie transacties om het alleen uit te proberen.

Beginners vraag 1. :P
USDT zou 1:1 met de USD ( $ ). Klopt dat? Als ik deze eenheid in mijn handelen zou betrekken is er een manier om deze uit te laten betalen naar een NL bank rek.? Kan niets erover vinden. Of eerst omzetten naar b.v. BTC en dan uit te laten betalen.

Beginners vraag 2.
Omdat zowel de ETH en BTC beide wisselen is het dan toch wel de beste manier om met deze twee onderling te handelen? Is het niet stabieler om beide te onderhandelen met een zeer stabiele eenheid zoals b.v USDT?

Beginners vraag 3.
Ik ben begonnen met handelen op Binance, maar vind het volgen van de opbrengsten of verlies nogal omslachtig.
Ik zoek voor de mac ( macos ) een programma, waar ik mijn handelingen kan volgen en de winst/verlies kan volgen van mijn aankopen. Net zoiets als Delta voor iOS, maar dan voor macos. Iemand suggesties.

Opmerking.
Ik las dat er iemand was ( Augustinus ) die zei dat als je je hardware wallet kwijt bent dat je alles kwijt bent.
Dat is natuurlijk niet per se waar. Je hebt je 24 woorden die je ergens opgeschreven hebt. En je geld staat tenslotte op het web en iet in je wallet. Je Hardware Wallet bewaard alleen je private key en je adres volgens mij. Kijk even naar MR.Joker zijn commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Lord Anubis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:33:
Omdat de title vrij algemeen is en ik wil geen topic kapen, heb ik een vraag die hier in past.

Enkele dagen geleden begonnen met €50,42. Nu op €61. Met drie transacties om het alleen uit te proberen.

Beginners vraag 1. :P
USDT zou 1:1 met de USD ( $ ). Klopt dat? Als ik deze eenheid in mijn handelen zou betrekken is er een manier om deze uit te laten betalen naar een NL bank rek.? Kan niets erover vinden. Of eerst omzetten naar b.v. BTC en dan uit te laten betalen.

Beginners vraag 2.
Omdat zowel de ETH en BTC beide wisselen is het dan toch wel de beste manier om met deze twee onderling te handelen? Is het niet stabieler om beide te onderhandelen met een zeer stabiele eenheid zoals b.v USDT?

Beginners vraag 3.
Ik ben begonnen met handelen op Binance, maar vind het volgen van de opbrengsten of verlies nogal omslachtig.
Ik zoek voor de mac ( macos ) een programma, waar ik mijn handelingen kan volgen en de winst/verlies kan volgen van mijn aankopen. Net zoiets als Delta voor iOS, maar dan voor macos. Iemand suggesties.

Opmerking.
Ik las dat er iemand was ( Augustinus ) die zei dat als je je hardware wallet kwijt bent dat je alles kwijt bent.
Dat is natuurlijk niet per se waar. Je hebt je 24 woorden die je ergens opgeschreven hebt. En je geld staat tenslotte op het web en iet in je wallet. Je Hardware Wallet bewaard alleen je private key en je adres volgens mij. Kijk even naar MR.Joker zijn commentaar.
USDT is inderdaad 1 dollar. Direct uitbetalen kan via meer opties met BTC. Afhankelijk waar je wilt uitbetalen.

USDT is stabiel (lijkt het). Echter wordt er over de onderliggende waarde gespeculeerd. tether kan dus zomaar eens een keer wegvallen of geen waarde meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
@Anoniem: 992889 Merci Beacoup

Iemand suggesties voor een macos app bij vraag 3?

[ Voor 160% gewijzigd door Lord Anubis op 19-04-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Inmiddels een 4e beginners vraag.

ik zag op youtube een filmpje omdat ik een vraag heb over litebit. Helaas zag ik daar niet het antwoord. Ik heb tot nu toe via Litebit coins gekocht, en gelijk naar mijn MEW wallet. En vandaar naar Binance. Beetje omslachtig en ik denk dubbel aan fee's. Omdat ik het niet kan proberen vanwege een minimale bestelling van €25 heb ik de volgende vraag.

