beginnen met minen.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Hoi,

Ik ben Pascal 14 jaar en vind het leuk om pcs en dergelijke te bouwen.
Nu kwam ik laatst bitcoins tegen en lijkt met het wel geinig om een rig te bouwen.
Ik heb me al redelijk ingelezen maar loop nog tegen een aantal vragen aan.
Ik heb nog een oud systeem staan met een core2duo.
Is er een Nederlandse miningpool met evt een forum voor vragen?
Wat kan ik het beste gaan minen?
Ik heb nog geen gpus gekocht dus kan ik qua coins nog alle kanten op.
Kan ik beter ergens een tweedehands gputje op de kop tikken of een nieuwe kopen?
Mij sprak een 2dehandsje wel aan ene 7970/90 of 770/870bijvoorbeeld.
kan ik beter 1 of meerdere kaarten nemen?

Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Denk dat jouw ouders niet heel blij worden als je even leuk dag en nacht een pc gaat laten minen (stroomkosten, herrie en hitte, vooral die eerste)...
Op je vraag of er een Nederlandse miningpool is met evt forum: Dat is een perfecte opdracht voor Google ;)

Je kan het beste je eerst inlezen over hoe minen werkt, welke opties er zijn, en daarna pas gaan denken aan GPU's kopen etc. Vooral omdat je dan ook op zaken als je voeding moet letten...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Kijk ook eens op deze site:
http://whattomine.com/

Daar kun je je setup invoeren en vergeet niet de stroomkosten juist te zetten!
Dan zal je zien dat minen niet zo heel interessant is op het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
RGAT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:34:
Denk dat jouw ouders niet heel blij worden als je even leuk dag en nacht een pc gaat laten minen (stroomkosten, herrie en hitte, vooral die eerste)...
Op je vraag of er een Nederlandse miningpool is met evt forum: Dat is een perfecte opdracht voor Google ;)

Je kan het beste je eerst inlezen over hoe minen werkt, welke opties er zijn, en daarna pas gaan denken aan GPU's kopen etc. Vooral omdat je dan ook op zaken als je voeding moet letten...
We hebben een pand van 2000m2 en wonen erboven dus is het eerder een goedkoop kacheltje :) .
Stroomkosten gaat btw af en betaal ik gewoon aan ze terug.
En qua voeding neem ik gewoon een oud server voedingkje (veel output, platinum/gemaakt voor 24/7 en vrij goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
En ik heb allang gezocht naar nl pools maar er was alleen een uit 2010............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Tja zelfs met BTW eraf (hoe ga je dat berekenen btw, moet er een stroommeter tussen etc...) zal het heel wat maandjes duren voordat je uit de kosten bent (even aanname dat de cryptocoin die je zou minen niet in waarde zakt...)
De meeste server voedingen hebben geen PEG connectors voor je videokaart, welke zat je aan te denken?

Overigens eerste gok voor een zoekopdracht 'NL mining pool' leverde al tig resultaten op ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
Pascalnl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:57:
We hebben een pand van 2000m2 en wonen erboven dus is het eerder een goedkoop kacheltje :) .
Stroomkosten gaat btw af en betaal ik gewoon aan ze terug.
Je mist het punt een beetje: het kost je een stuk meer aan stroom dan dat het je aan (bit)coin waarde oplevert over 't algemeen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 20-05 16:59

mark-k

AKA markkNL

Hydra schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:40:
[...]

Je mist het punt een beetje: het kost je een stuk meer aan stroom dan dat het je aan (bit)coin waarde oplevert over 't algemeen.
Dat was 5 jaar geleden ook zo met bitcoin maar inmiddels slaat iedereen die het daarom maar niet gedaan heeft zich voor de kop ;) (inclusief yours truly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

mark-k schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:52:
[...]

Dat was 5 jaar geleden ook zo met bitcoin maar inmiddels slaat iedereen die het daarom maar niet gedaan heeft zich voor de kop ;) (inclusief yours truly)
Je vergeet even dat het minen van een bitcoin haast onmogelijk is, zeker met een hobby setje zoals TS zoekt.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Het is geen garantie dat je een BTC mined als je je PC 24/7 laat minen. Dus snap je opmerking niet helemaal.
Het is wel een garantie dat je de stroomrekening moet betalen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door .SnifraM op 01-12-2017 20:10 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
.SnifraM schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:09:
[...]

