Toon posts:

Volume regelen Blu-ray speler Philips bdp7700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Graag wil ik weten hoe ik het volume kan regelen van mijn Philips bdp7700 Blu-ray speler. Sinds vandaag heb ik speakers aangesloten (7.1) en alles via het menu getest en ingesteld (afstand speakers). Alles werkt dus ik dacht ik gooi er een disc in en genieten maar helaas. Ik hoor het geluid heel zachtjes maar heb niet de optie om het harder te zetten. Kan iemand mij vertellen waarom? Ik dacht misschien heb ik een versterker nodig maar waarom kan ik dan speakers aansluiten via de achterzijde?

Mvg,
Aaron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je antwoord staat op bladzijde 5 van de handleiding... Als je 5.1 of 7.1 geluid wilt hebben dan zal er een versterker tussen moeten. De speler beschikt niet over een eigen versterker voor eventuele luidsprekers. (ik moet de eerste luidsprekers met een cinch-connector ook nog tegen komen.

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 01-12-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke speakers heb je aangesloten en hoe?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie het inderdaad. Dan rest mij nog de vraag. Hoe sluit ik een versterker aan? Stel ik heb een versterker, wat voor kabel gebruik ik dan om het geluid van de Blu-ray speler te versterken? Normaliter doe je toch je speakerdraad in je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb speakers van een ander Philips homecinema setje gebruikt. Speakerdraad gaat gewoon met tulp aansluiting in de achterkant. Er staat aangegeven welke speaker waar moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Zie pagina 5 van de handleiding, zoals ik het zie kun je vrijwel elke versterker erop aansluiten, kies maar hoe je het wilt aansluiten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank allemaal,

Ik koop binnenkort een versterker waardoor het geluid van televisie ook over de speakers kan.

Goed weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kun je versterkers vinden die 5.1 of 7.2 doen via TOSLINK (optische kabel): categorie: Versterkers en receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:26:
Heb speakers van een ander Philips homecinema setje gebruikt. Speakerdraad gaat gewoon met tulp aansluiting in de achterkant. Er staat aangegeven welke speaker waar moet.
Dat het past, betekent nog niet dat het goed werkt. Dat apparaat is niet geschikt om zonder tussenkomst van een versterker speakers op aan te sluiten! Nu gaf je al aan een versterker te gaan kopen, maar volgens mij denk je nog steeds dat dat iets optioneels is. Dat is het dus niet. Ook voor anderen die dit topic tegenkomen: haal een versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:35:
Bedank allemaal,

Ik koop binnenkort een versterker waardoor het geluid van televisie ook over de speakers kan.

Goed weekend!
Nee, je gaat binnenkort een home cinema receiver kopen met HDMI ingangen zodat je je BR speler met HDMI aan kunt sluiten en idd 5.1 of 7.1 signaal zoals het op de BR disc staat, door kunt krijgen ;)

EN als ik je zo hoor gaat het voor geen meter klinken met de speakers die je nu hebt (tulp pluggen en een onbekende maar vermoedelijk onversterkte subwoofer). Dus tegen die tijd horen we je wel weer; mag je een nieuw topic maken met foto's van aansluitingen en waarom je het allemaal niet lukt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tulp pluggen heb ikzelf aan het speakerdraad gemaakt. Had geen andere mogelijkheid dus heb er van die adaptertjes voor gehaald.

Ik heb inderdaad gekeken naar een home cinema receiver met hdmi aansluiting van Harman Kardon. Bedankt voor de tip betreft een subwoofer met versterker. Ik hoef geen extreem hard geluid maar het moet uiteraard wel mooi geluid zijn. As ik tege die tijd weer vragen heb dan weet ik waar ik moet zijn. Thanks!
Pagina: 1