Programmeerbare Bluetooth knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
Beste Tweakers,
Ik ben al tijdje op zoek naar een programmeerbare Bluetooth knop voor een Android telefoon (in dit geval de Samsung A5 2017).

Het is de bedoeling dat als er op de knop gedrukt wordt direct gestart wordt met het opnemen van video (dus vanuit stand-by) en als er nog een keer gedrukt wordt er gestopt wordt met opnemen.

Nu zijn er op bijvoorbeeld Alieexpress genoeg knoppen te koop die werken als iBeacon en genoeg knoppen die werken als “shutter” knop voor je camera, maar deze laatste werken niet vanuit stand-by. Daarnaast bestaat er nog een FLIC knop, maar die is aan de dure kant ($30).

Kan ik dit soort knoppen op enige manier herprogrammeren om een andere actie uit te voeren? Is het überhaupt mogelijk deze actie middels 1 knop te laten uitvoeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik betwijfel of het uberhaupt mogelijk is vanuit standby,
Verder kun je de actie zelf misschien wel starten via Tasker, maar nogmaals, waarschijnlijk niet als hij in standby/lockscreen staat. (tenzij Root)
Met een ESP kun je wellicht wat programmeren qua knop/bluetooth gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
ESP geeft me wel een duwtje in de goede richting, maar ik ben bang dat dit mij de pet te boven gaat.

Als ik het me het goed herinner had ik vroeger een Bluetooth oortje (toen die nog hip waren) waarmee je op de belknop kon drukken en hiermee het laatst gekozen nummer bellen. Dat zou betekenen dat er vanuit stand-by wel een actie gemaakt moet kunnen worden.

Andere oplossing is om een knop met usb C te hebben, maar dat schijnt ook niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:30
Waarom moet het perse een mobiele ( android) toestel zijn ? kan je niet simpelweg een video camera / gopro / action cam nemen waarbij je met de usb ingang of expansion connector de juiste signalen doorgeeft om te filmen en stoppen ?