Het is geen garantie dat je een BTC mined als je je PC 24/7 laat minen. Dus snap je opmerking niet helemaal.
Het is wel een garantie dat je de stroomrekening moet betalen 8)7
nouja je kan de shit die je mined wel exchangen voor btc natuurlijk, heb het zelf paar jaar terug gedaan met 24 gfx cards ofzo en had niet echt grote financiele reserves en kostte iets van 1000 euro p maand aan stroom, dus moest alles eigenlijk wel meteen verkopen (ook om investering eruit te halen)... maar goed, ben er niet rijk van geworden, berg gratis hardware gehad, maar daar houd t wel mee op...
maja wel beetje pech gehad, aantal bitcoin verloren in exchange hack... nouja pech... had ze natuurlijk nooit op exchange moeten laten staan, maar goed da's een ander verhaal... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Ik heb even wat ingevuld op whattomine en er kwam uit dat ik met 2 750tis 2.50/3 euro per dag kan verdienen....
Dus dan zou het best wel profitable zijn aangezien ik de kaarten er dan na 3/4 maanden uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Heb je de stroomkosten ook meegerekend nee denk het niet want dan kost het je meer als 3 euro per dag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Ja heb ik meegerekend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 21:14

dbzfan

Nee.

Voor dat geld kun je ook een uurtje per week folders rondbrengen en daar coins van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:56
Ik ben benieuwd naar jouw berekening. Zou je die even willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
[...]

Beetje raar, als minen te duur was moest je gewoon kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlugVlug
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 11:29
Ik ben mezelf ook aan het verdiepen in het minen maar niet zozeer voor de opbrengst. De techniek en de software interesseren mij het meest. Ben sinds een paar weken wat aan het proberen met crypto’s die (nog) niet verhandeld worden, de opbrengst in aantallen coins is dan wel leuk om te zien. Mine op dit moment gewoon met PCU en GPU. Deze mining pool is voor een beginner wel leuk 74.208.223.253 levert nu niets op maar om de techniek te leren wel leuk om iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Pascalnl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:27:
Nu kwam ik laatst bitcoins tegen en lijkt met het wel geinig om een rig te bouwen.
[...]
Ik heb nog geen gpus gekocht dus kan ik qua coins nog alle kanten op.
Kan ik beter ergens een tweedehands gputje op de kop tikken of een nieuwe kopen?
Mij sprak een 2dehandsje wel aan ene 7970/90 of 770/870bijvoorbeeld.
Ik zou geen moeite nemen om aan Bitcoin te beginnen. De berekeningen die nu nodig zijn daarvoor zijn videokaarten al niet snel genoeg meer voor, zeker niet de oudjes die jij noemt. De grootste miners gebruiken ASICs daarvoor. De kosten om te beginnen liggen zo hoog, inclusief stroomverbruik, dat het niet interessant is.

Eutherium is nu zeer populair bijvoorbeeld, dat kan nog met videokaarten gemined worden. Maar wederom zal je flink moeten minen om uit de kosten te komen. Niet elke videokaart is even goed om een bepaalde coin mee te minen. Miners passen de videokaarten ook vaak aan om efficiënter te werken.

Deze digitale coins zijn wat de gek ervoor geeft. Bitcoin is nu veel waard, maar morgen kan dit anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Sorry ik heb het verkeerd getypt met bitcoin bedoelde ik natuurlijk crypto in algemeen....
Ik heb het idee aan mijn vader voorgelegd die heeft een kennis gebeld en we gaan nu samen rond de 2000 euro investeren in een miner.
Ik zat te denken aan een paar 580s.
Of is een 1070 better in dit budget?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik zou serieus eerst eens onderzoeken voordat je 2000 euro investeert...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Iedereen die zegt dat minen niks oplevert heeft er duidelijk geen verstand van.

Indien je de kennis hebt om de hard en software te optimaliseren is het zeker lucratief; lees binnen een jaar je geld terug.

Ga je voor ethereum zou ik kiezen voor een rx 470/570 die zijn in prijs opbrengst het best.

[ Voor 18% gewijzigd door green-tea op 03-12-2017 18:09 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:08:

Indien je de kennis hebt om de hard en software te optimaliseren is het zeker lucratief; lees binnen een jaar je geld terug.

Ga je voor ethereum zou ik kiezen voor een rx 470/570 die zijn in prijs opbrengst het best.
Zucht... Bubbel, kan *knap* zeggen, alle crypto 0 waard.

Je uitspraken zijn gebaseerd op trendlijnen, niet op 100 gefundeerde en blijvende stijging.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:10:
[...]

Je uitspraken zijn gebaseerd op trendlijnen, niet op 100 gefundeerde en blijvende stijging.
Dat is je enige risico, maar wil je dat niet lopen goed dan moet je er niet aan beginnen en zal je nooit in je leven snel geld verdienen.

Ik mine al sinds 2013 en het is nog steeds enorm lucratief. Stroomkosten zijn op de laagste opbrengsten van de afgelopen twee jaar 35% geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:03:
Sorry ik heb het verkeerd getypt met bitcoin bedoelde ik natuurlijk crypto in algemeen....
Ik heb het idee aan mijn vader voorgelegd die heeft een kennis gebeld en we gaan nu samen rond de 2000 euro investeren in een miner.
Zoals ik eerder al aangaf: waar is jouw berekening?

Je weet nog niet eens welke hardware je gaat gebruiken, hoe kan je dan weten dat het rendabel gaat zijn?

