Toon posts:

aan iedereen met een 300Watt Aopen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vaak zitten mensen te klagen over de herrie die hun Aopen voeding maakt. Ik ben nu ook zo'n herrie geval tegen gekomen, en het viel mijn op dat mijn eigen voedingen lang niet zo lawaai maken.

Dus toen ben ik ze eens gaan vergelijken.

De lawaai-voeding is een Aopen FSP-300BT
deze is ATX 2.03 gespecificeerd.

De veel stillere voedingen zijn Aopen FSP-300GT, en deze is ATX 2.01 gespecificeerd.

Verschil tussen de voedingen heb ik trouwens niet kunnen vinden, het verschil dat ik ged8 had te vinden was het ontbreken van extra mobo-connector voor de p4 op de GT-voeding. Maar deze had er ook gewoon eentje.

Nu zou ik wel eens willen weten of dit voor alle 300Watt voedingen opgaat.

Dat wordt weer schroeven! :)

Verwijderd

Ik heb ook die ATX 2.01 gecertificeerde voeding, en er zit inderdaad een extra stekker aan. Maar da's geen P4 stekker AFAIK, want uit zo'n 'P4 stekker' zou 12V moeten komen, en dat zijn gele draden. Dat zijn ze bij deze stekker niet. Wat er wel uitkomt heb ik niet nagemeten, maar ik schat 3.3V....

Verwijderd

ik zal thuis ff kijken

ps:schroeven is voor mensen die vergeten zijn thumb-screws te kopen

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb ook een 300W Aopen, weet niet welk nummer ik precies heb, maar het lawaai valt wel mee. Me 2 Delta 80MP's komen er iig bovenuit >:)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:06
Mijn Aopen is de FSP300-60GT, dit is volgens jou de stillere...
Voor een voeding vind ik hem toch luidruchtig...

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 15:47 schreef Hiro Shima het volgende:
schroeven is voor mensen die vergeten zijn thumb-screws te kopen
Inderdaad. Of voor mensen die niet weten waar je die kunt kopen. Ik woon in Eindhoven en ben nog geen winkel (behalve on-line winkels) tegengekomen die ze verkocht. Enig idee waar ze te koop zijn?

P.S. Ik heb zelf ook de GT en ik vind em best luidruchtig.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 16:40 schreef Razkin het volgende:
Mijn Aopen is de FSP300-60GT, dit is volgens jou de stillere...
Voor een voeding vind ik hem toch luidruchtig...
Deze heb ik ook en hij blaast behoorlijk luid!

Verwijderd

ImaStar, heb ze bij CaseETC gehaald

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook thumb-screws(uit oude compaq's gehaalt die werden weggegooit) maar persoonlijk vindt ik het ondingen, ik heb veel liever de gewone schroeven, draait veel gemakkelijker.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Weet niet wat het type is van mijn AOpen 300watt (pc zit beetje ingebouwd), maar stil is hij wel.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/5766/eyeback.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/Speedy.gif

Thundercats!!!!!

toch :?

Verwijderd

Ik heb zo'n FSP300-60BT en die valt best mee. Ik heb veel meer last van die fop32. Die komt er ver bovenuit.

[off topic]
Kan ik die trouwens op 7volt laten draaien om mn Duron 850 koel te houden (niet OC'ed)
[/off topic]

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:28 schreef yorkie het volgende:
Ik heb zo'n FSP300-60BT en die valt best mee. Ik heb veel meer last van die fop32. Die komt er ver bovenuit.

[off topic]
Kan ik die trouwens op 7volt laten draaien om mn Duron 850 koel te houden (niet OC'ed)
[/off topic]
ik heb zo'n takkeherrieding

en over die FOP, zet er een CM-fan op, koeler en minder lawaai of laat em op 7V lopen.

