Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hoi mede tweakers,

Ik heb een vraagje.. Ik ben op dit moment bezig met mijn gadgets op audio gebied.. Nu heb ik in het verleden voor onze woonkamer al een Sony HT-XT3 soundplate aangeschaft. Absoluut geen audiofiel maar dat vind ik écht een super ding.

Nu heb ik in onze sportruimte een ouder Philips mini stereosetje staan met chromecast audio eraan. Ook dat werkt als een trein. Het enige minpunt daaraan vind ik dat wanneer ik de speaker aanlaat er een zachte speaker zoem is (daar is vast een mooiere term voor). Daarnaast kan het ding niet uit standby aangeroepen worden. Mede daardoor moet ik de speakers telkens uit/aanzetten. Voor de sportruimte is dat niet zo'n issue. Voor de benedenverdieping wil ik het wat gebruiksvriendelijker.

Mijn situatie, we hebben 1 grote ruimte die onderverdeeld is in hoeken. De ene hoek de zithoek met TV en (de soundplate). De andere hoek eetkamer, de andere hoek keuken en de ruimte ertussenin.

Wat ik wil bereiken? Ik wil door de hele woonkamer een goede sound voor wanneer we een feestje doen. Daarnaast wil ik de mogelijkheid muziek alleen af te spelen in de keuken zonder daarvoor de soundplate te hard moet in de woonkamer en een goede sound voor films e.d. Daarnaast moet het passen in mijn "Chromecast" ecosysteem. Ik heb inmiddels ook laatst een google home mini speaker aangeschaft. Super ding waarmee ik via voice control mijn (chromecast) audio, android tv, thermostaat, lampen en wat stekkers kan bedienen. Die moet ik dus ook kunnen koppelen.

Ik ben in mijn zoektocht naar een passende partner in dit alles uitgekomen op de Sony SRS-ZR5.

Ik heb in de volgende tekeningen ruw geschetst hoe ik de opties zie om het neer te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7ViWHA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oqkCUEi.jpg
(Deze laatste is misschien beter met de speaker in de keuken, ook gericht richting de keuken)

Ik heb naast de Sony SRS-ZR5 ook wat gelezen over de JBL Playlist 150, maar die lijkt wat onbetrouwbaarder qua verbinding en ook iets minder qua bas. Andere opties rond hetzelfde prijspunt zijn er niet lijkt wel.

Wat zijn de directe vragen die ik heb:
- Zijn er nog alternatieve producten die ik heb gemist? Budget is rond de 300/350 euro.
- Zijn de opstellingen die ik heb gemaakt optimaal? En welke het "optimaalst"?

Verder word ik graag geattendeerd op (belangrijke) zaken waar ik zelf wellicht overheen kijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Jouel op 01-12-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Niemand? ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Jouel op 04-12-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
de playlist komt overal wel goed uit. Ik heb wel iemand horen zeggen dat hij een probleem had met meerdere playlists in een groep maar of dat een structureel probleem is weet ik niet.

hele goede andere opties weet ik net zo min als jij, alleen van googlen. Zou zelf eventueel wel een google max home willen kopen, maar die is nog niet leverbaar in nederland of duitsland.

laat weten hoe de sony bevalt als je die hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 23:01

HetGezegde

Yes, you can!

Ik ben nog even je post aan het doorspitten (ben zelf ook opzoek naar zoiets dergelijks), maar ik heb onlangs een Meross 310 (of 210 werkt ook prima) 'Wifi stopcontact' gekocht, welke te bedienen is met Google Home.
Deze zou je al tussen je Philips kunnen hangen om hem niet handmatig aan/uit te schakelen.

-- edit 1 --
Is het trouwens de Chromecast Audio die voor het gezoem zorgt? Zo ja: deze in stopcontact met wifi schakelaar ertussen. Anders tussen je Philips en het stopcontact. Ik zou dan de Chromecast Audio ook een apart stopcontact geven en niet in de USB poort van de Philips steken, zodat de CA aan kan blijven staan (mits de Philips een powered USB aansluiting heeft).

-- edit 2 --
Misschien een idee om je audio altijd via een CA te laten lopen? Schaf jezelf aan wat je wilt, zolang er maar een AUX aansluiting op zit. Dat verbreedt je mogelijkheden.

Bluetooth speakers zouden ook moeten werken met de Google Assistant, maar hier zit vaak een vertraging op.

[ Voor 55% gewijzigd door HetGezegde op 10-12-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 18:14

JT

VETAK y0

Als je graag muziek in de keuken wilt dan zou ik er daar een ophangen. En zelfde voor de eethoek. In de bovenste situatie staan de speakers in het luchtledige te spelen, je keuken vangt er op zich nog iets van op, maar je eethoek totaal niet. In het tweede geval krijgt je eethoek deels iets mee van die speaker in de keuken.

Ik zou er gewoon 1 kopen en gaan spelen met de plaatsing, zelf kijken wat je het fijnst vindt klinken :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning