Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Mijn vrouw kreeg woensdagavond een SMS van een incassobureau met een dossiernummer en een link naar de site zodat het direct via iDeal betaald kan worden. Deze melding gewoon genegeerd maar vanavond kreeg ze weer een SMS waarin werd gemeld dat ze gemaand werd om te betalen.

Ze is nooit eerder door dit incassobureau benaderd, ook niet via e-mail/post/telefoon.We vermoeden dus dat dit een hoax is of een foutje. Ze heeft zojuist een mail gestuurd naar dit incassobureau want het is wel een bestaand bedrijf en aangegeven dat ze het niet eens is met de vordering.

Zijn er meer mensen bekend met dit soort SMS-jes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Fake.

Incasso bureau gaat je echt niet sms'en. SMS verwijderen en nummer blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hhoekstra schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:
Fake.

Blokkeren?

Screenshots maken en op de bekende "opgelicht??" sites posten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Echt al wel 10x gehad of zo.

Scammers en niet op ingaan, je kan eventueel het nummer blokkeren hoewel dat niet ontzettend veel nut heeft.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wat wel opvallend is dat het bedrijf wel gewoon bestaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Wacht het antwoord even af. Of bel ze.

Welke discussie verwacht je hier? De één zal roepen dat het een scam is, de ander betoogt dat incassobureau's tegenwoordig ook Whatsapp/SMS/Facebook hebben en meestal niet vies zijn van een klein beetje opdringerigheid. Beide zijn waar. Maar als je geen buitenlandse nummers belt of daadwerkelijke iDealt kost het je weinig geld.

Tevens zijn ze meestal prima bereikbaar (per telefoon), want een debiteur met een betalingsregeling is meer waar dan eentje die weigert te betalen. Helemaal als je een zwik met vorderingen hebt opgekocht.

Steek er niet teveel tijd in, want als je echt niets verschuldigd bent dan heb je alleen maar last van hun contactpogingen. En zolang die per SMS komen kun je ze prima blokkeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Thralas op 01-12-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:56
Het is wettelijk verplicht om een herinnering en aanmaning te krijgen. Als je die niet hebt gehad en incassobureau dat niet kan bewijzen doet incassobureau ook niets omdat ze worden terug gefloten bij de rechter. ( wel die rekening betalen want je krijgt dan alsnog je herinnering 😉)
Dus: heb je iets niet betaald en op zijn minst herinnering en aanmaning gehad?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Gewoon contact opnemen met het incasso-bureau via de contact-mogelijkheden die op de website staan (en dan niet de website uit het SMS-je, maar echt die van het bedrijf zelf), dan wordt vanzelf duidelijk wat er aan de hand is.

Ik had zelf iets vergelijkbaars, incassobureau belde op mijn vaste nummer (die ik nergens gebruik) teruggebeld op het contact-nummer van de website, situatie uitgelegd, en bleek dat ze het verkeerde nummer in het dossier hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:12:
Wie zegt dat deze SMS ook echt van dat bedrijf is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gr8-jen schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:17:
Het is wettelijk verplicht om een herinnering en aanmaning te krijgen. Als je die niet hebt gehad en incassobureau dat niet kan bewijzen doet incassobureau ook niets omdat ze worden terug gefloten bij de rechter. ( wel die rekening betalen want je krijgt dan alsnog je herinnering 😉)
Dus: heb je iets niet betaald en op zijn minst herinnering en aanmaning gehad?
Neem aan dat je een (aangetekende) brief bedoelt? Ze heeft nooit eerder iets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Een aanmaning hoeft niet meer aangetekend te zijn. Sinds een jaar of 3. Een e-mail is al voldoende tegenwoordig. Het is wel van belang dat bewezen moet worden dat je het hebt ontvangen.
Als je van niets weet geef je aan dat je geen herinnering of aanmanig hebt ontvangen (Of überhaupt een factuur) en dus met rust gelaten wilt worden tot ze iets laten zien.

Ik heb het zelf ook meegemaakt en kreeg een excuus brief omdat ze toen merkten dat er niets open stond en hun klant geen recht van spreken had.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SMSjes zou ik nooit vertrouwen. Je kan het lekker afwachten. Als er niks met de post is gekomen is het niet rechtsgeldig. Als je niks hebt ontvanngen per post of mail dan zal dit toch een scam zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:58
Is het wel een nl telefoonnummer of heb je een premium lijn moeten bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Incassobureaus doen zeker wel smsen versturen. Dat je niks per brief of email hebt gehad hoeft overigens niets te zeggen, immers als zij een foutief adres danwel email adres van jou hebben maar we een juist telefoonnummer dan zijn die mails / brieven dus wel gestuurd maar niet aangekomen.

Bellen met het bedrijf via nummer op website is het handigst inderdaad, dan weet je zeker of ze jullie echt moeten hebben of een foutief telefoonnummer.