Verwijderd

Ehhhhh gasten......dit is een zogenaamde slimme kast....als ie het warm krijgt pleurt ie de fan 2000 toeren omhoog en inderdaad dan maakt ie herrie....ik merkte dat ie het deed na een tijdje als mn kast dichtzat.. zetten ik hem uit en liet de kast open dan draaide ie gewoon stilletjes

just a gedachte ofsow....btw ik heb hie reen 300 watt....effe kijken........................................................................................................Aopen...HX45a

Verwijderd

Topicstarter
het is echt geen slimme voedingen hoor, die 300W Aopen gevallen. Dan moet je echt naar enermax voedingen.

ene THUNDERCATS RULE!!!!

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:54 schreef The Rapier het volgende:ene THUNDERCATS RULE!!!!
idd... heb alle aflevering nog op tape op zolder liggen (had een lieve vader)... lang geleden trouwens dat ik nog iets van ze heb gezien... pfff, waar gaat die tijd toch heen

Verwijderd

Topicstarter
ben op zoek naar de afleveringen op divx of rm formaat. Heb weinig kunnen vinden, maar ik heb wel bijna alles van de transformers en zijn eigenlijk nog beter, maar het plaatje van de thundercats is weer mooier.

btw ik lijk wel een klein kind maar ik heb pas een paar jaar kabel, daarvoor was ik overgelevert aan ned 1&2&3 :'( . Dus ik moet die verloren tijd weer inhalen, en geld heb ik niet, dus zal ik maar het uiterste van mijn chello abbo vergen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Op woensdag 11 juli 2001 19:54 schreef The Rapier het volgende:
het is echt geen slimme voedingen hoor, die 300W Aopen gevallen. Dan moet je echt naar enermax voedingen.

ene THUNDERCATS RULE!!!!
Wat noem je een "slimme" voeding ??

Die aopens zijn nl WEL temp geregeld ...

hoe warmer hoe meer rpm
(is het kleine printje wat bovenop de 2e heatsink geschroeft zit ..)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:50 schreef Sine het volgende:
Wat noem je een "slimme" voeding ??
Die aopens zijn nl WEL temp geregeld ...
Naar mijn mening zijn de Enermax fans stukken "slimmer" en beter dan de Yate Loon ([url="http://"http://www.yateloon.com" "] :? [/url] ) fans van AOpen. Mijn fan draait vrijwel voluit, terwijl ie temp gestuurd is. Mijn kast temp is nu (koel weer) ongeveer 25 graden. Niet erg warm dus.

P.S. THUUUUNDERCATSSSS ..... GO !

Verwijderd

IK heb een FSP300-60GT en ik vind de herrie die, die produceert nog wel meevallen. Het had natuurlijk altijd stiller gekund maar ja, zo blijft een mens maar zeuren. :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb ik het fout hoor, maar volgens mij is de aopen voeding fan echt niet variable. Ik heb na het lezen van de reactie ff bij Aopen gezocht ( en ook de data-sheats gelezen ) , en ik heb niets kunnen vinden dat aanduid dat die fan temp-gevoelig is.

• Sine
Op woensdag 11 juli 2001 23:55 schreef The Rapier het volgende:
misschien heb ik het fout hoor, maar volgens mij is de aopen voeding fan echt niet variable. Ik heb na het lezen van de reactie ff bij Aopen gezocht ( en ook de data-sheats gelezen ) , en ik heb niets kunnen vinden dat aanduid dat die fan temp-gevoelig is.
hmm.. die van mij zeker wel ...

ff type kijken .... hmm kan 't net niet zien
en daar ga ik m'n voeding echt niet voor uitbouwen

ik heb uit kapotte aopen voedingen (ja ook die kun je bbq-en) die fan printjes gesloopt
en daar regel ik nu oa m'n cpu fan mee

als ik iets van een camera had maakte ik er ff een fototje van
de draden van de fan gaan meteen naar dat printje en van daar uit naar de voeding

Repareren doe je zo.

• Speedy
  • Laatst online: 20:40
Op woensdag 11 juli 2001 19:20 schreef Spike5000 het volgende:

Thundercats!!!!!

Uh, ja het logo komt er idd vanaf (is omgebouwd tot ons clanlogo) ... maar wat de Thundercats zijn, dunno, ik keek transformers en thunderbirds :)

Flickr | Lego collectie

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hehe, temperatuur geregeld he? hehehe...