Stel eerst even een plannetje op waarmee je in verschillende situaties kijkt wat het gaat opleveren. Want als je er op gokt dat je coins een tijd later heel erg veel meer waard worden, waarom koop je ze dan niet gewoon met die 2000 euro ipv ze te gaan minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 17:58
green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:08:

Nu nog voor Ethereum kiezen is sowieso af te raden aangezien PoS eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:19
Ik denk niet dat het echt een goed idee is om crypto te minen als 'Geinig idee' of als 'Hobby' zeker niet als je er met je vader er 2000 euro in gaat investeren.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
The Redman schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:15:
[...]

Nu nog voor Ethereum kiezen is sowieso af te raden aangezien PoS eraan komt.
Eerst zien dan geloven, dat zeggen ze al ruim twee jaar en elke keer is het verschoven, er is niet eens bewijs in de broncode gevonden dat ze uberhaubt bezig zijn met de overgang naar PoS (of het is recent gevonden en ik heb het gemist).

Daarbij zijn er momenteel zoveel crypto welke je met videokaarten kunt minen en lucratief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:18:
[...]

Eerst zien dan geloven, dat zeggen ze al ruim twee jaar en elke keer is het verschoven, er is niet eens bewijs in de broncode gevonden dat ze uberhaubt bezig zijn met de overgang naar PoS (of het is recent gevonden en ik heb het gemist).

Daarbij zijn er momenteel zoveel crypto welke je met videokaarten kunt minen en lucratief zijn.
Lijkt er nu toch echt bijna van te gaan komen: https://twitter.com/lrettig/status/935314113416196096

Het PoS-project heet CASPER. Als ik me niet vergis zelfs twee parallelle projecten, onafhankelijk ontwikkeld.

[ Voor 9% gewijzigd door The Redman op 03-12-2017 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:03:
Opbrengst hier: 2x RX580 doet maximaal $11/week

De goedkoopste is pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 4GB OC+ en 2 stuks kosten je grofweg 500 Euro. Op basis van bestaande berekeningen (dus nog afgezien van increased difficulty) en de actuele koersstijgingen, heb je je investering van 2K er dus pas na 180 weken uit.

Als je dan toch 2K wil investeren, en op basis van bestaande koersen wil uitkomen: koop voor 2K BTC (bijvoorbeeld) en als alles meezit volgens allerlei geleerde mensen die al jaren in de materie zitten, heb je over een week of 40 1K verdiend.
green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:12:
[...]

Ik mine al sinds 2013 en het is nog steeds enorm lucratief. Stroomkosten zijn op de laagste opbrengsten van de afgelopen twee jaar 35% geweest.
Ok, wil jij dan letterlijk posten hoeveel jij de afgelopen maand, de afgelopen 3 maanden en sinds 1 januari hebt gemined, hoeveel stroom dat kostte en dit afzetten tegen de markt-stijging van jouw coins?

Ja, sinds begin van het jaar heb je een mooie stijging doorgemaakt en als je al 500 ETH zou hebben ofzo, heb je een zeer mooie investering/bankrekening (virtueel). Maar als je kijkt naar de prijs van ETH in de afgelopen 6 maanden, is het amper 30% gestegen met een dieptepunt van 60% waardevermindering (tegen de echt dollar) en zelfs tegen vandaag 70% waardevermindering tegen de BTC.

Het is dus ook een tactiek/onderzoek waard tegen welke coin (crypto of fysiek) je iets wil afzetten/verhandelen/verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
The Redman schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:20:
[...]

Lijkt er nu toch echt bijna van te gaan komen: https://twitter.com/lrettig/status/935314113416196096

Het PoS-project heet CASPER. Als ik me niet vergis zelfs twee parallelle projecten, onafhankelijk ontwikkeld.
Dan kan je nu beter ethers kopen als het echt naar PoS gaat. Ben benieuwd!

Ethereum classic minen dan maar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:23:
[...]

Opbrengst hier: 2x RX580 doet maximaal $11/week

De goedkoopste is pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 4GB OC+ en 2 stuks kosten je grofweg 500 Euro. Op basis van bestaande berekeningen (dus nog afgezien van increased difficulty) en de actuele koersstijgingen, heb je je investering van 2K er dus pas na 180 weken uit.

Als je dan toch 2K wil investeren, en op basis van bestaande koersen wil uitkomen: koop voor 2K BTC (bijvoorbeeld) en als alles meezit volgens allerlei geleerde mensen die al jaren in de materie zitten, heb je over een week of 40 1K verdiend.

[...]

Ok, wil jij dan letterlijk posten hoeveel jij de afgelopen maand, de afgelopen 3 maanden en sinds 1 januari hebt gemined, hoeveel stroom dat kostte en dit afzetten tegen de markt-stijging van jouw coins?