Weten jullie of het mogelijk is om bij LiteBit, ETH of BTC te kopen via ideal en deze gelijk in je binance account te dumpen? Technisch gezien lijkt het me van wel, maar geeft dat problemen of is het niet verstandig, omdat als de transactie niet voltooid wordt het verder zoek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Lord Anubis schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:39:
Inmiddels een 4e beginners vraag.

ik zag op youtube een filmpje omdat ik een vraag heb over litebit. Helaas zag ik daar niet het antwoord. Ik heb tot nu toe via Litebit coins gekocht, en gelijk naar mijn MEW wallet. En vandaar naar Binance. Beetje omslachtig en ik denk dubbel aan fee's. Omdat ik het niet kan proberen vanwege een minimale bestelling van €25 heb ik de volgende vraag.

Weten jullie of het mogelijk is om bij LiteBit, ETH of BTC te kopen via ideal en deze gelijk in je binance account te dumpen? Technisch gezien lijkt het me van wel, maar geeft dat problemen of is het niet verstandig, omdat als de transactie niet voltooid wordt het verder zoek is?
Werkt prima! Ik heb vaker via dat soort services ingekocht en direct op Binance laten storten, nooit problemen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lord Anubis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:33:
USDT (ook wel Tether-USD of gewoon Tether) is een token die gekoppeld is aan de dollar. Tether (het bedrijf, geregistreerd in Hong Kong, en van dezelfde mensen als Bitfinex) beweert dat ze voor elke uitgegeven USDT een dollar op hun bankrekening hebben staan. Voorheen kon je USDT gewoon aankopen en uit laten betalen via hun website, maar vanwege bankproblemen is dat al een jaar niet meer mogelijk.

Afgelopen jaar is het aantal USDT in omloop exponentieel toegenomen, van tientallen miljoenen begin vorig jaar naar inmiddels 2,3 miljard USDT. Veel mensen (maar lang niet iedereen) beweren dan ook dat ze fraudulent bezig zijn en eigenlijk helemaal niet zoveel geld achter de hand hebben om alle tokens te kunnen redeemen. Anderen zijn wat genuanceerder en vinden dat het redelijk te beargumenteren valt dat geld er best zou kunnen zijn. Óf dat geld er is weet niemand behalve de mensen bij Tether en wat insiders. Bij een controle (geen volledige audit) door Friedman LLP in september vorig jaar bleek dat ze wel de hoeveelheid uitgegeven tether ($450 miljoen op dat moment) op een bankrekening hadden staan, maar er is niet uitvoerig nagekeken of dat geld hun ook echt toekomt en of het allemaal ook echt bedoeld was als backing voor USDT. Sindsdien is datzelfde bedrijf bezig geweest met een uitvoerige audit, maar in december is het stopgezet omdat Tether het te lang vond duren. In die periode is er ondertussen 1,6 miljard USDT bijgeprint.

Eveneens in december 2017 hebben ze een dagvaarding ontvangen van het Amerikaanse Commodity Futures Trading Commission (CFTC). Daar hebben we verder nooit meer wat over gehoord en CFTC heeft blijkbaar geen verdere acties ondernomen.

Goed, hoe je er dan aan, en hoe kom je er dan weer vanaf? :)
Om het te ruilen met fiat heb je twee opties: bij Kraken, waar een USD/USDT trading pair is. Daar wordt de USDT dus vrij verhandeld tegen echte dollars. Omdat het een vrije markt is, zie je dat de koers dan ook vaak niet exact $1 is maar er een beetje omheen schommelt. Tevens kun je daar een flinke dip verwachten bij slecht nieuws uit het Tether kamp, wat al 2x is gebeurd. De andere optie is Bitfinex. Daar is je USD wallet balance direct gekoppeld aan USDT. Je kunt USDT storten en in USD weer opnemen (zonder het in te wisselen) en andersom. Minimale USD storting en opname is wel $10.000. Inruilen tegen coins kun je een aantal grote exchanges, die USDT gebruiken omdat ze niet direct fiat ondersteunen.