Als ik de voeding uit de kast laat kan hij lekker koude lucht binnen trekken... maar draait hij nog stees op volle toeren. Volgens mij omdat ik bijna 300 watt gebruik.

Verwijderd

Die van mij is ook geregeld. 't is wel eigenaardig. Als ik bv in een tekst begin te scrollen, hoor je 'm ogenblikkelijk versnellen en dan weer vertragen als ik stop.

• Sine
Op donderdag 12 juli 2001 11:25 schreef poing het volgende:
hehe, temperatuur geregeld he? hehehe...

Als ik de voeding uit de kast laat kan hij lekker koude lucht binnen trekken... maar draait hij nog stees op volle toeren. Volgens mij omdat ik bijna 300 watt gebruik.
dat zou best kunnen :P

hij meet nl te temp van de heatsinks

en niet de temp van de lucht die ie naar binnen trekt

Repareren doe je zo.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:19

Millennium

Bug free !!!

Zou beteken dat mijn AOpen voeding direct na het aanzetten stiller moet zijn ???

Nou de mijne maakt gelijk takke herrie.

HQ-08A ATX 2.03 P4 geschikt.
PSU: FSP300-60BT/12

MVG

Rampen bak 2004

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind dat mijn GT soms maar irritant loopt te janken.. je hoort de fan af en toe flink veranderen van toerental en daarmee flink van geluidsproductie.

Ik dacht altijd dat de fan harder ging draaien als de voeding meer stroom moest leveren, maar temperatuur lijkt me inderdaad logisch. Heb trouwens 2 (nog niet aangesloten) 120 mm fans met temperatuursensor in mijn case zitten.. als die net zo'n gedrag gaan vertonen als mijn voeding dan gaat mijn pc volgens mij stuiteren onder het bureau >:)

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21

bAdmuTs

mAzE

ik hoor mijn gt nie maar dat komt alleen maar omdat ik mijn fop32 hoor brullen

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• JF_
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Hier nog zo'n 300BT/12... Zit in een HQ45A, en is best stil als 't systeem nog koel is.
Na een paar minuten is de temperatuur ietsje opgelopen (TBird 1200 onder 100% load geeft nogal wat warmte af), en die turbine slaat aan en gaat niet meer uit :-( Ik kan me niet voorstellen dat AOpen die voeding echt zo stom ontworpen heeft, een continue variable regeling (zoals bv Enermax) is veel rustiger, en presteert minstens zo goed.
't Ontwerp van de voeding zuigt trouwens ook behoorlijk, veel te weinig openingen in de onderzijde. Eigenlijk zuigt 't ontwerp van de kast (HQ45) ook. Kan $@#$ niet eens een tweede exhaust-fan monteren zonder zelf een gat te zagen, terwijl er toch ruimte zat is in de achterkant.

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 11 juli 2001 15:47 schreef Hiro Shima het volgende:
ik zal thuis ff kijken

ps:schroeven is voor mensen die vergeten zijn thumb-screws te kopen
Ik heb mijn voeding ook met thumbs vastzitten... ook van CaseETC... :)
Op woensdag 11 juli 2001 19:20 schreef Spike5000 het volgende:
[afbeelding][afbeelding]

Thundercats!!!!!

:D Thundercats :D
Ik had vroeger zo'n zwaard en als je dan op het knopje drukte ging dat logo licht geven :z

Ow, ff ontopic: ik heb de FSP300-60GT en ik vind niet dat ie veel lawaai maakt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik vroeg me al af waar soms die extra klereherrie vandaan kwam maar nu weet ik het :o

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:29 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ik heb mijn voeding ook met thumbs vastzitten... ook van CaseETC... :)
[..]

:D Thundercats :D
Ik had vroeger zo'n zwaard en als je dan op het knopje drukte ging dat logo licht geven :z

Ow, ff ontopic: ik heb de FSP300-60GT en ik vind niet dat ie veel lawaai maakt...
ik heb dat zwaard nog :P

ik heb ook zo'n aopen voeding 2.01 helemaal geen lawaai hij komt niet boven m'n papst 4550N uit :D
Pagina: 1