Speaker setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malskippetje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:10
Dag heren,

Ik heb op mijn zolderkamertje 2 15" speakers (Devine Trono 15) staan, maar ik wil er nog een subwoofer bij die krachtige bass levert op frequenties als 18 en 20hz. Ik heb momenteel nog een oude versterker (Pioneer DC-Z81) van mijn pa in gebruik. Ik heb geen idee hoeveel watt hij per kanaal levert, het enige wat ik weet is dat hij 2 speakercable (volgens mij heten die bananen) uitgangen heeft. Kan ik hier nog een subwoofer tussen plaatsen? En zo ja hoe moet ik de kabels laten lopen en hoeveel ohms/watt kan die subwoofer maximaal zijn? Suggesties voor een subwoofer zijn uiteraard welkom!
Of moet ik een andere versterker kopen die meerdere of andere uitgangen heeft? Mocht ik hier mee doorpakken, ligt mijn budget rond de 300/400 euro (als er een versterker bij moet dan. De subwoofer zelf heb ik +/- 150 voor over). Ik heb niet erg veel verstand van speakers en alle termen daar omheen, dus graag uitleg geven alsof ik 10 ben ;)

Mvg Sven

[ Voor 21% gewijzigd door malskippetje op 01-12-2017 19:57 . Reden: laatste alinea toegeveoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een subwoofer nieuw koopt is dat een actieve met zijn eigen versterker. Als je zogt dat die sub high level in- en uitgangen heeft, dan kun je hem er zo tussen zetten.

Suggesties voor een sub doe ik bewust niet. Geen idee wat je budget is en bovendien verwachten we eigen inzet, dus eerst zelf zoeken.

En in het juiste subforum je vraag stellen helpt ook, er is niet voor niks een heel subforum Consumentenelektronica Aankoopadvies

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:04

rdejongjr

Gnome

Arme buren, ontzettende herrie heb je al van die kiloknaller speakers. Geen mooi geluid, enkel volume.
Wil je meer genieten van mooie stukken muziek, vraag gerust verder.

Wil je meer BOOM voor je geld, kun je beter informeren bij de car tuning hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worde horen daar thuis.

Speakers zijn audio-apparaten. Die worden inhoudelijk in Audio en HiFi besproken, maar aangezien dit aankoopadvies betreft hoort het in: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Move OH -> CEA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je versterker (of eigenlijk: hele set) levert weinig tot geen vermogen. Wees blij dat je er een paar van die hakkietakkie speakers mee aan kunt sturen.
Zoals gezegd, je kunt er een sub naast zetten. Voor jouw budget haal je die hele lage frequenties al niet, dan heb je een veel hoger budget nodig. Maar een normale sub van ca 200 euro gaat zeker een aanvulling zijn. Blaas je ook je Pioneer niet op ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Ik heb op mijn zolderkamertje .. maar ik wil er nog een subwoofer bij die krachtige bass levert..
Hou je wel rekening met je onderburen/medebewoners? Bassen kunnen erg naar doordreunen.
Pagina: 1