Ik zoek een?
Heel erg comfortabele koptelefoon.
Wat is je budget?
Tot ongeveer EUR250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Op dit moment gebruik ik een gaming headset met mic (Steelseries Siberia) maar die vind ik al vrij snel erg oncomfortabel zitten, zodanig dat mijn oren er wat gevoelig van worden. Heb een mic met arm in bestelling staan zodat ik vrij ben een goede koptelefoon aan te schaffen zonder naar mic oid te hoeven kijken, dan heb ik meteen ook iets voor muziek
Ben niet echt een audiofiel maar wel allergisch voor slecht geluid, overdreven boom en een "goedkope rommel factor", dus beetje kwaliteit is wel wenselijk. Allerbelangrijkste factor is voor mij echter draagcomfort, het liefst merk ik niet dat ik hem op heb.
Wat heb je zelf al gevonden?
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan voldoende producten vinden, echter, uiteindelijk vind ik dan toch altijd weer tegenstrijdige reviews waarin iemand een opmerking maakt a la "zweterig na een tijdje", "kussens kriebelen" etc waardoor ik twijfel. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar gebruikers die, zoals ik, ook heel erg veel waarde hechten aan comfort en me iets aan kunnen raden in de trant "kan ik rustig 4 uur op hebben en merk er niks van". Er zijn zoveel bomen... waar is nou dat bos
Een aantal koptelefoons die me interessant leken, vraag is dus wat vinden mensen van het comfort na lang dragen:
Heel erg comfortabele koptelefoon.
Wat is je budget?
Tot ongeveer EUR250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Op dit moment gebruik ik een gaming headset met mic (Steelseries Siberia) maar die vind ik al vrij snel erg oncomfortabel zitten, zodanig dat mijn oren er wat gevoelig van worden. Heb een mic met arm in bestelling staan zodat ik vrij ben een goede koptelefoon aan te schaffen zonder naar mic oid te hoeven kijken, dan heb ik meteen ook iets voor muziek
Wat heb je zelf al gevonden?
- Over ear model aangezien mijn ervaring met on ear modellen en oordopjes is dat deze uiteindelijk toch altijd gaan vervelen. Ben verder gemiddeld tot redelijk groot (1.85m) en heb geen kleine oren, dus wellicht is dat ook een factor
- Soms heb ik achter de PC een bril op als ik vermoeide ogen krijg, zou fijn zijn als ik daar geen last van krijg met headset (is ook een catalysator voor pijn aan de oren lijkt het, gebeurt eerder als ik die op heb).
- Open of closed - niet echt een voorkeur. Ik zal hem voornamelijk in een aparte ruimte op hebben dus omgevingsgeluid heb ik vrijwel niet, en anderen zullen er ook geen last van hebben.
- Ik zal hem thuis gebruiken, dus inklapbaar heeft geen meerwaarde.
- Kabel is geen enkel bezwaar hoewel ik evt. opensta voor bluetooth (geen ervaring mee echter, is dat wel geschikt voor gaming ivm delays enzo?). Ik verwacht dat bluetooth module + accu de headset ook zwaarder maakt waardoor ik inlever op comfort.
- Ter referentie: op mijn werk gebruik ik nu met regelmaat een Sennheiser HD558, die me op zich goed bevalt echter heb ik het idee dat het wellicht nog net een stapje beter zou kunnen.
- Ik zal hem voornamelijk aan de PC hangen, wellicht af en toe aan een versterker (Marantz NR1606). Welke invloed heeft impendantie nog? Ik lees dat ik het beste voor 80 Ohm of minder kan gaan omdat je er anders niet "alles uithaalt". Ben een beetje een leek op dit gebied, de Sehnheiser van het werk heeft 50 Ohm en "doet het prima"
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan voldoende producten vinden, echter, uiteindelijk vind ik dan toch altijd weer tegenstrijdige reviews waarin iemand een opmerking maakt a la "zweterig na een tijdje", "kussens kriebelen" etc waardoor ik twijfel. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar gebruikers die, zoals ik, ook heel erg veel waarde hechten aan comfort en me iets aan kunnen raden in de trant "kan ik rustig 4 uur op hebben en merk er niks van". Er zijn zoveel bomen... waar is nou dat bos
Een aantal koptelefoons die me interessant leken, vraag is dus wat vinden mensen van het comfort na lang dragen:
- pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
- pricewatch: Edifier H880 (Zwart)
- pricewatch: AKG K 701 (Zilver)
- pricewatch: Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zwart) (heeft bluetooth, eigenlijk omdat een collega dat aanraadde)
- pricewatch: JBL E65BTNC (Zwart) (zelfde verhaal collega)
- pricewatch: Sony MDR-1A (Zwart) (mijn ervaring is dat Sony altijd een beetje "boomie" is maar wellicht is dat achterhaald)
Bnet pindle#2913