Ja, sinds begin van het jaar heb je een mooie stijging doorgemaakt en als je al 500 ETH zou hebben ofzo, heb je een zeer mooie investering/bankrekening (virtueel). Maar als je kijkt naar de prijs van ETH in de afgelopen 6 maanden, is het amper 30% gestegen met een dieptepunt van 60% waardevermindering (tegen de echt dollar) en zelfs tegen vandaag 70% waardevermindering tegen de BTC.

Het is dus ook een tactiek/onderzoek waard tegen welke coin (crypto of fysiek) je iets wil afzetten/verhandelen/verkopen.
Wij minen met 1500 kaarten en geloof mij ook zonder koersstijging haal je je geld er ruim uit. Die koersstijging zorgt enkel voor een toename van de winst.

1x RX 470 4GB doet 30MH dat is gelijk (met dual minen aan) aan € 2.10 per dag.

Stroom verbruik is ongeveer 90w * 24 * 0,23 is € 0,50

€ 2.10 - € 0,50 = € 1,60 per dag.

Kaart kost ong € 275,00

€ 275,00 / € 1,60 = 171 dagen met de opbrengsten zoals het nu is op het minen van ethereum. Er zijn andere crypto die meer opleveren.

Maar goed als jij geen geld wilt verdienen op deze manier prima, maar houdt het bij feiten.

Het is en blijft een risico, maar wie niet waagt wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:35:
[...]

Wij minen met 1500 kaarten
Dank voor je post; verhelderend. Neem aan dat je dus in een pool zit en de uitbetaling is op basis van algemene bijdragen in MH en niet zozeer in gevonden blocks per user?

Anyhow, met inderdaad jouw huidige opbrengst van 1.60 per dag, duurt een investering van topicstarter voor 2K, het toch 1250 dagen voordat de investering terug is.

En ja, koersstijgingen helpen enorm met investeringen terugverdienen; koersdalingen helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
O en ik heb nu gratis stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Als je vader 2k wil verliezen als les voor jou met de mogelijkheid om mogelijk te kunnen verdienen: doen. Hebben je ouders een laag inkomen en is 2000€ veel geld, niet doen.
Niks is gratis (als kind wel) je ouders hebben ook gewoon 5k euro uitgegeven aan zonnepanelen, als jij uiteindelijk niks verdient met deze les, zullen je ouders een langere terugverdientijd hebben over hun panelen.
Tenzij je bedoeld dat je ouders jou geen geld vragen voor stroom gebruik :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:40:
[...]

Dank voor je post; verhelderend. Neem aan dat je dus in een pool zit en de uitbetaling is op basis van algemene bijdragen in MH en niet zozeer in gevonden blocks per user?

Anyhow, met inderdaad jouw huidige opbrengst van 1.60 per dag, duurt een investering van topicstarter voor 2K, het toch 1250 dagen voordat de investering terug is.

En ja, koersstijgingen helpen enorm met investeringen terugverdienen; koersdalingen helaas niet ;)
We hebben onze eigen pools, die ook uncles uitbetalen, scheelt weer fee afdragen.

Opbrengst is gebaseerd op 1 videokaart niet 2k. Voor 2k kan je een systeem maken die 4x 1.60 oplevert. Wel blijven lezen.

Terugverdien tijd is op dit moment ver binnen een jaar, op het slechtste punt rond een jaar. (Winst met niet direct verkopen van je coins niet meegerekend)

Nogmaals het blijft een risico, koop je gaming videokaarten heb je nog een leuke restwaarde om je risico te verkleinen.

[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 03-12-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:51
green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:55:
[...]

We hebben onze eigen pools, die ook uncles uitbetalen, scheelt weer fee afdragen.

Opbrengst is gebaseerd op 1 videokaart niet 2k. Voor 2k kan je een systeem maken die 4x 1.60 oplevert. Wel blijven lezen.

Terugverdien tijd is op dit moment ver binnen een jaar, op het slechtste punt rond een jaar. (Winst met niet direct verkopen van je coins niet meegerekend)

Nogmaals het blijft een risico, koop je gaming videokaarten heb je nog een leuke restwaarde om je risico te verkleinen.
Hoe kijk je aan tegen bijvoorbeeld een Antminer (L3+ of S9 bijvoorbeeld) in tegenstelling tot opstellingen met videokaarten qua rendement? Heb je hier misschien ervaring mee die je kunt/wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
piediewie schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:08:
[...]

Hoe kijk je aan tegen bijvoorbeeld een Antminer (L3+ of S9 bijvoorbeeld) in tegenstelling tot opstellingen met videokaarten qua rendement? Heb je hier misschien ervaring mee die je kunt/wilt delen?
Toevallig nog een batch S9 besteld voor in januari in de hoop dat de koers blijft stiigen.

Met een beetje geluk levert een S9 dan nog 20€ p/d op.

Apparatuur dat bitmain verkoopt blijkt gebruikt te zijn door hun. (Logisch) en ze zijn geniaal in het bepalen van hun prijzen.

