NPO Start app - "afspelen mislukt" met Tronfy Android TV Box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 17:32
De NPO heeft een nieuwe app uitgebracht. Voor Smart TV's van 2014 en ouder is deze app NIET geschikt.
Met de nieuwe app kun je uitzendingen op je iOS-apparaat (iPhone/iPad) of op een android smart phone bekijken. Wil je dat echter op je "oude" TV doen, dan kan dat alleen via een ChromeCast of AppleTV. Omdat dat toch loopt via de servers van resp Google en Apple, voel ik daar niet voor.

Ik dacht dat gemiste uitzendingen met deze nieuwe NPO app ook bekeken zouden kunnen worden met mijn android TV box (Tronfy MX IV Telos met android 5.1). Met deze box kan ik bv YouTube video's bekijken en Netflix films. Met de oude NPO app kon ik ook NPO uitzendingen terugkijken met deze box.
Met de nieuwste versie van de NPO app lukt dat niet meer. De voorafgaande reclame komt vlekkeloos door op de TV, maar als de opgevraagde uitzending van start moet gaan, komt de melding "afspelen mislukt".

De NPO helpdesk komt niet verder dan dat NPO android TV boxen niet ondersteunt.
Ook wordt melding gemaakt van HDCP beveiliging, maar dat kan ik niet volgen. Zo'n HDCP beveiliging zou je kunnen omzeilen met bepaalde HDMI splitters, maar voordat ik zo'n kastje aanschaf wil ik wel weten of de HDCP beveiliging de oorzaak van het niet kunnen afspelen is. Weet iemand raad?

Door een laptop met HDMI uitgang te koppelen aan de TV kunnen gemiste uitzendingen ook worden bekeken. Maar is er nog een andere manier om uitzendingen op de "oude" Smart TV te bekijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parkietje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik heb een eenvoudige android tv box. Een MXQ PRO 4k android 7.1 S905W. 8GB rom en 1gb ram.
Op deze vrij goedkope box (+- €39.00) heb ik behalve kodi ook de NPO start app, de RTL app en de kijk app.
Alles werkt goed. Dus ook de app waar het hier om gaat, de NPO app. Ik heb dus wel zoals hierboven vermeld Android 7.1. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft???