Xbox One Controller draadloos gebruiken op de PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 20:50
Mijn vraag
Ik ben van plan om een Xbox One Controller voor de PC aan te schaffen en ik vroeg mij af of je een ingebouwde bluetooth kaart/moederbord die bluetooth ondersteunt nodig hebt om de Xbox One Controller draadloos te kunnen gebruiken, of kun je hem zonder Bluetooth kaart/dongle ook draadloos gebruiken?

Ik snap dat je de controller via een kabel op elke computer kunt gebruiken, mijn vraag is dan ook of je hem draadloos kunt gebruiken als je computer geen bluetooth ondersteunt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Computer met Windows 10 zonder ingebouwde bluetooth fuctionaliteit
pricewatch: Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel voor Windows...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op Google geen duidelijk antwoord kunnen vinden en ik wil dit zeker weten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Ik had wel een artikel gevonden over de nieuwe Xbox One S Controller die met elke Bluetooth dongle schijnt te werken. https://www.vg247.com/201...y-on-pc-without-a-dongle/

De Xbox One S controller zelf schijnt wel verbeterd te zijn t.o.v de gewone Xbox One Controller. Als ik de normale variant die voor de Xbox is gemaakt koop, wordt er geen kabel meegeleverd, maar ik las op internet dat ik elke micro USB kabel daar voor kan gebruiken, dus dan is dat geen probleem als de controller verder gewoon op Windows 10 werkt. Denk dat ik dus beter de One S controller kan kopen ipv de gewone.

De Bluetooth adapter van Microsoft kost 23 euro, terwijl ik voor 8 euro een andere bluetooth adapter kan kopen. Werkt die ook goed met een Xbox One S Controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-09 23:32

cptbuttlick

Team green

ik heb een one windows edition toen gekocht.
Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Update: De Xbox One S Controller werkt goed met een goedkope bluetooth adapter en ook met een willekeurige micro USB kabel.

Ik moet wel zeggen dat het een zeer fijne controller is. Misschien wel de beste die ik ooit heb gebruikt. De native support voor veel games op de PC is ook chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tech_SSD schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:18:
Update: De Xbox One S Controller werkt goed met een goedkope bluetooth adapter en ook met een willekeurige micro USB kabel.

Ik moet wel zeggen dat het een zeer fijne controller is. Misschien wel de beste die ik ooit heb gebruikt. De native support voor veel games op de PC is ook chill.
Een Xbox One S-controller werkt inderdaad met elke willekeurige bluetooth-dongle, en elke willekeurige micro-usb kabel. Ik merk zelf wel een lichte inputlag met een dongle ten opzicht van een kabel. Tevens kun je met een bluetooth-dongle maar één controller tegelijk gebruiken, als je de officiële wireless adapter koopt kun je er meerdere tegelijk aansluiten. Als dat niet nodig is, voldoet een standaard bluetooth-dongle dus prima!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Bart ® schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:19:
[...]

Een Xbox One S-controller werkt inderdaad met elke willekeurige bluetooth-dongle, en elke willekeurige micro-usb kabel. Ik merk zelf wel een lichte inputlag met een dongle ten opzicht van een kabel. Tevens kun je met een bluetooth-dongle maar één controller tegelijk gebruiken, als je de officiële wireless adapter koopt kun je er meerdere tegelijk aansluiten. Als dat niet nodig is, voldoet een standaard bluetooth-dongle dus prima!
Kan het misschien zo zijn dat een duurdere bluetooth dongle een betere bluetooth verbinding kan hebben? Ik heb weinig verstand van bluetooth en bluetooth dongles, maar ik kan me voorstellen dat het misschien wel uit maakt. Of zijn alle bluetooth dongles ongeveer hetzelfde?

Een draadloze muis schijnt ook lichte inputlag te hebben als je hem voor games gebruikt.

Ik heb zelf geen inputlag gemerkt. Maar ik speel ook geen competitieve en snelle games met mijn controller. Ik gebruik hem gewoon voor wat single player games die met een controller fijner spelen. Voor bijv online shooters gebruik ik mijn muis en toetsenbord omdat een muis preciezer is.

Ik denk dat die inputlag zo mild is dat het toch niet veel uitmaakt, zeker niet voor singleplayer games. Mocht ik het later toch merken, dan kan ik ook gewoon een micro USB kabel gebruiken.

PS: Als je 5 meter van je computer vandaan bent maakt het volgens mij echt niet uit welke bluetooth dongle je hebt, als die maar werkt. Ik zag alleen in de specs staan dat sommigen een verder bereik hebben, maar je hebt echt geen bereik van 30m ofzo nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Tech_SSD op 20-12-2017 22:56 ]

Pagina: 1