De grootste nadelen aan asics zijn;

- Als het defect is wordt het de kliko (garantie is lastig/duurt lang)
- Als het minen weinig oplevert of de apparatuur is verouderd krijg je er weinig voor.
- Maken veel lawaai

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 03-12-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier wil ik meer van weten. Kun je mij vertellen hoe je dat doet? Ik zal je geheimpje niet verder vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
Kun je dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Jawel wil ik wel uitleggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Deel je geheim wij willen ook gratis stroom.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Kabeltje van buurvrouws tuinhuis naar de mijne hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Nee de stroom gaat gewoon naar de zaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:57:
Nee de stroom gaat gewoon naar de zaak
Heeft de zaak gratis stroom? Denk het niet.. Iemand moet de stroom toch betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Zal de FIOD leuk vinden om te lezen. Héél slim om dat op internet te pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Zaak en huis betalen we hetzelfde......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:06:
Nee, je betaalt niets. Je ouders betalen iets. En dat is gewoon een kWh-prijs alsmede bijkomende kosten voor de netbeheerder.

Nou zit ik zelf niet heel diep in die materie maar grofweg 50% aan kosten van je verbruik van electra, is "netto" verbruik. De rest van de kosten is voor (bijna) iedereen hetzelfde.

En al zou er BTW afgaan, dan is je berekening voor winst/verlies alsnog met een factor 1.21 of .89 om te rekenen.

Nou ja, blijkbaar weet je het allemaal beter; ondanks alle posts over berekenen, opbrengst, ideeen voor andere mining-apparatuur etc. is het enige wat je belangrijk vindt blijkbaar om te melden dat je "gratis stroom" hebt en dat "je 2K mag investeren via je vader".

Zou bijna zeggen; enjoy maar probeer de komende 4 jaar dan in ieder geval bij te lezen hoe het in de echte wereld eraan toegaat. Op een gegeven moment moet je bepaalde kosten zelf gaan dragen; dat is duurder dan je denkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

461943

Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:06:
Nee dus. Wat jij bedoelt met 'het gaat naar de zaak' is dat je de BTW terug kan krijgen. Alleen, laat minen nu net geen ruk te maken hebben met het draaien van een bedrijf, en laat het nu net zo zijn dat onze vrienden bij de belastingdienst het helemaal niet grappig vinden als men loopt te frauderen ( want dat is wat dit is) met de BTW-aftrek. Maar goed, veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
zaak en huis betalen we gewoon hetzelfde 23 cent net als ieder ander.
Ik heb een rig samengesteld met 6 rx580 die volgens whattomine €16.50,- per dag rekkenen jullie rekenwondertjes nu maar eens uit hoeveel tijd het me kost om een systeempje van 2000 eruit te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jugger naut
Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:33:
Ik heb een rig samengesteld met 6 rx580 die volgens whattomine €16.50,- per dag rekkenen jullie rekenwondertjes nu maar eens uit hoeveel tijd het me kost om een systeempje van 2000 eruit te krijgen.
Als je dat al niet kan uitrekenen is het misschien een idee om er niet mee te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
2000:16 is 125 ik ga hier uit van een slecht senario........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jugger naut schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:44:
[...]

Als je dat al niet kan uitrekenen is het misschien een idee om er niet mee te beginnen..
Afgezien daarvan; zonder undervolting en optimalisatie van je mining-software, zal die rig nog geen 150Mh halen, waarschijnlijk ergens rond de 125Mh ipv de verwachte/theoretische 180Mh. Dat scheelt maar 40% oftewel de dagelijkse opbrengst daalt rap van 16 Euro naar 9.60 ongeveer.
Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:46:
2000:16 is 125 ik ga hier uit van een slecht senario........
Niet dus; zie bovenstaande rekensom. En het slechte scenario? Whattomine kijkt naar resultaten uit het verleden, niet uit de toekomst. Als de difficulty-spike over een maand verdubbelt, dondert je opbrengst in elkaar van 9.60 Euro per dag naar nog geen 5 Euro per dag.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2017 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascalnl
Oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Is goed

Acties:
  • +15 Henk 'm!

461943

Gast, wat is er met jouw houding? Wie denk je dat je bent? Je komt hier met een vraag, weigert vervolgens ook maar enig advies aan te nemen, en gaat daarna als een of andere heerser uit je ivoren toren lopen blaten? Mijn topicreport is in elk geval al opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalnl
Nou dan koop ik geen rig jullie blij kan dit topicje worden afgesloten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 09:12
Staar je niet blind op winst. Zodra nieuwe kaarten gereleased worden daalt je profitability direct.

Je bent 14, hebt NUL kijk op de echte wereld en gaat nu je ouders of de zaak of beiden technisch gezien gewoon oplichten. In het eerste geval zullen je ouders niet blij zijn, in het tweede geval komt de FIOD even aankloppen.

Als je het allemaal zo goed weet, waarom koop je geen rig en waarom kom je het hier vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

461943

OverSoft schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:49:
Staar je niet blind op winst. Zodra nieuwe kaarten gereleased worden daalt je profitability direct.

