Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 997645

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb vele videos en forums afgezocht en begrijp nog steeds niet waarom tray goedkoper is dan boxed?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
1060
slechte amd proc
oud asrock mb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
vele forums afgezocht

Beste antwoord (via Anoniem: 997645 op 02-12-2017 17:16)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:46

rdejongjr

Gnome

Vanaf skylake zit bij de K varianten geen koeler meer bijgeleverd.

Wil je lang en zeker genieten van je systeem en soms een OC proberen zou ik niet klootviolen met een tray variant.
Verbruik je een paar honderd cpu's in de maand en wil je een gestroomlijnde assemblage, neem tray.

Garantie op een tray variant; 6mnd (Ja ik weet dat het volgens de wetgeving niet zou kunnen maar toch)
KUNT NIET DIRECT BIJ INTEL AANKLOPPEN VOOR GARANTIE
Verpakking van een tray variant: tray, of whatever jouw etailer heeft liggen er voor.

Garantie van een boxed; 3+ jaar
Super goede serviceafdeling van intel staat voor je klaar, defect wordt opgehaald en enkele dagen later een nieuw exemplaar in huis! Kan menig webshop niet aan tippen.
Verpakking van boxed: mooi doosje, instructies en een sticker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:10

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Tray komt zonder de Intel doos, boekje(s) en stock koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bij boxed zit er normaliter een ventilator bij, bij tray niet. Tray zit vaak een simple plastic doosje, meer niet, boxed zit in nette Intel verpakking.
https://www.clickx.be/win...-tray-en-boxed-processor/

[ Voor 71% gewijzigd door route99 op 01-12-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke zou dan de beste keuze zijn als de stock koeler prima koelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bij de K (overclock) versies zit in de regel tegenwoordig ook geen koeler meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:03
Boxed, want daar zit koeler bij, als je die wilt. Voor mensen die een third party cooler willen (ook wel after market genoemd), is er de tray versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 20:54

RPS13

S T Y L E

Klopt, K CPU's hebben geen stock cooler. Heb altijd boxed K en X CPU's gekocht en heb nog nooit een stock cooler gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Er kwam een PB bij mij : boxed CPU K-type altijd zonder koeler
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
De i5 2500K wel
De i7 7700K niet
Beide CPU's heb ik zelf.
Het is mij niet bekend of dit het nieuwe beleid van Intel is.

i5 2500K specs
Type koeling Actieve fan
Verkoopstatus (CPU) Boxed

[ Voor 37% gewijzigd door route99 op 01-12-2017 19:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:46

rdejongjr

Gnome

Vanaf skylake zit bij de K varianten geen koeler meer bijgeleverd.

Wil je lang en zeker genieten van je systeem en soms een OC proberen zou ik niet klootviolen met een tray variant.
Verbruik je een paar honderd cpu's in de maand en wil je een gestroomlijnde assemblage, neem tray.

Garantie op een tray variant; 6mnd (Ja ik weet dat het volgens de wetgeving niet zou kunnen maar toch)
KUNT NIET DIRECT BIJ INTEL AANKLOPPEN VOOR GARANTIE
Verpakking van een tray variant: tray, of whatever jouw etailer heeft liggen er voor.

Garantie van een boxed; 3+ jaar
Super goede serviceafdeling van intel staat voor je klaar, defect wordt opgehaald en enkele dagen later een nieuw exemplaar in huis! Kan menig webshop niet aan tippen.
Verpakking van boxed: mooi doosje, instructies en een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb een nieuwe stock koeler die ik nog had liggen gewoon op mijn i7 7700K gezet. Zoals ik nu aan het werken ben 29-32ºC, heel netjes dus. En met een stress test tot de T constant was kwam ik niet hoger dan 83ºC, de "TJUNCTION mag 100°C worden. Dat gebeurt hier maar af en toe. Als ik hem permanent ga stressen en mijn monitor zou laten zien dat de T uiteindelijk toch geleidelijk omhoog klimt, dan wordt het tijd voor een betere koeler. Kwestie van goed naar je eigen gebruik van de pc kijken, niet "penny wise pound foolish".... Ik had dit systeem alleen maar als "projectje" gebouwd, mijn "oude" i5 2500K was eigenlijk nog goed genoeg voor mij en die had dus zelf al een stock koeler, nooit problemen mee gehad. Eigenlijk is die i7 7700K nu wat overkill voor mijn gebruik, to be honest.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 02-12-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En welke after market koeler is goed, onder 50 euro vorr een lichte overclock voor de 8600K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:02

TommieW

Numa numa.

Anoniem: 997645 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:16:
En welke after market koeler is goed, onder 50 euro vorr een lichte overclock voor de 8600K?
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Anoniem: 997645 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:16:
Veel mogelijkheden, rond de €30-40 zit de sweetspot voor de luchtkoelers. kijk naar Scythe, Coolermaster (zoals de Hyper 212 Evo of zoiets) en Cryorig. Ik zou eerlijk gezegd overwegen om iets meer te besteden (rond de €85) en de beste luchtkoeler van BeQuiet of Noctua (D15) te kopen. Het is het waard. Is het nodig om die 8600k maximaal te overklokken? Nee. Je gaat wel minder lawaai hebben. In het geval van Noctua krijg je ook een plaatje meegeleverd voor een nieuw moederbord als het in de toekomst niet past, je doet gemakkelijk >10 jaar met zo'n luchtkoeler, zo gek is die extra investering dan niet voor minder lawaai.
Ik zal het gemakkelijk voor jou maken, kijk hier naar en jij weet alles wat je hoeft te weten over de prijs en de prestatie van de diverse koelers .

PS
Het is te overwegen om tot februari te wachten, dan komt AMD met nieuwe CPU's en de prijs van de 8600k zal waarschijnlijk tegen die tijd lager liggen. Het is maar net hoe erg je handen jeuken om snel te upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 03-12-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04 21:58

Thomg

Aww yiss

Pagina: 1