pc loopt vast kort na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs23
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,
Ik heb recentelijk een nieuwe pc in elkaar gezet maar heb daar wat probleempjes aan ondervonden. build staat onderaan.

Wat vooraf ging:
Ik heb mijn oude HDD gekloneerd naar mijn nieuwe SSD. Deze SSD heb ik een paar dagen gebruikt in mijn oude pc, zonder problemen.

In eerste instantie liep ik met mijn nieuwe pc tegen het feit aan dat mijn windows gereactiveerd moest worden (door de hardware veranderingen) maar dit niet kon via de gebruikelijke manier. Ik heb microsoft hierbij dicert om hulp gevraagd en moest een nieuwe windows key krijgen om het probleem te verhelpen. Als het goed is, is dat nu opgelost

Mijn huidige probleem:
Op dit moment heb ik het probleem dat mijn computer 5 tot 30 minuten na het opstarten vast begint te lopen. De computer draait nog wel "gewoon" en muis bewegingen worden geregistreerd maar het lijkt alsof de processen waar ik mee bezig ben gewoon niet meer reageren. De computer gaat los daarvan niets vreemds doen(geen blue screen, geen random restarts, geen vreemde geluiden). Het vastlopen lijkt geen duidelijke trigger te hebben, het gebeurt met allerlei processen. En ik heb verder niets nieuws gedownload /geinstaleerd waar het door kan komen.

Wat ik heb geprobeert:
Bios update,
Bios driver update,
Windows update
Memtest86
BurnInTest
sfc /scannow
Ik heb ook geprobeerd om de herstel optie te gebruiken maar daarbij blijft hij op "opnieuw opstarten" hangen, alsof ook dat process gewoon vast loopt voordat het kan voltooien.

Tot nu toe heb ik geen oplossing/clues kunnen vinden.
.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben in mijn probleem beschrijving en hoor het graag als iemand weet waar het aan kan liggen.

Groet, Gijs

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,45€ 194,45
1MSI B350 PC Mate€ 81,95€ 81,95
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 224,95€ 224,95
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 84,-€ 84,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 70,20€ 70,20
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:11
Wat was je oude pc?

want je hebt dus je oude configuratie van je oude pc zo maar in een ander systeem geduwd met je gekloon.

Dat gaat gegarandeerd problemen opleveren.
misschien wel deze..

Het was beter geweest om je ssd een nieuwe installatie te geven.
En je oude schijf er gewoon bij te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 02-12-2017 03:09 ]