Je bent 14, hebt NUL kijk op de echte wereld en gaat nu je ouders of de zaak of beiden technisch gezien gewoon oplichten. In het eerste geval zullen je ouders niet blij zijn, in het tweede geval komt de FIOD even aankloppen.

Als je het allemaal zo goed weet, waarom koop je geen rig en waarom kom je het hier vragen?
Dat 'ie veertien is blijkt ja. Ik hoop dat ik toen niet zo'n irritante snotneus was, maar ik ben bang van wel :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Redman
Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:33:
Je systeempje kost €2.000,- (volgens jou). De stroomkosten zijn €0,23/kWh. Een dag is 24 uur. Je gebruikt 810W voor 180Mh/s. Dat maakt de stroomkosten .23*24*.81 per dag: €4,47. Volgens Whattomine zijn vandaag de dag je opties: Electroneum $10.31 (Electroneum), $7.80 (Nicehash) en $6.57 (Ethereum). Laten we van Nicehash ($7,80=€6,56) uitgaan omdat dat wel bewezen is terwijl Electroneum ongetwijfeld weer wegzakt.

Totale kosten: 2000+4,47*dagen
Totale opbrengsten: 6,56*dagen

2000+4,47d = 6.56d
2000 = 2.09d
d=2000/2.09 = 956 dagen tot je break-even bent - ervan uitgaande dat er niks verandert in cryptoland (zie je het voor je? Difficulty omhoog en je kaart staat buitenspel :+) en dat je apparatuur niet stukgaat (videokaarten hebben een beperkte levensduur) en dat de stroomprijs niet nog meer omhooggaat (gaat sowieso gebeuren) en dat er niet te veel cryptos PoW verlaten voor PoS (zoals Ethereum) en vooral dat er geen brand uitbreekt. En dan heb ik het nog niet gehad over:
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:46:
[...]

Afgezien daarvan; zonder undervolting en optimalisatie van je mining-software, zal die rig nog geen 150Mh halen, waarschijnlijk ergens rond de 125Mh ipv de verwachte/theoretische 180Mh.
Succes! :+

Koop er liever aandelen Tesla, AkzoNobel, ASML of Amazon voor en pak 3x dividend in de tussentijd. Ook nog eens milieuvriendelijker. ;)

Overigens vind ik het sneu dat je je ouders onnodig €1631 per jaar extra stroomkosten wil laten betalen. Net zoals ik je reacties op Tweakers die je verdomme proberen te helpen heel sneu vind.

[ Voor 40% gewijzigd door The Redman op 03-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:06
Gast, je vraagt eerst om advies, je krijgt advies wat je blijkbaar niet aan staat en dan reageer je met “oké is goed”.

Als je zo’n houding hebt denk ik dat €2000 investeren in een mining rig niet verstandig is...

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

461943

luckremers schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:53:
Gast, je vraagt eerst om advies, je krijgt advies wat je blijkbaar niet aan staat en dan reageer je met “oké is goed”.

Als je zo’n houding hebt denk ik dat €2000 investeren in een mining rig niet verstandig is...
Gewoon laten doen. Het blijkt te floppen, pappie geeft hem even op zijn donder en hij voelt zich ineens heel klein. Is heel goed voor het karakter, zo schijnt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:10:
[...]

Zou kunnen inderdaad.
gielie kijk ondertussen even wat de 5 BTC waard zijn die hij een half jaar geleden voor 1800 per stuk heeft gekocht. 8)7

on topic;

Ik zou gewoon je spul kopen en kijken waar het eindigt.
Er wordt al zo lang tegen de cryptos aan geschopt, het lijkt wel je bent voor of tegen.
Misschien rijst de munt die jij mined wel de pan uit over een paar jaar en anders ben je weer wat ervaring rijker en wat geld armer.

[ Voor 31% gewijzigd door gielie op 03-12-2017 22:16 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gielie schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:10:
[...]

Zou kunnen inderdaad.
gielie kijk ondertussen even wat de 5 BTC waard zijn die hij een half jaar geleden voor 1800 per stuk heeft gekocht. 8)7
Blij dat je zoveel verdiend hebt; heb je ook zo'n nuttige post/bijdrage als morgen 1 BTC minder dan 1 Euro waard is? Of schreeuw je dan moord en brand dat je bijna 10K aan investering kwijt bent?

Zoals de tendens van dit topic; er zitten een paar geldwolven die alleen maar roepen "doen doen doen!!! show me the money!!!!" en een aantal mensen die begrijpen wat het begrip "investeren" inhoudt.

Mij heb je er verder niet mee ofzo; het is niet mijn geld. Geef alleen mijn mening en die mag je vooral negeren; moet je niet boos worden als ik mijn mening ook kom verkondigen in "het grote Bitcoin faillisement topic" als dat zou gebeuren, oke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
[...]