En ja deze situaties komen daadwerkelijk voor bij incassobureaus, en nee dit hoeft niet te betekenen dat ze onterecht geld van je willen. En ja het zou ook heel goed een scan kunnen zijn maar daar kom je enkel achter door te bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang heeft je vrouw haar huidige telefoonnummer? Telefoonnummers worden tegenwoordig snel hergebruikt, ik heb op verschillende burner telefoons wel eens dat soort smsjes gehad, soms werd er zelfs een naam genoemd van iemand anders. Ik heb ze maar gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:12:
Nee, juist niet. Als je namelijk gaat zoeken, dan blijkt het bedrijf namelijk gewoon te bestaan, waardoor mensen eerder geneigd zullen zijn toch gewoon te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
SMS berichten gaan er uit omdat soms de adressen die de opdrachtgevers hebben, niet meer correct zijn.

Op deze manier kom je toch in contact zonder dat ze direct een gerechtelijke procedure hoeven te starten. Het kan (heel) soms voorkomen dat het telefoonnummer niet juist is, maar bijna altijd is het correct.

Het is een stukje service waarmee wordt voorkomen dat je direct opgezadeld wordt met dagvaardingskosten en kosten van de rechtbank.

Ik zou het incassobureau dan ook eerder bedanken dan er negatief over te doen. Scheelt je, als je inderdaad moest betalen, al snel +- € 200 aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:05:
Mijn vrouw kreeg woensdagavond een SMS van een incassobureau met een dossiernummer en een link naar de site zodat het direct via iDeal betaald kan worden. Deze melding gewoon genegeerd maar vanavond kreeg ze weer een SMS waarin werd gemeld dat ze gemaand werd om te betalen.

Ze is nooit eerder door dit incassobureau benaderd, ook niet via e-mail/post/telefoon.We vermoeden dus dat dit een hoax is of een foutje. Ze heeft zojuist een mail gestuurd naar dit incassobureau want het is wel een bestaand bedrijf en aangegeven dat ze het niet eens is met de vordering.

Maar waarom moet je betalen? Welke rekening heb je verzuimd te betalen? Dat is toch eenvoudig te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:21

Wvr

google ff op het nr en kijk wat daar uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Aangezien ts niet meer reageert is het opgelost denk ik. Advies geven is nu sowieso te laat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 10:41
Ook eenmaal gehad, op kamers weliswaar. Telefoonnummer was gekoppeld aan adres en een vorige bewoner had een hoge schuld openstaan bij diverse winkelketens.(online bestellen en niet betalen)

Een telefoontje was voldoende om mijn naam uit dat dossier te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik krijg steeds brieven, van iemand wiens naam ik niet ken. Het is niet de vorige bewoner, die ken ik, maar misschien die ervoor (die heeft het huis in aanbouw gekocht maar er nooit in gewoond, 2 maanden na oplevering doorverkocht aan de vorige bewoner). Heb dat bedrijf een mail gestuurd dat ik die persoon niet ken en die hier niet mer woont, 0 reactie gehad. Ben benieuwd of de brieven nu opdrogen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Haha wat een oplichting is dit. Ik zou never ever ooit iets overmaken. Laat ze maar aan de deur komen en zonder enig papierwerk of logica waar het over gaat ( uitleg etc) zie ik ze wel in de rechtbank!

dag!

[ Voor 11% gewijzigd door freedzed6 op 26-01-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:05:

Dit zijn overduidelijke scams.

Mijn moeder (74) belde ook laatst met zo'n verhaal.

0 schulden, dus kansloos, maar toch paniek. En daar maken ze grif misbruik van.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
BiLLY_daKid schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:16:
Is het wel een nl telefoonnummer of heb je een premium lijn moeten bellen?
Tja dat zou wat zijn. 5 euro pp betalen voor het telefoonnummer dat in het SMSje staat. Ze worden steeds beter he die scammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Toevallig was er zaterdag in kassa dit besproken.
Is wel een interessante aflevering over hoe ze mensen onder druk zetten om maar te betalen terwijl ze geen poot om op te staan hebben.
https://kassa.bnnvara.nl/media/381354

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ramzzz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Dit zijn overduidelijke scams.

Mijn moeder (74) belde ook laatst met zo'n verhaal.

0 schulden, dus kansloos, maar toch paniek. En daar maken ze grif misbruik van.
Het zijn zeker niet altijd scams. Ik heb in het verleden hetzelfde gehad. Incasso bureau gebeld. Dossiernummer bestond. Verder kwam ik helaas niet, omdat ik weigerde om mijn naam te vertellen. Zelf heb ik geen schulden. Waarschijnlijk hadden ze van de client alleen een oud/foutief tel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhoekstra schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:
Fake.

En dat is dus niet waar wat je zegt. Een deurwaarder zal het zeker niet doen, die stuurt je een brief of komt bij je aan de deur. Maar een incassobureau is asociaal en zal op alle mogelijke manieren het geld of de schuld proberen terug te vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ons incassobureau stuurt cliënten wel degelijk SMSjes, met daarin dat ze herinnerd worden aan de openstaande facturen. Ook kan men dan via iDeal betalen..

Dus echt "onzin dat incassobureau's" dergelijke zaken op deze manier oppakken is niet correct.

Wel zijn ze verplicht een herinnering per post/mail te sturen, dus gewoon een ideal link zonder enige vorm van herinnering lijkt mij niet zo netjes.

Sowieso altijd even bellen met het bureau :)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1