Auto audio leek "Punto Power"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:44

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Dag medetweakers,

Na een leuke deal te hebben gescoord 2de hands voor een:
Monoblok amp: PBR300X1
Ondiepe sub: P3L-S12

Ben ik nu aan het stoeien met de aansluitingen.

Ik heb een Fiat Punto uit 05/2003 (Net aan nog een mk2 188)
Deze is al voorzien van een leuke radio.
En de speakers voor vervangen.
En de speakers achter vervangen.

Nu is de stock subwoofer aan de beurt.
Ik heb vanmiddag al aan de rechterkant van de auto een remote draad en een dubbele tulp gelegd van voor naar achter.
En morgen ben ik van plan aan de linkerkant van de auto een voedings kabel (10mm2) en de aarde aan te leggen.

Echter vraag ik mij af hoe ik het geheel netjes aan moet sluiten.
Het mono block kwam zonder kabels en stekkers, dus heb in overleg met Pim Tensen webshop een gladen 10mm eco kabelset gekocht. En de gnd/rem/+ stekker voor in de het mono blok. Oja en een speciale 4pins naar 2xrca en 4pins naar 2 speaker draden prefab kabeltjes.

Wat ik denk te moeten doen is de dikke rode draad uit de kabel set, van de accu (met bijbehorende inline fuse) te moeten trekken naar achteren, en deze in de B+ op de versterker te stoppen. (In bijbehorend stekkertje dus)
En de remote draad moet ergens in mijn radio? En in de REM van het stekkertje.
Dan moet de aarde kabel op een opgeschuurd, verfloos, kaal stukje chassis en in de gnd aansluiting van het bijbehorende stekkertje?

De rca stekker en de speaker draad spreken voorzich.
Graag zou ik willen weten of dit juist is, en of ik eventueel een condensator nodig heb voor piekspanningen.
Ik heb overigens een maand oude Varta 44AH accu in de auto zitten.

Foto van de stekker die je in de versterker moet prikken.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fnbss9.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door John Doos op 01-12-2017 19:59 ]

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Idd, de 12V moet in de B+ en de G(round) moet aan een massapunt. Vaak zit er bij de achterlichten of bij de autogordels wel een bout die door het chassis gaat en waar je de massa aan kunt sluiten.

Ga je de versterker bruggen? Aangezien je er maar 1 sub aan hangt? Let dan even op hoe je de speakerdraden aansluit.

[s]Verder is een condensator niet nodig, je gebruik 10mm2 kabel met een 40A zekering. Dat is max. 40A*12V=88Watt maximaal. Dat zijn geen enorme vermogens. Die 300 Watt RMS ga je overigens dus never nooit niet halen (nog even los van het feit of die versterker dat überhaupt wel kan leveren).
/edit: ik moet rekenen aan Excel overlaten...

Gewoon aansluiten, het is allemaal niet high-end spul dus het hoeft allemaal niet top-notch aangesloten te worden. Als het lekker boemt, lekker zo laten!

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 01-12-2017 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23

InFamous

excommunicado

@Icephase 88 watt maximaal? 40*12 is altijd nog 480 Watt.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:45:
@Icephase 88 watt maximaal? 40*12 is altijd nog 480 Watt.
Djiezus... 8)7

Ik stop voor vandaag, allemachtig wat een domme rekenfout... sorry boys and girls, gelukkig zit Ragdoll wél op te letten! Ik pas mijn reactie wel ff aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:44

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de vlotte reacties, de versterker ga ik niet bruggen. Want dit is volgens mij simpel weg niet mogelijk sinds het een monoblok is. En dus ook maar 1 uitgang heeft.

Morgen lekker beunen, voor nu fijn weekend!

Nee