Zou kunnen inderdaad.
Hoewel ik ook erg in de crypto zit, wil ik hier toch ff op reageren.
De credo "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" gaat hier absoluut op.

Hoewel ik denk dat we voorbij het punt zijn dat crypto helemaal in zal storten (de 1000 gaan we waarschijnlijk nooit meer zien) moet je even goed naar 2014 kijken, daar zakte de markt met bijna 90% in en dat heeft echt lang geduurd voordat deze er weer boven stond. En dat was met een crypto marketcap van 1/15e van nu.
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:17:
[...]

Blij dat je zoveel verdiend hebt; heb je ook zo'n nuttige post/bijdrage als morgen 1 BTC minder dan 1 Euro waard is? Of schreeuw je dan moord en brand dat je bijna 10K aan investering kwijt bent?

Zoals de tendens van dit topic; er zitten een paar geldwolven die alleen maar roepen "doen doen doen!!! show me the money!!!!" en een aantal mensen die begrijpen wat het begrip "investeren" inhoudt.

Mij heb je er verder niet mee ofzo; het is niet mijn geld. Geef alleen mijn mening en die mag je vooral negeren; moet je niet boos worden als ik mijn mening ook kom verkondigen in "het grote Bitcoin faillisement topic" als dat zou gebeuren, oke?
Eens, kreeg vandaag zelfs een berichtje hier op t.net van iemand die alleen voor dat berichtje zich had geregistreerd, dat mijn terughoudendheid ten opzicht van een bepaald coin 2 maanden geleden compleet niet klopte... En dat ik een droeftoeter zou zijn...

Ja, leuk, wat moet ik met die informatie? De technische aspect van die munt duidde er inderdaad toendertijd niet op dat hij omhoog zou gaan in waarde, maar dat deed hij wel. Ja, dat deed zo'n beetje de hele crypto markt want blijkbaar is onderliggende techniek niet eens boeiend meer. (Ik ben pro BTC, maar de volle blokken zijn wel degelijk een probleem, om maar een voorbeeld te noemen)

Ik heb een breed portfolio, maar heb wel al mijn investeringen er uit gehaald, zodat ik bij een complete crash 0 euro verlies heb. Ik heb nu geinvesteerd in coins waar ik van denk dat ze daadwerkelijk nuttig zijn of gaan zijn in de toekomst.

Maar ik zie om me heen honderden mensen die als een kip zonder kop maar coins gaan kopen omdat iemand Twitter dat roept... Tsja...

[ Voor 53% gewijzigd door OverSoft op 03-12-2017 22:23 . Reden: tweede reactie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:06

Er wordt al zo lang tegen de cryptos aan geschopt, het lijkt wel je bent voor of tegen.
Ik ben zelf niet “tegen” cryptos, ik heb zelf ook bitcoins (maar dan wel een veilige hoeveelheid dat, mocht het instortten het verlies nog te overzien is). Maar ik ben wel van meining dat het, gezien de houding van TS, niet verstandig is om zo maar even €2000+ te investeren in een mining rig zonder veel onderzoek te doen. :)

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 21:17
Als ik zo eens speel met die calculators is het bij goedkope stroom (via de zaak) echt wel lucratief hoor.
Laten we daarom de discussie niet verzanden in iets anders.

Ik ben ook aan het zoeken naar de juiste videokaart, vooral voor Monero (XMR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
Gman schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:27:
Als ik zo eens speel met die calculators is het bij goedkope stroom (via de zaak) echt wel lucratief hoor.

Klopt, stroom prijs is de grootste tegenstander van mining profits.
Maar vergeet niet dat de kaart die je nu koopt niet meer zoveel oplevert over 3 maanden door continu verhoogde moeilijkheidsgraden. (Vandaar ook dat oude videokaarten al snel niet meer winstgevend zijn, de electra (zelfs bij heel goedkoop) is te duur.)

Een terugverdientijd van 180 dagen is in werkelijkheid dus veel hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gman schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:27:
Dus omdat een minderjarige, al dan niet met medeweten van ouders/verzorgers, belastingtechnisch helemaal geen investeringen mag doen (meeste exchanges vereisen ook ID-kaart) en de manier van vraagstellen/antwoorden wat kort door de bocht is en niet getuigt van enig eigen inzicht, moeten we de discussie niet laten verzanden in iets anders?

Of moeten we wachten op een topic in maart 2019 van topicstarter waarin wordt gekeken/gezocht naar een omweg omdat ze vergeten zijn 128 BTC (elk 21K waard op 1 januari 2019) aan te geven in hun jaaropgave en de hele huishouding + zaak ondersteboven wordt getrokken door belastinginspecteurs?

Laten we reeel blijven; het topic is kortaf, de antwoorden zijn voor een groot gedeelte allemaal waar en behulpzaam; waarom zou jouw one-liner over "het is wel lucratief" ineens ervoor zorgen dat wij niet meer in een discussie verzanden? Volgens mij is GoT juist om ergens over de discussieren met meningen en feiten?
Mooi, daar zijn vast aankoop-topics voor te vinden of je begint er eentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:32:
[...]

