Dag medetweakers,
Na een leuke deal te hebben gescoord 2de hands voor een:
Monoblok amp: PBR300X1
Ondiepe sub: P3L-S12
Ben ik nu aan het stoeien met de aansluitingen.
Ik heb een Fiat Punto uit 05/2003 (Net aan nog een mk2 188)
Deze is al voorzien van een leuke radio.
En de speakers voor vervangen.
En de speakers achter vervangen.
Nu is de stock subwoofer aan de beurt.
Ik heb vanmiddag al aan de rechterkant van de auto een remote draad en een dubbele tulp gelegd van voor naar achter.
En morgen ben ik van plan aan de linkerkant van de auto een voedings kabel (10mm2) en de aarde aan te leggen.
Echter vraag ik mij af hoe ik het geheel netjes aan moet sluiten.
Het mono block kwam zonder kabels en stekkers, dus heb in overleg met Pim Tensen webshop een gladen 10mm eco kabelset gekocht. En de gnd/rem/+ stekker voor in de het mono blok. Oja en een speciale 4pins naar 2xrca en 4pins naar 2 speaker draden prefab kabeltjes.
Wat ik denk te moeten doen is de dikke rode draad uit de kabel set, van de accu (met bijbehorende inline fuse) te moeten trekken naar achteren, en deze in de B+ op de versterker te stoppen. (In bijbehorend stekkertje dus)
En de remote draad moet ergens in mijn radio? En in de REM van het stekkertje.
Dan moet de aarde kabel op een opgeschuurd, verfloos, kaal stukje chassis en in de gnd aansluiting van het bijbehorende stekkertje?
De rca stekker en de speaker draad spreken voorzich.
Graag zou ik willen weten of dit juist is, en of ik eventueel een condensator nodig heb voor piekspanningen.
Ik heb overigens een maand oude Varta 44AH accu in de auto zitten.
Foto van de stekker die je in de versterker moet prikken.
Na een leuke deal te hebben gescoord 2de hands voor een:
Monoblok amp: PBR300X1
Ondiepe sub: P3L-S12
Ben ik nu aan het stoeien met de aansluitingen.
Ik heb een Fiat Punto uit 05/2003 (Net aan nog een mk2 188)
Deze is al voorzien van een leuke radio.
En de speakers voor vervangen.
En de speakers achter vervangen.
Nu is de stock subwoofer aan de beurt.
Ik heb vanmiddag al aan de rechterkant van de auto een remote draad en een dubbele tulp gelegd van voor naar achter.
En morgen ben ik van plan aan de linkerkant van de auto een voedings kabel (10mm2) en de aarde aan te leggen.
Echter vraag ik mij af hoe ik het geheel netjes aan moet sluiten.
Het mono block kwam zonder kabels en stekkers, dus heb in overleg met Pim Tensen webshop een gladen 10mm eco kabelset gekocht. En de gnd/rem/+ stekker voor in de het mono blok. Oja en een speciale 4pins naar 2xrca en 4pins naar 2 speaker draden prefab kabeltjes.
Wat ik denk te moeten doen is de dikke rode draad uit de kabel set, van de accu (met bijbehorende inline fuse) te moeten trekken naar achteren, en deze in de B+ op de versterker te stoppen. (In bijbehorend stekkertje dus)
En de remote draad moet ergens in mijn radio? En in de REM van het stekkertje.
Dan moet de aarde kabel op een opgeschuurd, verfloos, kaal stukje chassis en in de gnd aansluiting van het bijbehorende stekkertje?
De rca stekker en de speaker draad spreken voorzich.
Graag zou ik willen weten of dit juist is, en of ik eventueel een condensator nodig heb voor piekspanningen.
Ik heb overigens een maand oude Varta 44AH accu in de auto zitten.
Foto van de stekker die je in de versterker moet prikken.

[ Voor 16% gewijzigd door John Doos op 01-12-2017 19:59 ]
Nee