Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 00:19
Beste Tweakerders... of hoe jullie ook genoemd worden :D

om een lang verhaal kort te maken:

ik ben op zoek naar een leuke tablet en hoor graag de mening van anderen :)

nou makkelijke vraag toch ?

nee even wat achtergrond informatie:

ik heb zelf altijd high end telefoons en pc´s/laptops gehad, ook nooit echt de behoefte gehad aan een tablet.

nu kijk ik het laatste 3/4 jaar heel veel youtube video's, in bed, met mijn telefoon... langdurig kijkt dat niet altijd even lekker.

afijn een tablet lijkt mij dus een goede keus.

nu is alleen de vraag welke,

wat ik zoek is een tablet die makkelijk youtube/internet video´s afspeelt, en verder algemeen thuisgebruik. video kwaliteit is dus wel van belang voor mij. zoek er wel 1 die binnen een budget van zeg 400euro valt.

ik kwam de Samsung S2 9,7 tegen, heb een samsung telefoon (S7) en bevalt verder prima.
nu zag ik wel dat het scherm een 4:3 formaat heeft.. werkt dit wel lekker met video´s kijken of mis ik iets?

uitbreidbaar geheugen is een Pré, appeltjes heb ik het niet zo heel erg op.

Aanbevelingen en meningen hoor ik graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door RichD1011 op 01-12-2017 23:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RichD1011 welkom op Tweakers
RichD1011 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:39:
Beste Tweakerders... of hoe jullie ook genoemd worden :D
Gewoon "Tweakers" :)

Je openingspost is al erg compleet, maar heb je nog wensen / eisen betreft specificaties? Bijvoorbeeld schermformaat, opslag, processor e.d.

Zou je dat willen toevoegen aan je openingspost?

Verder is dit aankoopadvies, dus schopje van ATB naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Zelf heb ik een Nexus 9 waarbij er zwarte randen in het scherm zijn als je netflix kijkt, dit komt door de 4:3 verhouding.

Om even 2 ''concurrenten'' te noemen voor je S2:
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus (ZA2E0111SE) Zwart
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart

Dit zijn vooral goedkopere alternatieven; verder iets nieuwer dus kans op langere ondersteuning.
Daarbij is de 10 inch tablet 16:10 wat een beter beeld geeft qua fullscreen video's kijken.

Ga anders eens langs de lokale Mediamarkt/BCC etc om te kijken welke grote je wil. Momenteel krijg je 10% van je aankoop als waardebon, kun je dan besteden aan een hoesje / geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Waarom investeer je niet in een s8+ en ruil je s7 in of verkoopt deze?
Een tablet is te groot om vat te houden en dan is een grotere telefoon mogelijk een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke schermgrootte wil je? Als je hem veel in bed gaat gebruiken terwijl je zelf ligt wil je hem waarschijnlijk niet te zwaar hebben. Een kleinere (7 of 8") is vaak lichter dan een 10" uitvoering.

Een andere belangrijke specificatie is het scherm. De Tab S2 is volgens mij bijna de enige tablet met een amoled scherm. Dat zorgt zeker bij video kijken voor een mooi hoog contrast maar ook wat minder natuurlijke kleuren. Aangezien je nu een S7 hebt ben je hier waarschijnlijk wel aan gewend, en dan is de hoge resolutie van het scherm wel erg fijn.
Mij lijkt de S2 dus een prima keuze, maar zoals hierboven al genoemd is, loop eens een mediamarkt oid binnen en hou verschillende tablets vast om een idee te krijgen van grootte, gewicht en balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 21:48
Een tablet die Youtube en internetvideos goed afspeelt is makkelijk te vinden (dat doen ze allemaal vrij redelijk). Voor een goed display zit je dan inderdaad wel aan een iets hogere prijsklasse, maar met 400 euro zou dat wel moeten lukken. Bij veel tablets zie je de 4:3-ratio terugkomen. Voor video is 16:9 misschien minder ruimte-efficiënt maar voor eigenlijk alle andere zaken is 4:3 wat praktischer. Zeker webbrowsen en fotobewerking gaan wat lekkerder op zo'n display.

Wat verder bij tablets en smartphones regelmatig over het hoofd wordt gezien is het uitbrengen van updates. De laatste jaren wordt bv. Samsung hier al wat beter in maar veel producenten zijn hierin erg laks: bugfixes en beveiligingsupdates komen vaak pas maanden later (of helemaal niet) naar jouw toestel, en na een jaar of twee krijg je überhaupt niks meer.

De S2 die je voorgedragen hebt is al anderhalf jaar oud en draait nu al niet de nieuwste versie van android. Goede kans dus dat hij niet zoveel updates meer krijgt; misschien geen goede investering dus als je hem nog een jaar of 3-5 wilt gebruiken voor e-mail, browsen of zelfs bankzaken.

Je geeft aan dat je geen Apple-liefhebber bent; misschien is het de moeite waard om toch eens naar de iPad te kijken. Qua hardwareprestaties is het vergelijkbaar met de tab S3 (de opvolger dus), maar wel voor zo'n 250 euro minder. Ook krijgen Apple-producten normaal gesproken nog zo'n vier jaar de nieuwst softwareversies en veiligheidsupdates. Probeer het eens, zou ik zeggen. Voor je beoogde gebruik is het zeker geen slechte keuze. Uitbreidbaar geheugen heb ik verder overigens niet meegenomen; voor wat je met de tablet van plan bent lijkt het me namelijk niet echt van belang...

gwystyl hierboven geeft terecht aan dat je misschien een kleiner display ook wel fijn zou kunnen vinden. Ikzelf gebruik een 10" tablet; het voordeel daarvan vind ik dat er ook uitstekend op te werken valt. Browsen, spreadsheets bekijken of tekstverwerken gaat een stuk lekkerder als je iets meer ruimte hebt. Op de bank of in bed stoort het formaat me niet als ik Youtube, Netflix of tv kijk.

Succes met je keuze!

[ Voor 0% gewijzigd door B.Schuimpje op 08-12-2017 08:33 . Reden: typo ]

Pagina: 1