Of moeten we wachten op een topic in maart 2019 van topicstarter waarin wordt gekeken/gezocht naar een omweg omdat ze vergeten zijn 128 BTC (elk 21K waard op 1 januari 2019) aan te geven in hun jaaropgave en de hele huishouding + zaak ondersteboven wordt getrokken door belastinginspecteurs?

[...]
/offtopic: Als ik 128BTC voor 2k investering binnen een jaar kan krijgen, teken ik er voor. ;)

@Pascalnl Je liked dit nu wel, maar dat wil dus zeggen dat dat zonder een gewonnen loterij of een compleet ingestorte crypto markt ECHT niet gaat lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door OverSoft op 03-12-2017 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
green-tea schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:12:
[...]

Dat is je enige risico, maar wil je dat niet lopen goed dan moet je er niet aan beginnen en zal je nooit in je leven snel geld verdienen.

En nu een what if. Wat zou je nu hebben als je je crypto gekocht had destijds in plaats van geïnvesteerd in mining hardware? Ik weet nog exact wanneer ik 2011 besloot dat mining not the way was en heb nog geen seconde spijt gehad van het stoppen. Nouja behalve tijdens de extra koude winterdagen dan haha.

[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-12-2017 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een trieste reacties hier op een 14 jarig mannetje, die iets wil ondernemen. Afzeiken is niet van de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
TWeaKLeGeND schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:25:
[...]

En nu een what if. Wat zou je nu hebben als je je crypto gekocht had destijds in plaats van geïnvesteerd in mining hardware? Ik weet nog exact wanneer ik 2011 besloot dat mining not the way was en heb nog geen seconde spijt gehad van het stoppen. Nouja behalve tijdens de extra koude winterdagen dan haha.
Dan blijft het een what if, ik heb mijn geld er dubbel en dwars uit met minen, de opbrengsten van het begin zijn nu veel meer waard, en dat zonder compleet te speculeren. (Dat doe je met het kopen van wel)

Voor in de winter is het helemaal geniaal, de mancave verwarmen en het levert ook nog eens wat op.

Stroom blijft de grootste kostenpost, gelukkig kost het boven de 10.000kwh per jaar al een stuk minder en bij goed onderhandelen kan ook thuis een voordeel behalen.

Goed, topic starter heeft meerdere malen door zijn reacties duidelijk gemaakt dat hij enige uitleg niet waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Paquito schreef op maandag 4 december 2017 @ 04:02:
Wat een trieste reacties hier op een 14 jarig mannetje, die iets wil ondernemen. Afzeiken is niet van de lucht.
Een reëel wereldbeeld neer zetten is afzeiken?
Iemand behouden van een nutteloze investering is afzeiken?

Nou, dan is er volgens mij niets mis met afzeiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
OverSoft schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:18:
Maar ik zie om me heen honderden mensen die als een kip zonder kop maar coins gaan kopen omdat iemand Twitter dat roept... Tsja...
Bitcoins vertegenwoordigen net zo min een reëele waarde als dat tulpenbollen dat doen. Het verleden heeft ook nog eens uitgewezen dat Bitcoin koersen enorm volatiel zijn. Denken dat een dergelijke stijging 'normaal' is voor iets waar uberhaupt geen waarde achter zit en dus volledig gebaseerd is op wat mensen denken dat het waard is, is dom.

De meeste mensen die crypto currencies lopen te hypen doen dat of omdat ze er zelf in zitten of omdat ze er echt geen hol van snappen. Natuurlijk kun je met volatiele zaken enorm veel geld verdienden: dat deden een hoop mensen met tulpenbollen vroeger ook. Maar het is onmogelijk te voorspellen waar die koers heen zal gaan.

Als je schoenenpoetser je Bitcoin tips gaat given is het tijd om uit Bitcoins te stappen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Hydra schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:03:
[...]

Bitcoins vertegenwoordigen net zo min een reëele waarde als dat tulpenbollen dat doen. Het verleden heeft ook nog eens uitgewezen dat Bitcoin koersen enorm volatiel zijn. Denken dat een dergelijke stijging 'normaal' is voor iets waar uberhaupt geen waarde achter zit en dus volledig gebaseerd is op wat mensen denken dat het waard is, is dom.

[...]
Datzelfde geldt voor zo'n beetje alle financiële producten, inclusief de Euro en Dollar...
Iets heeft waarde omdat men waarde er aan hecht. Dat is niet ineens anders omdat het product niet van een bank af komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Pascalnl schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:49:
Nou dan koop ik geen rig jullie blij kan dit topicje worden afgesloten.
Hoewel TS niet de beste houding heeft, heeft voortzetting van dit topic weinig toegevoegde waarde. Deze gaat daarom ook dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.