Ik heb een prive netwerkje van een paar machines, en ik heb in de man page van rwhod gevonden dat deze kan forwarden. Zou je gewoon rwhod -f moeten doen, en het zou dan werken. Het probleem is, het werkt dus niet. Mijn server (die dus rwho pakketjes moet gaan forwarden) ontvangt wel pakketjes van mijn backend computers, maar andere mensen in het (externe) netwerk ontvangen ze niet. Ik kan hun rwho pakketjes echter wel ontvangen en de rwho pakketjes van mijn server worden ook netjes uitgekotst over het netwerk.
Rwhod forwarding schakelt zichzelf echter vanzelf uit, als de geforwarde pakketjes terugkomen, maar volgens de source moet ik dat terug gaan vinden in mijn syslog, en dat is niet het geval. In mijn syslog vind ik ook niets over pakketjes die _wel_ geforward worden. Opnieuw compilen van de meest recente (netkit-rwhod-17-3) source mocht echter ook niet baten. Misschien dat hier iemand meer weet?
Rwhod forwarding schakelt zichzelf echter vanzelf uit, als de geforwarde pakketjes terugkomen, maar volgens de source moet ik dat terug gaan vinden in mijn syslog, en dat is niet het geval. In mijn syslog vind ik ook niets over pakketjes die _wel_ geforward worden. Opnieuw compilen van de meest recente (netkit-rwhod-17-3) source mocht echter ook niet baten. Misschien dat hier iemand meer weet?