Ongeacht je mening over Tether, wees voorzichtig. USDT is een prima tool om even snel iets waardevasts tussen exchanges te verplaatsen of om je assets even tijdelijk in te parkeren, maar gezien bovenstaand verhaal wil je het liever niet voor lange tijd vast houden. Hoewel de USDT bijna altijd wel net zoveel waard is als een dollar, is het belangrijk om in het achterhoofd te houden dat het weldegelijk verschillende dingen zijn. Als eenmaal blijkt dat Tether inderdaad insolvent is, dan stort de waarde natuurlijk in (en krijgt de rest van de crypto markt waarschijnlijk ook een enorme klap).

Disclaimer: ik heb dit zo objectief mogelijk proberen op te schrijven, hoewel ik zelf in het kamp zit die denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
.oisyn schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:45:
[...]

Ongeacht je mening over Tether, wees voorzichtig. USDT is een prima tool om even snel iets waardevasts tussen exchanges te verplaatsen of om je assets even tijdelijk in te parkeren, maar gezien bovenstaand verhaal wil je het liever niet voor lange tijd vast houden. Hoewel de USDT bijna altijd wel net zoveel waard is als een dollar, is het belangrijk om in het achterhoofd te houden dat het weldegelijk verschillende dingen zijn. Als eenmaal blijkt dat Tether inderdaad insolvent is, dan stort de waarde natuurlijk in (en krijgt de rest van de crypto markt waarschijnlijk ook een enorme klap).

Disclaimer: ik heb dit zo objectief mogelijk proberen op te schrijven, hoewel ik zelf in het kamp zit die denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Hartelijk dank, dit zou mooi in een forum openings post mogen wat mij betreft. Vind het super objectief, de info is zoals het is.
Ik ben heel erg wantrouwig wat dit betreft en eigenlijk heb je me meer gerust gesteld dan ik me eerst voelde. Er is op het ogenblik zoveel te lezen, eerst hoe het werkt, beveiliging, welke wallets, soorten munten ( lijkt geen einde aan te komen, zelfs de gulden is terug ).
Mijn bedoeling is USDT puur als een soort tussen rekening, omdat ik voor mij in het begin, de waarde van 'iets' beter kan inschatten. Ik vind ( voorlopig ) dit prettiger dan de ETH/BTC fluctuaties. Nu kan ik handelen in beide munten en duidelijk zien waar de verliezen/winsten zitten. Ik kan er naast zitten kwa gedachten, maar dat zal de komende tijd wel uitmaken ( advies altijd welkom ).

Zou eens moeten berekenen om het verschil te zien tussen €100 in ETH/USDT plus €100 in BTC/USDT vs €200 in ETH/BTC. Of uit proberen. 8)

Zou trouwens zonde zijn om het daar, onder USDT, 1:1 kwa waarde die minimaal veranderd, te laten staan. Als ik trouwens iets koop/verkoop doe ik het voorlopig met gemakkelijke getallen zoals 0,1 of 0,2 b.v bij ETH. Dan heb ik het rekensommetje/resultaat gewoon in mijn hoofd zitten.

NU een beetje aan het rondneuzen voor een goed macos app met de mogelijkheid om 'de inleg waarde', 'toekomst waarde voor die inleg alert' en wat de 'huidige waarde incl huidige W&V" is.
Suggesties? Ik gebruik trouwens nu 10k.pizza maar vind het te summier. Wil trouwens alles liever lokaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Lord Anubis op 20-04-2018 16:27 . Reden: verkeerde hoeveelheid typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertvE
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-06-2018
Beste,

Als leek wil ik kijken of de cryptocurrency ook iets voor mij is. Is er een artikel wat jullie aanprijzen om als beginner door te nemen? Zo ja welke?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
YouTube: aantonop is wel n leuke source
Pagina: 1