Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukas.vandijk
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 17:05
Beste allemaal!

Ik heb een: 975X Platinum PowerUp Edition (https://www.msi.com/Mothe...rUp_Edition/Specification)

Deze wil ik graag upgraden met de Intel Xeon X5450: Beknopte beschrijving:

Xeon X5450, hij heeft 12 MB cache en draait op 3 GHz base clock speed
de processor is professioneel gemodificeerd voor socket 775. Deze processor werkt in socket 775 of 771 met elke chipset.

Nu is mijn simpele vraag of dit gaat werken. Is de hardware compatible met elkaar..? Intensief gezocht op internet en het lijkt compatible. Maar ik zou toch graag bevestiging van echte kenners willen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie feedback.
Grt. Lukas

Beste antwoord (via lukas.vandijk op 01-12-2017 20:28)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Een paar dingen:

- Op de site van MSI staat de Xeon niet in de support lijst
- 975X chipsets kúnnen wel 1333Mhz FSB (niet support officieel, maar heb zelf een bord die het wel kan), maar was vaak een BIOS update voor nodig en werking niet gegarandeerd
- 975X chipset zijn niet zo happig op 45nm processors (zoals de Xeon), soms werkt het, heel vaak werkte het niet, en als ik naar de CPU support lijst kijk staat er geen enkele 45nm CPU tussen, zelfs geen Core2Duo's

Dus al met al, schat ik de kans zeer laag in dat het gaat werken.
Als je met zo'n Xeon aan de gang wil moet je denk ik eerder kijken naar een P35 of P45 chipset, die hadden wel 45nm support.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Ik denk niet dat het gaat werken je moederbord ondersteunt tot 1066mhz fsb processors en de xeon is 1333mhz fsb

[ Voor 3% gewijzigd door ETHART op 01-12-2017 18:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Een paar dingen:

- Op de site van MSI staat de Xeon niet in de support lijst
- 975X chipsets kúnnen wel 1333Mhz FSB (niet support officieel, maar heb zelf een bord die het wel kan), maar was vaak een BIOS update voor nodig en werking niet gegarandeerd
- 975X chipset zijn niet zo happig op 45nm processors (zoals de Xeon), soms werkt het, heel vaak werkte het niet, en als ik naar de CPU support lijst kijk staat er geen enkele 45nm CPU tussen, zelfs geen Core2Duo's

Dus al met al, schat ik de kans zeer laag in dat het gaat werken.
Als je met zo'n Xeon aan de gang wil moet je denk ik eerder kijken naar een P35 of P45 chipset, die hadden wel 45nm support.